Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:47:

Deze is geweldig: Cogito ergo doleo

En dan erbij: Cogito sumere potum alterumIk wilde al vragen of je er een pilletje voor had, maar zo te lezen neem je een neut. Proost!
Hoe zien jullie de toekomst van de multiculturele samenleving?
ik gaat even naar de supert en jullie praten vijf bladzijdes vol

gos, wat zijn jullie druk aan het converseren
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:47:

Deze is geweldig: Cogito ergo doleo

En dan erbij: Cogito sumere potum alterumHaha, I like!
Fijn voor je geleerd! Ook een bul in econometrie.

Ik heb daar wel een anekdote over.

Ik had twee klasgenootjes vroeger, op de middelbare school. Zij waren redelijk onuitstaanbaar. Ze deden weliswaar geen gymnasium, maar wel een verzwaard atheneum. (Zoals de hele klas) Ze voelden zich héél wat. Ze haalden relatief hoge cijfers (weliswaar door keihard te leren, maar dat maakt niet uit) en hadden er groot genoegen in mensen onderuit te halen die lagere cijfers haalden dan zij. Zij gingen studeren, de enige studie die hen écht iets voor hen leek, die écht aansloot bij hun persoonlijke kwaliteiten. Econometrie. Later ben ik ze nog weleens tegengekomen. Ze zijn best slim, ze halen hun cijfertjes, nee, met hun IQ is weinig mis. Maar elke keer weer vergaten ze van alle andere mensen om zich heen wat die ook alweer deden. Wat hun studiekeus was geweest, hun (bij-)baan, hun hobby. Elke keer weer spreiden zij een totaal gebrek aan ook maar enig sociaal vermogen tentoon. Ondanks hun geweldige econometrische vooruitgang kon ik weinig anders dan innig medelijden met ze voelen. Ik hoop nog steeds dat ze op een goede dag het licht zien en besluiten iets aan hun sociale vaardigheden te doen.

Ik sta ongeveer hetzelfde tegenover jou eigenlijk...
heb net de eer gehad met een roderick te converseren. Zijn karretje stond in mijn weg en dat heb ik dus netjes een stukje opgeschoven

hij sprak me aan met meisje, ik hem met jongetje en toen was het al snel afgelopen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:53:

Hoe zien jullie de toekomst van de multiculturele samenleving?Is dat empirisch te onderbouwen?
Oh nee een ware indentiteitscrisis dient zich aan. Ik heb Atheneum gedaan, dus net geen Gymnasium maar wel weer hoger als de Havo. En vervolgens ben ik ook nog eens niet door gaan leren maar tussen de mavo-ers achter de bar gaan staan. Echter ben ik wel voornemens om volgend jaar een universitaire studie te gaan volgen.

Mag ik nu overal of juist helemaal nergens meeschrijven?
Geleerd, werk jij? Als in, betaalde baan, niet huisman.
Maar Ainne, Geleerd is hoogleraar aan één of andere Amsterdamse universiteit, in de politieke filosofie! Hij heeft meerdere zéér bekende publicaties op zijn naam staan en zo...
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:32:

[...]

Snaartheorie kende ik, dwaas doen zekers, maar mediteren op het juweel in de lotus?? Komt dat uit de Kamasutra?

Da´s de mantra van Saar

Om mani padme hum

Ik eer de vrucht (wijsheid) van de lotus bloem". Ook wordt het wel eens vertaald als "O, parel in de lotus bloem".
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goh, ik heb ook mijn Gymnasiumdiploma maar ben nu bezig vrachtautochauffeur te worden.

Is dit topic dan eigenlijk ongeschikt voor mij?
quote:Helaholalalala schreef op 20 oktober 2008 @ 18:09:

Goh, ik heb ook mijn Gymnasiumdiploma maar ben nu bezig vrachtautochauffeur te worden.

Is dit topic dan eigenlijk ongeschikt voor mij?

Oh fijn wij kunnen samen een groepje oprichtenen. Allebei een relatief hoog diploma (ik heb Atheneum) en willen werken in een beroepsgroep met veelal laagopgeleiden. Jij als vrachtwagenchauffeuse ik als barkeepster.

Ik voel meteen een diepere band.
Tegenwoordig heeft elke boerenlul een titel, dus ik wil alleen in een kletsgroepje met mensen die minstens 1 x cum laude hebben, geeft niet waarvoor.
quote:korenwolf schreef op 20 oktober 2008 @ 18:16:

Tegenwoordig heeft elke boerenlul een titel, dus ik wil alleen in een kletsgroepje met mensen die minstens 1 x cum laude hebben, geeft niet waarvoor.Will summa cum laude do?
dewit
justme, maar waar gaan we het dan over hebben ?
quote:Vent70 schreef op 20 oktober 2008 @ 18:19:

justme, maar waar gaan we het dan over hebben ?Zal mij een biet zijn.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:53:

Hoe zien jullie de toekomst van de multiculturele samenleving?Want? Daar kunnen niet hoogopgeleide mensen géén visie over hebben?
Peas on earth!
Speciaal voor geleerd: :puke:
Ohhh ik vroeg me al af waarom die smilie recent is toegevoegd?
Peas on earth!
quote:Helaholalalala schreef op 20 oktober 2008 @ 18:09:

Is dit topic dan eigenlijk ongeschikt voor mij?Ik heb maar liefst een diploma behaald aan de Hogeschool voor Muziek en Dans te Den Haag, en eentje aan het conservatorium Artez, dus kan ik in ieder geval meelullen over Kunst.
Wat is niet toegestaan op Viva.nl?

- Het beledigen en provoceren van mede-bezoekers

- Discriminatie en racisme

Ergens ga je volgens mij tegen de forumregels in
Kan mij de maatschappij schelen Geleerd. Wij hier op de universiteit van Scientia vincere tenebras hebben het over wetenschap, over God, over wiskunde.
Oh en stiekem ook over neuken, zuipen, drugs en het milieu vervuilen door ver te reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven