Deel je kerstdiner belevenissen op het forum!

25-12-2008 19:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik vanavond alleen zit (voor het eerst in 10 jaar...) maak ik het even niet mee: Ruzie's, ergernissen, onthullingen rondom de Kerstdis.

Dit betekent niet dat ik niet graag meesmul van andermans belevenissen.

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:

-overspannen moeders die het kersdiner niet willen verpesten en uiteindelijk huilend aan tafel zitten

-familieleden die uit de kast komen tijdens het aansnijden van de kalkoen

-zusjes die met nieuwe liefdes aan komen zetten waar je je de hele avond aan geergerd hebt.

-zwagers met teveel wijntjes op die avances plegen te maken,

dat soort dingen....

Ik vis er eentje uit de oude doos:

Vorig jaar nog was het haast pannetjes gooien rond het gourmetstel: schoonvader was het er namelijk niet mee eens dat ik mijn 6 maand oud dochtertje uit bed haalde. Ze krijste hemel en aarde bij elkaar boven, maar opa vond dat ze haar longetjes maar eens flink moest trainen.

(Toen nog) man en ik kregen daar dus aan de kersttafel ook nog ruzie over, waarop schoonmoeder zenuwachtig "vrede op aarde' achtige dingen begon te babbelen.

Dit is niet zo'n spannende natuurlijk, maar ben wel blij dat ik van dit soort gezeik even af ben.

dus.... iemand?
Mijn kerst was heeeeeeerlijk rustig!

De aanloop er naartoe daarentegen...

Vriend en ik hadden namelijk besloten dat we dit jaar gezellig kerst met z'n tweetjes gingen vieren. Want we hadden het nogal druk gehad afgelopen tijd, vriend net nieuwe baan dus geen vakantiedagen en dus gewoon werken.

Aantal weken voor de kerst eens subtiel tegen schoonmoeders gezegd dat we kerst met z'n tweetjes wilden vieren en wat ze daar van vond. Nou... Wel jammer natuurlijk, maar we hadden ons eigen leven en dus moesten we het zelf maar weten.

Ik vertrouwde het al niet helemaal bij dat antwoord, maar oke, net doen of mijn neus bloed natuurlijk.

Paar weken later haddden we een boze schoonzus. WIj hadden namelijk haar kerst verkloot aangezien wij niet de moeite namen om met haar mee naar haar ouders te gaan. Yeah right...

Mevrouw gooide de hoorn op de haak en vriend natuurlijk boos. Vriend belt moeders om verhaal te halen en toen kwam de aap uit de mouw. Ze vond het toch niet zo leuk dat we niet kwamen, want met kerst 'horen kinderen nou eenmaal bij hun ouders te zijn'. En haar broer had ook altijd tegen haar ouders gezegd dat ie uit liefde kwam en niet uit gewoonte, dus ja.... waarom we dan niet kwamen?!

Om een lang verhaal kort te maken is vriend voor het eerst flink woest geworden op zijn moeder (finally... ), heeft haar toch echt uitgelegd dat we niet minder van ze houden als we er niet zijn, en dat die opmerking echt de grootste onzin was. Dingen een beetje uitgepraat, vriend in de stress dat we nu toch echt naar zijn ouders moesten op de koffie om de kerst te redden, en alles even laten rusten.

Week later begint schoonfamilie weer te bellen en blijkt dat mijn schoonmoeder boos is om het feit dat we kennelijk te moe zijn om naar hun toe te komen (heel nederland door) en dat we wel energie genoeg hebben om tweede kerstdag bij vrienden te gaan eten (vlakbij).

Om een lang verhaal kort te maken is de boel inmiddels weer gesust, schoonzus weer blij want die mocht eerste kerstdag komen ontbijten, schoonouders blij want die komen morgen (hebben zich weer eens uitgenodigd, zucht...), en wij hebben toch nog een rustige kerst gehad.
quote:Very Cherry schreef op 28 december 2008 @ 14:43:

[...]

[afbeelding]

Wij hadden allerlei dure vishappen besteld bij de traiteur maar zaten al zo nokkie-vol met chips dat we die vis de volgende dag maar door de pasta hebben gegooid Verder inderdaad het gebruikeljke; geneuzel over wat erfenissen, het naast de pot pissen van paps, de vaginale droogheid van mams en wat gedoe omtrent de overdosis van tante Sjaan, maar verder was t erg leuk.OMG... ik neem alles terug: wil ALLES bespreken maar niet dat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven