Deel je kerstdiner belevenissen op het forum!

25-12-2008 19:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik vanavond alleen zit (voor het eerst in 10 jaar...) maak ik het even niet mee: Ruzie's, ergernissen, onthullingen rondom de Kerstdis.

Dit betekent niet dat ik niet graag meesmul van andermans belevenissen.

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:

-overspannen moeders die het kersdiner niet willen verpesten en uiteindelijk huilend aan tafel zitten

-familieleden die uit de kast komen tijdens het aansnijden van de kalkoen

-zusjes die met nieuwe liefdes aan komen zetten waar je je de hele avond aan geergerd hebt.

-zwagers met teveel wijntjes op die avances plegen te maken,

dat soort dingen....

Ik vis er eentje uit de oude doos:

Vorig jaar nog was het haast pannetjes gooien rond het gourmetstel: schoonvader was het er namelijk niet mee eens dat ik mijn 6 maand oud dochtertje uit bed haalde. Ze krijste hemel en aarde bij elkaar boven, maar opa vond dat ze haar longetjes maar eens flink moest trainen.

(Toen nog) man en ik kregen daar dus aan de kersttafel ook nog ruzie over, waarop schoonmoeder zenuwachtig "vrede op aarde' achtige dingen begon te babbelen.

Dit is niet zo'n spannende natuurlijk, maar ben wel blij dat ik van dit soort gezeik even af ben.

dus.... iemand?
Nee, helaas kan ik je ook niet aan een verhaal helpen.

Vanavond heerlijk gegeten met man en dochterlief, dus er zijn geen spannende dingen gebeurd.

Maar heb nog wel een voorvalletje gehad vandaag. Schoonpa heeft een kar van manlief gekocht. Belt schoonpa manlief vanochtend op of die kar vandaag nog leeg kan want dan kan hij klussen. Manlief zegt na het telefoontje, kijk daarom gaan wij niet naar mijn ouders.
.
Ik ben ook sinds een paar jaar van het gezeik af, want het gaf bij mij in de familie alleen maar gezeik.

- Ruzie; kom uit een vvd-gezin, en dat ben ik niet. Mijn visie is dom. Natuurlijk weet ik vanaf mijn jeugd dat ik wijselijk mijn mond moet houden als alle buitenlanders weer over een kam worden geschoren (niet dat dit iets met vvd te maken heeft), de media links wordt genoemd of ik de les gelezen word over alle stomme dingen die ik heb gedaan in het verleden. Nu krijgt mijn familie onderling ruzie omdat de een rechtser is dan de ander en dan wordt er halverwege het gesprek allerlei informatie van het internet afgeprint om het te bewijzen over heel veel geschreeuw en gebalk. Mijn man wist niet wat hem overkwam de eerste keer dat ie bij ons kwam eten...

- Planning; vijfgangendiners, duur servies (is al tien jaar oud en geen antiek maar handle with care). Peuter liet bestek op bord klateren wat een hele boze blik van stiefoma opleverde en een huilbui van peuter. Daarna wordt ze boos omdat peuter niet twee uur stil kan zitten en niet van dubbelgetrokken runderbouillon houdt. Ook mag je alleen water of wijn drinken; je hebt pech anders.

- Vanaf 10 uur tot 's avonds 11 moet je er zitten. Wij blijven door punt 1 liever niet slapen. Drie keer gezegd dat wij tot 8 uur blijven vanwege kinderen, en als om 8 uur gastvrouw de keuken induikt, melden wij dat we helaas alweer naar huis moeten (2 uur rijden), wat ook weer tot boze gezichten leidt.

- Familielid die veganistisch is en niet komt als er vlees in huis is. Wij mogen dus ook geen vlees eten, maar gelukkig is er wel een alternatief. Als we aan tafel gaan, is familielid hem gesmeerd voor een wandeling om bomen te knuffelen, om anderhalf uur later pas terug te komen (huh?!) en dan denk ik: hadden we toch even stiekem vlees kunnen eten met zijn 9-en...

Maar vergeleken met jou valt het nog wel mee. Dacht een keer te menen dat ik de hand van zwager op mijn knie voelde, maar het was de hond. Toen ik dat meldde (tja, drie wijntjes doen je goed he) hebben we een half uur met zijn allen in een stuip gelegen.

En uit de kast komen tijdens dinners... bij mijn schoonfamilie zou het echt niks uitmaken, maar bij mijn familie zou het kerstdiner gelijk afgelopen zijn.
Ook hier niet echt bijzonder spannende verhalen tot nu toe.

Gisteren kerstdiner bij schoonmoeder gehad. We gingen er vol verwachting heen, want meestal is dat dé avond van het jaar waarop inderdaad onthullingen, ergernissen en allerlei rare toestanden ontstaan.

Gisteren op een geflipte schoonmoeder na echter niets van dat alles.

Schoonmoeder is nogal precies, té precies eigenlijk. Ze leeft altijd via lijstjes en schema's en geeft alleen maar om regelmaat, orde en netheid. Zo ook met het kerstdiner, alles moet precies zoals het gepland was.

Je raad het al, gisteren liep echt alles mis! De groenten waren niet warm, de kalkoen was nog niet gaar, ik wilde water drinken terwijl ze bedacht had dat ik wat anders zou drinken, de kinderen wilden geen chips terwijl ze die speciaal gekocht had... Allemaal vreselijke dingen dus, tenminste, voor haar wel.

Op een gegeven moment wil ze een fles rode wijn open maken en laat hem uit haar handen glijden, op de witte rok van degene die naast haar zat! Iedereen zag de paniek al aankomen, maar tegen alle verwachtingen in ploft schoonmoeder in haar stoel en moppert iets over 'al die stomme schema's en laat het allemaal maar zitten en blablabla...'

Vervolgens was de sfeer erg ontspannen en werd het toch nog een heel gezellige avond, gelukkig kon toen ook schoonmoeder lachen om alles wat mis was gegaan en hebben we heerlijk zitten smullen van alles wat wél goed gelukt was

Tja, zoals ik zei, niet erg spannend he? Maar voor mij toch echt een vreemde kerstavond die ik niet snel zal vergeten
LouiseP, dat klinkt echt súpergezellig die kerstdagen van jullie.........;)
wat naar ... die mensen met die strakke schema's ... alles precies moeten ... pfffff.

Tis dat ik nu hoogzwanger zit te wachten op mn ontmoeting met yammini...

maar anderzijds zou het hier weer net als altijd een lekkere bende zijn met aanwaaiers ... lastminute aanschuivers, een zootje van een menu .. maar genoeg voor iedereen ..

tis een beetje stil dit jaar ...
Ja Shining... ik zou wel DE onthulling willen die verklaart waarom ik het zwarte schaap van de familie zou zijn: "Louiseje, we moeten je wat vertellen; je bent geadopteerd" Dan zou ik het nog begrijpen...

Noni, dus jouw schoonmoeder gaat het nu anders doen? Toch goed dat ze er om kon lachen...
onder ut motto:

geen beter vermaak dan leedvermaak......

bezorg ons een fijne dag/avond!!!

deel je belevenissen met familie,en schoonloerders

(oww wat een geweldig woord is dat)

ik lig er echt van in een deuk

maar ook wel eerlijk gezegt *onder ons*

soms zelfs een beetje jaloers op jullie kerststressfamilieshit......

ben in mn upje en eigenlijk ook nog best

heppydepeppie!!!

ik ga nu douchen en mn mandje in

MET wijntje,dvdtje,lekkere hapjes en

morgen om 5.30 de wekker..vroege dienst.

morgenavond fijn gourmetten,roddelen met mn beste dinn
Hier geen kerstdiner want ik zit ook alleen vandaag en morgen maar ik hou dit topic zeker in de gaten.

Ik smul van die heerlijke rampverhalen..
Wij hebben heerlijk met z'n drietjes een harmonieuze avond gehad; gourmetten en chocoladefondue toe. Het was erg gezellig.
louise wat is wd-gezin???

kan helaas weinig bijdragen, wij hebben altijd een heel gezellige kerst.
.
Leuk topic!

Vanavond lekker gegeten met bord op schoot en Annie op tv.

Die kerstdiners bij jou klinken pas echt gezellig, LouiseP
anoniem_41195 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 23:10
23.60% gewijzigd
k heb HEERLIJK gegeten met spul van de Hema HEEHEEMAAAAAAAAAH hahah
quote:impala schreef op 25 december 2008 @ 20:45:

louise wat is wd-gezin???

kan helaas weinig bijdragen, wij hebben altijd een heel gezellige kerst.Een VVD-gezin.
-
* of topic: hey yamuna nog niks?? je hebt nog 1,5 dag de tijd voor een kerstkindje............... hoe dan ook, zet hem op! *

ik ben net thuis van het kerstdiner geweld bij mijn schoonfamilie thuis. Pfoeee... heb het weer overleefd dit jaar. Het was als van ouds, véél te laat geserveerd waardoor de kids het bijna allemaal helemaal gehad hadden, ze hadden sowieso toch al geen honger meer door allle koekjes, chips en snoep (ja zelfs pepernoten!!) van te voren. het was weer als vanouds véél te veel eten (overigens smaakt het altijd prima, gelukkig). Heel veel door elkaar heen gebler en dan vooral over jan en alleman (die van die en die van die) en onderwerpen van de hak op de tak, elkaar niet uit laten praten, mijn schoonzus met haar overheersende gillende lach, schoonmoeder die meer met potten en pannen rent dan daadwerkelijk aan tafel zit, schoonpa die net een halve fles wijn teveel op heeft en ik........... ik zit een beetje stilletjes te doen alsof ik geniet.

Ondertussen denk: wat een takkeherrie hier!!! allemaal kop houden nu! luister eens naar elkaar, heb het over iets interessants op zijn minst, alstublieft!!!

Maar ik heb geleerd in al die jaren (was nu 12e keer) er gewoon een beetje tussendoor te laveren.

Ik vond het erg knap dat mijn kleine kereltje (2,5) zich zo super gedroeg en zich niet gek liet maken.

Mijn partner vind het ook absurd hoe het gaat (vindt de diners bij ons thuis veel relaxter) maar hij vindt het ook leuk om het zo bij zijn ouders te vieren, want zo gaat het al hun hele leven en het zal ook nooit anders worden.

Praise the lord dat het dus maar 1x kerstmis per jaar is!!

nog 364 dagen tot de volgende keer..............

fijne dagen allemaal!
Ik hoop inderdaad dat ze het voortaan anders zal aanpakken. Aan de andere kant denk ik dat er een hele grote kans is dat ze nu alvast lijstjes aan het maken is voor volgend jaar, zodat het dan niet weer zo vreselijk zal 'mislukken' in haar ogen...

Want tja, hoe gezellig het ook was uiteindelijk, het was tenslotte niet zo gepland..

Yamuna, succes de laatste dagen met dikke buik! Geniet er nog maar van!
zo lang men mij op de bank laat uitbuiken hebben ze van mij geen last
quote:Noni schreef op 25 december 2008 @ 20:27

Op een gegeven moment wil ze een fles rode wijn open maken en laat hem uit haar handen glijden, op de witte rok van degene die naast haar zat! Iedereen zag de paniek al aankomen, maar tegen alle verwachtingen in ploft schoonmoeder in haar stoel en moppert iets over 'al die stomme schema's en laat het allemaal maar zitten en blablabla...'

Vervolgens was de sfeer erg ontspannen en werd het toch nog een heel gezellige avond, gelukkig kon toen ook schoonmoeder lachen om alles wat mis was gegaan en hebben we heerlijk zitten smullen van alles wat wél goed gelukt was

Tja, zoals ik zei, niet erg spannend he? Maar voor mij toch echt een vreemde kerstavond die ik niet snel zal vergeten

haha, om dit laatste stukje moet ik dan wel erg lachen zeg....

ja leuk om toch wat verhalen te lezen van anderen. Ik snapte WD gezin ook al niet VEEVEEDEE dus.....

Ik ben mijn alleenige dag trouwens prima doorgekomen. Lekker wijntjes gedronken (aan het drinken *hips*) Stuk gewandeld, filmpjes gekeken.

Lekker idee dat ex nou met de kinderen aan het opgeprikte kerstdiner zit en ik niet mee hoef te doen.

Morgen komen de meiden thuis en ga ik gezellig met mijn ouders en oma ongecompliceerd gourmetten. Dus wie weet heb ik morgen ook nog wel een juicy verhaal. Maar ik verwacht er niet al te veel van.
o ik zit nu de kerstspecial van "op zoek naar josef" te kijken, geen aanrader... VALS zeg!
quote:chopper schreef op 25 december 2008 @ 20:46:

k heb HEERLIJK gegeten met spul van de Hema HEEHEEMAAAAAAAAAH hahah

Ik heb heel goor gegeten met dat spul van AH. Volgend jaar HEMA dus?

Ik heb dus ter compensatie al een 1/2 zak kerstkransen op. :puke:
lekker uitbuiken nu
Sorry voor de verwarring; ik bedoel dus de politieke partij VVD, maar ik wil ook niemand voor het hoofd stoten. Wist alleen niet zo goed hoe ik het moest omschrijven en heb dus maar een partij gepakt... Ze stemmen het dus en denken daardoor opmerkingen te kunnen maken in een bepaalde trant. Ik vind een discussie wel leuk op zijn tijd, maar wil geen ruzie...
heel herkenbaar van Timzalot, zo gaat het bij mijn familie ook altijd...ik heb nu gelukkig al een aantal jaar een goed excuus dat ik de dag ervoor of de dag erna moet werken en dus niet over kan vliegen, dus ik vier kerst al 3 jaar lang heel relaxt met mn beste vriend.

gisteren trouwens wel nog wat, hij had een collega van ons uitgenodigd die alleen was met kerst, opzich een aardige jongen. maar hij werd nog al snel heel erg dronken, en begon te zeuren dat we uit moesten gaan, terwijl wij daar helemaal geen zin in hadden...en hij bleef maar zeuren (echt zo'n 5 keer per minuut zeggen dat we uit moesten gaan, en dat ongeveer 4 uur lang) werd er helemaal gek van, wij hadden ondertussen "mamma mia" opgezet in de hoop dat ie dan zou stoppen met zeuren... niet dus...ik begon m op een bepaald moment gewoon te negeren.

toen werd ie dus zo dronken dat ie zn ex vriend ging smsen en daarna bellen, nou toen werd t helemaal een drama queen, begon ie steeds te janken en te zeggen dat ie m terug wilde... (hij hield toen gelukkig wel op met zeuren over uit gaan...was ook al 2 uur snachts toen geloof ik)

ik was nog steeds bezig m te negeren, maar werd ondertussen helemaal gek.

toen kwam beste vriend met het briljante idee om maar te gaan slapen

vanochtend ging ie nog even door met zeuren over zn ex maar beste vriend en ik negeerde het onderwerp compleet

gelukkig ging de drama queen na de lunch al naar huis want hij voelde zich ziek (door alle alcohol waarschijnlijk)

nu zitten we lekker tv te kijken, en allebei met onze laptop op schoot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven