De toestand in de wereld volgens GeeBeeJee Hiltermann

29-04-2009 22:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent ze nog? De gesproken columns van GéBéJé? In mijn herinnering was die man dagelijks op de radio en vaak op tv maar volgens Wiki las hij zijn columns slechts 1 keer in de week voor.

Anyway, die man had een Mening (met hoofdletter inderdaad) en als hij die verkondigde dan diende het Stil (ja, weer die hoofdletter) te zijn bij de kleine HPL thuis.

Wat had ik de pest aan die man.

En wat vond ik hem een autoritaire, rechtse zak.

Waarom dan dit topic? Omdat ik vind dat iedereen een mening mag hebben en die ook mag verkondigen. En ik krijg steeds vaker het gevoel dat het hebben van een afwijkende mening en het geven van kritiek als persoonlijke aanval wordt beschouwd.

Dus hier mag je zeggen wat je wilt, over wie je maar wilt en hoe je maar wilt. Of het nu gaat om een topic waar de haren je recht van overeind gaan staan, de vervelende buurvrouw of de toestand in de wereld, spui het hier.

Uiteraard met inachtneming van de forumregels, daar is GéBéJé streng in
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Dickens schreef op 30 april 2009 @ 00:39:

Tja Nijn, daar heb je me. Ik ben denk ik gewoon bang om ooit zelf zo te zitten.Kijk, en dat snap ik dan weer wél.
quote:lindy schreef op 29 april 2009 @ 23:55:

GBJ was wel rechts, maar in ieder geval niet onverschillig. En verwende mensen raken onverschillig, vandaar waarschijnlijk dat de actueel pijler niet bepaald de best bezochte pijler is. En als je ook maar enig politiek of maatschappelijk bewustzijn etaleert dat ook maar een beetje links van het midden gaat, word je meteen voor Volkert van der G. adept weggezet.Eensch. Moet je voor de gein de reacties op de Telegraaf site eens lezen. Werkelijk álles is de schuld van links niet normaal.
Waar ik niet mee om kan gaan is slachtoffergedrag. Mensen die voor alles wat ze doen / voelen de schuld buiten zichzelf leggen en totaal geen verantwoordelijkheid (willen? durven?) nemen voor hun daden. Brrrrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven