Deur op slot
vrijdag 6 januari 2012 om 10:37
Bij het topic voor de drama van die drie meiden zie ik dat mensen hun kinderen de deur van de badkamer/toilette niet op slot laten doen. Bij ons mogen ze dat wel doen (meisje 8 en jongen 10 jaar oud). Sterker nog, ik wil dat ze het doen. Niet alleen gun ik ze hun privacy als ze douchen. Toen ze nog kleuter/peuter waren hadden ze een seksueel getint spelletje. Sindsdien wil ik niet dat ze samen in de douchen of in bed liggen.
Wat vinden jullie ervan? Mogen kinderen de deur op slot doen? Mocht je dat als kind doen?
Wat vinden jullie ervan? Mogen kinderen de deur op slot doen? Mocht je dat als kind doen?
vrijdag 6 januari 2012 om 11:02
quote:secondhandsuus schreef op 06 januari 2012 @ 10:53:
Als het plagen een probleem is, zou je eens kunnen proberen hun gedrag te kopiëeren. Dus de mini-mefs laten ervaren hoe het is als "je gewoon binnenstormt" of " de hele tijd de deur open en dicht maakt" Daar leert hij helaas niet van. Hij heeft autisme en kan niet in een ander verplaatsen of moeilijk verbanden leggen. Bij hem werken beter regels.
Als het plagen een probleem is, zou je eens kunnen proberen hun gedrag te kopiëeren. Dus de mini-mefs laten ervaren hoe het is als "je gewoon binnenstormt" of " de hele tijd de deur open en dicht maakt" Daar leert hij helaas niet van. Hij heeft autisme en kan niet in een ander verplaatsen of moeilijk verbanden leggen. Bij hem werken beter regels.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:04
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 januari 2012 @ 10:56:
Nu met de katten kan ik geen deur meer op slot doen, dan gaan ze heul vervelend doen als krabben, miauwen en poten onder de deur te steken dat ze erin willen.
Ik moet zeggen dat douchen ik nog niet prettig vind, ik heb een doorzichtig douche gordijn en dan gaan ze ervoor zitten kijken, voelt heel ongemakkelijk. Maar goed het is niet anders. Zal geen foto van de douche plaatsen, deze is onder de deur door;
[afbeelding]Geweldige foto MV Je katjes zijn echt schatjes
Nu met de katten kan ik geen deur meer op slot doen, dan gaan ze heul vervelend doen als krabben, miauwen en poten onder de deur te steken dat ze erin willen.
Ik moet zeggen dat douchen ik nog niet prettig vind, ik heb een doorzichtig douche gordijn en dan gaan ze ervoor zitten kijken, voelt heel ongemakkelijk. Maar goed het is niet anders. Zal geen foto van de douche plaatsen, deze is onder de deur door;
[afbeelding]Geweldige foto MV Je katjes zijn echt schatjes
vrijdag 6 januari 2012 om 11:04
Lopen ze ook door het rode licht, omdat er geen slot op de zebra zit? Of in het water, want er staat geen hek voor?
Er moet toch te leren zijn dat een stopbord (of wat dan ook) betekent 'niet verder!'? Anders krijgen ze in hun latere leven nog wel de nodige problemen.
Er moet toch te leren zijn dat een stopbord (of wat dan ook) betekent 'niet verder!'? Anders krijgen ze in hun latere leven nog wel de nodige problemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 6 januari 2012 om 11:05
Hier ook deuren nooit op slot. Licht aan in de wv is bezet, douchedeur is eigenlijk altijd open. Ik heb een oud huis waar in een kas een douche is gebouwd, dus afdrogen en aankleden moet toch op de overloop/ in de slaapkamer. Kinderen doen er niet moeilijk over, ze zijn 12 en 14, die lopen gewoon bloot door de bovenverdieping.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:06
quote:visje444 schreef op 06 januari 2012 @ 10:58:
Ik heb een vraagje: doe je zelf ook de deur op slot bij het douchen, en was dit vroeger al een gewoonte?
Ik heb het bv nooit gedaan, en doe het nu ook niet. Heb geen kinderen, maar bij ons in huis wordt gedoucht met de deur open.Bij ons ging de deur altijd op slot. Het zal iets cultureels zijn. Ik doe het meestal wel op slot, maar niet altijd. Als ik douche, wil ik niet gestoord worden. Dat is mijn quality time van de dag. Mefsman zeurt er wel eens over.
Ik heb een vraagje: doe je zelf ook de deur op slot bij het douchen, en was dit vroeger al een gewoonte?
Ik heb het bv nooit gedaan, en doe het nu ook niet. Heb geen kinderen, maar bij ons in huis wordt gedoucht met de deur open.Bij ons ging de deur altijd op slot. Het zal iets cultureels zijn. Ik doe het meestal wel op slot, maar niet altijd. Als ik douche, wil ik niet gestoord worden. Dat is mijn quality time van de dag. Mefsman zeurt er wel eens over.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:08
quote:himalaya schreef op 06 januari 2012 @ 11:04:
Lopen ze ook door het rode licht, omdat er geen slot op de zebra zit? Of in het water, want er staat geen hek voor?
Anders krijgen ze in hun latere leven nog wel de nodige problemen.Nou... van Mefsmeid kan je het wel verwachten. Ze kijkt niet als ze gaat oversteken en als aan de overkant is, merkt ze dat ze het vergeten is en kijkt ze als nog
Anders krijgen ze in hun latere leven nog wel de nodige problemen.Nou... van Mefsmeid kan je het wel verwachten. Ze kijkt niet als ze gaat oversteken en als aan de overkant is, merkt ze dat ze het vergeten is en kijkt ze als nog
vrijdag 6 januari 2012 om 11:08
vrijdag 6 januari 2012 om 11:09
Ik heb tot mijn 10e regelmatig met mijn broertje en zusje in bad gezeten/gedouched. ( Ze zijn 5 jaar jonger). Toen ik in de puberteit kwam, ben ik de deur op slot gaan doen. Nu nog steeds eigenlijk. Thuis wat minder, maar bij vriend thuis of bij vriendinnen waar ik af en toe logeer gaat dedeur standaard op slot. Is een gewoonte, op dit moment voornamelijk metprivacy te maken. En ik heb een schoonmoeder die onverwachts de badkamer inloopt..Gaat dus niet bij mij gebeuren!
vrijdag 6 januari 2012 om 11:20
Bij ons thuis gingen de deuren wel op slot. En dat deed ik ook toen ik alleen woonde en daarna samen ging wonen. Nu niet meer, maar soms nog wel.
Ik zou het raar vinden als MacMini opeens de deur op slot deed. Nu is hij er nog te klein voor maar als ze 10 zijn, vind ik dat ze dat zelf mogen beslissen. Denk ik. Ze zijn in ieder geval oud genoeg om de deur weer open te krijgen. Mits er niet raars aan de hand is.
Ik zou het raar vinden als MacMini opeens de deur op slot deed. Nu is hij er nog te klein voor maar als ze 10 zijn, vind ik dat ze dat zelf mogen beslissen. Denk ik. Ze zijn in ieder geval oud genoeg om de deur weer open te krijgen. Mits er niet raars aan de hand is.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:24
Geen deuren op slot hier, ook nooit gedaan toen ik zelf nog thuis woonde. Met 4 mensen in huis is het wel duidelijk wanneer er iemand gaat douchen/plassen/poepen/in bad gaat en dan blijft de rest gewoon buiten. Mijn zoontje mag in openbare gelegenheden ook nooit de wc deur op slot doen, ik ga altijd mee en blijf voor de deur staan, omdat ik niet het risico wil lopen dat hij de deur niet meer open kan krijgen. Als het hele makkelijke sloten zijn (van die heen en weer schuif-sloten met zo'n hendeltje) ga ik eerst mee naar binnen, laat hem de deur op slot en weer open doen, en als dat zonder problemen lukt ga ik naar buiten en doet hij de deur wel op slot, maar dan blijf ik nog steeds in dezelfde ruimte zodat hij me kan roepen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 januari 2012 om 11:29
Mijn moeder wil nog steeds niet dat ik de deur op slot doe als ik daar douche (komt bijna nooit voor) en ik ben 35!
Wij doen de badkamerdeur nooit op slot en we hebben ook een open douche, zonder gordijn, schotje of wand (onder het motto "wat er niet is hoeft ook niet te worden schoongemaakt"). Je merkt het eigenlijk altijd wel als er iemand in de badkamer is, dan hoor je dat of je ziet het bovenlicht branden, vind ik genoeg. Als mijn zoontje puber is dan zal hij de deur wel eens op slot gaan doen, dat mag, als het me niet te lang duurt.
Wij doen de badkamerdeur nooit op slot en we hebben ook een open douche, zonder gordijn, schotje of wand (onder het motto "wat er niet is hoeft ook niet te worden schoongemaakt"). Je merkt het eigenlijk altijd wel als er iemand in de badkamer is, dan hoor je dat of je ziet het bovenlicht branden, vind ik genoeg. Als mijn zoontje puber is dan zal hij de deur wel eens op slot gaan doen, dat mag, als het me niet te lang duurt.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:32
Ik deed vroeger wel de badkamerdeur op slot, als ik ging douchen of naar de wc ging. Ik was de jongste en heb 2 oudere broers. Waren nogal vervelende klieren dus ja, die ging écht op slot.
Toen ik op mezelf ging wonen en mijn eerste ´echte´ huis kreeg deed ik niks meer op slot.Slaapkamerdeur en wc deur deed ik niet eens meer dicht. Badkamerdeur nog wel dicht, niet op slot, maar dat was omdat het anders veel te koud was.
Toen ik bij mijn vriend kwam waren de kinderen 10 en 12. Ik heb ze nooit onder de douche gezet, dat deed mijn vriend. Maar volgens mij heeft hij alleen de deur dicht gedaan. Hij kon er nog wel bij als het nodig was. Nu doen ze alle 2 de badkamerdeur op slot als ze bij ons douchen of naar de wc gaan.
Als de kinderen er niet zijn doe ik de deur niet op slot, alleen dicht. Vriend doet de deur wel op slot als ie naar de wc gaat. Met douchen dan weer niet. Vind ik wel een beetje vreemd. Maar ja. En als hij in bad gaat mag hij van mij de deur niet meer op slot doen. Hij is al een paar keer in bad in slaap gevallen en dat vind ik veel te gevaarlijk. Als het me te lang duurt wil ik de deur open kunnen doen om te kijken of alles nog in orde is.
Toen ik op mezelf ging wonen en mijn eerste ´echte´ huis kreeg deed ik niks meer op slot.Slaapkamerdeur en wc deur deed ik niet eens meer dicht. Badkamerdeur nog wel dicht, niet op slot, maar dat was omdat het anders veel te koud was.
Toen ik bij mijn vriend kwam waren de kinderen 10 en 12. Ik heb ze nooit onder de douche gezet, dat deed mijn vriend. Maar volgens mij heeft hij alleen de deur dicht gedaan. Hij kon er nog wel bij als het nodig was. Nu doen ze alle 2 de badkamerdeur op slot als ze bij ons douchen of naar de wc gaan.
Als de kinderen er niet zijn doe ik de deur niet op slot, alleen dicht. Vriend doet de deur wel op slot als ie naar de wc gaat. Met douchen dan weer niet. Vind ik wel een beetje vreemd. Maar ja. En als hij in bad gaat mag hij van mij de deur niet meer op slot doen. Hij is al een paar keer in bad in slaap gevallen en dat vind ik veel te gevaarlijk. Als het me te lang duurt wil ik de deur open kunnen doen om te kijken of alles nog in orde is.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:36
Wij hebben ook geen sloten op de wc- en badkamerdeur. We zijn samen, dus we weten meestal wel dat de ander op het toilet zit. En anders zien we dat het licht brandt door het raampje boven de deur. De douche lopen we gewoon binnen als de ander staat te douchen, we zijn niet zo preuts. En als we logees hebben weten we ook wel wanneer die in de badkamer bezig zijn, dus dan gaan we gewoon niet naar binnen.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:41
quote:himalaya schreef op 06 januari 2012 @ 11:34:
Maar blijkbaar respecteren ze wel het 'niet elkaars kamer betreden', maar lukt dat niet met het 'niet de badkamer betreden als er iemand anders in zit/staat/ligt?In de slaapkamer komen als er nieman in is, is niet leuk. En als er iemand is, hoor ik het van zelf of vliegt een knuffel de deur uit.
Maar blijkbaar respecteren ze wel het 'niet elkaars kamer betreden', maar lukt dat niet met het 'niet de badkamer betreden als er iemand anders in zit/staat/ligt?In de slaapkamer komen als er nieman in is, is niet leuk. En als er iemand is, hoor ik het van zelf of vliegt een knuffel de deur uit.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:41
In het andere topic zei ik al dat het hier altijd verboden is geweest om de deur op slot te doen, ook die van de WC, als het licht brandt, ik heb er geen raampjes, is er iemand in die ruimte. Ik heb geen apparaat dat een koolmonoxidevergiftiging kan veroorzaken maar je kunt in de badkamer ook uitglijden. Ik kan hem van buitenaf wel openmaken met een schroevendraaier of muntje maar of dat ook lukt als je hevig in paniek bent weet niemand.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 6 januari 2012 om 11:44
Toen ik klein was ging de wc/douche ook nooit opslot en idd als ik ergens anders was ging mijn moeder voor de wc staan 
Toen ik ouder werd ging wel alles op slot, ik vond het vreselijk als ik stond te douchen of op de wc zat dat mijn vader dan binnenkwam op z'n tanden te poetsen ofzo.
Bij ons kwam ook altijd iedereen binnen als de deur niet op slot zat.
Heb ook een tijd bij manlief (buitenland) gewoond, daar hadden ze alleen een gordijn tussen woonkamer en badkamer, verschrikkelijk!!!!! Op een gegeven moment zette ik manlief maar als bewaker voor het gordijn, kon ik tenminste in alle rust mijn grote boodschap doen.
Overigens doe ik nu nog steeds altijd de deur op slot...ook als ik alleen thuis ben. Een tikkeltje overdreven misschien, maar het gaat automatisch, net zoals het op slot doen van auto/fiets
Toen ik ouder werd ging wel alles op slot, ik vond het vreselijk als ik stond te douchen of op de wc zat dat mijn vader dan binnenkwam op z'n tanden te poetsen ofzo.
Bij ons kwam ook altijd iedereen binnen als de deur niet op slot zat.
Heb ook een tijd bij manlief (buitenland) gewoond, daar hadden ze alleen een gordijn tussen woonkamer en badkamer, verschrikkelijk!!!!! Op een gegeven moment zette ik manlief maar als bewaker voor het gordijn, kon ik tenminste in alle rust mijn grote boodschap doen.
Overigens doe ik nu nog steeds altijd de deur op slot...ook als ik alleen thuis ben. Een tikkeltje overdreven misschien, maar het gaat automatisch, net zoals het op slot doen van auto/fiets
vrijdag 6 januari 2012 om 11:46
ik doe zelf noch de wc-deur nog de badkamerdeur op slot, zoon is oud genoeg om er zelf over te beslissen ( hij is tenslotte 10 ), hij is iig preutser als ik ben, heb hem al 2 jaar niet meer in minder als een boxer en en t-shirt gezien, op een enkele keer op het strand na.
( toilet en badkamer zijn hier wel los van elkaar )
( toilet en badkamer zijn hier wel los van elkaar )
vrijdag 6 januari 2012 om 11:46
quote:pinks schreef op 06 januari 2012 @ 11:26:
Oh en ik had vroeger een vriendinnetje waar ze thuis geen slot op de wc-deur hadden. Afspraak was daar dat als je op de wc zat, je moest zingen zodat anderen wisten dat de wc bezet was. Dat deed daar dus echt iedereen Hahaha, dat klinkt wel heel leuk....vooral als het een muzikale familie is. Ben bang dat wij vooral heel veel klachten krijgen :p
Oh en ik had vroeger een vriendinnetje waar ze thuis geen slot op de wc-deur hadden. Afspraak was daar dat als je op de wc zat, je moest zingen zodat anderen wisten dat de wc bezet was. Dat deed daar dus echt iedereen Hahaha, dat klinkt wel heel leuk....vooral als het een muzikale familie is. Ben bang dat wij vooral heel veel klachten krijgen :p
vrijdag 6 januari 2012 om 11:48