Een hoop kabaal.
zondag 30 september 2018 om 12:16
Wij gingen regelmatig uit eten bij een voordelig restaurant.
De laatste tijd , begint het toch te storen dat er binnen zoveel herrie is , en vaak huilende of gillende kinderen.
In de zomer , kwamen we hier vaker , maar dan zaten we op het terras , waar het enigzins rustig toeven is.
Ben ik nu de enigste die zich vaak afvraagt , waarom ouders met kinderen gaan uit eten , als de kinderen zich niet gedragen kunnen ?
Of dat mensen onderling , de 1 nog harder wil praten als de ander.
Is dit de tijd van tegenwoordig ?
De laatste tijd , begint het toch te storen dat er binnen zoveel herrie is , en vaak huilende of gillende kinderen.
In de zomer , kwamen we hier vaker , maar dan zaten we op het terras , waar het enigzins rustig toeven is.
Ben ik nu de enigste die zich vaak afvraagt , waarom ouders met kinderen gaan uit eten , als de kinderen zich niet gedragen kunnen ?
Of dat mensen onderling , de 1 nog harder wil praten als de ander.
Is dit de tijd van tegenwoordig ?
zondag 30 september 2018 om 13:05
Dat zou ik ook een zeer goede verbetering vinden. Groepen zijn zo enorm lawaaierig.dolfje schreef: ↑30-09-2018 12:45Precies.
Wij heb en ook wel eens ergens bij een klein cafeetje op het terras gezeten waar geen groepen welkom waren. Hij wilde dat mensen rustig een speciaal biertje konden drinken en hij wilde geen grote groepen ( er waren daar in e buurt veel vrijgezellenfeesten etc, die waren dus niet welkom).
zondag 30 september 2018 om 13:11
Een klein kind kan niet een paar uur rustig aan tafel zitten, daar moet je als ouders rekening mee houden. Dus, of oppas inhuren, of naar de mac of een pannenkoekenboerderij.
Onze zoon was een poos geleden uit eten met zn schoonzus en die had ook vrienden met 2 kinderen meegevraagd. Hij kwam thuis en zei, zo, dat gaan wij later als we kinderen hebben wel anders doen. Hij zat daar met plaatsvervangende schaamte. Die kinderen renden maar rond, konstant bij andere gasten aan hun tafel gaan staan, enz.
Dat kan je gewoon niet maken. Er zitten daar mensen die wellicht hun huwelijksdag vieren, sommige hebben echt gespaard om eens uit eten te kunnen.
Laatst hadden we het zelf meegemaakt, geen goedkoop restaurant hoor, een groep met een kleine baby. Janken, janken. Kan dat kind niets aan doen. Na een paar verstoorde blikken van ons, liepen ze weg met de baby.
Onze zoon was een poos geleden uit eten met zn schoonzus en die had ook vrienden met 2 kinderen meegevraagd. Hij kwam thuis en zei, zo, dat gaan wij later als we kinderen hebben wel anders doen. Hij zat daar met plaatsvervangende schaamte. Die kinderen renden maar rond, konstant bij andere gasten aan hun tafel gaan staan, enz.
Dat kan je gewoon niet maken. Er zitten daar mensen die wellicht hun huwelijksdag vieren, sommige hebben echt gespaard om eens uit eten te kunnen.
Laatst hadden we het zelf meegemaakt, geen goedkoop restaurant hoor, een groep met een kleine baby. Janken, janken. Kan dat kind niets aan doen. Na een paar verstoorde blikken van ons, liepen ze weg met de baby.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 30 september 2018 om 13:18
In het buitenland zie ik kinderen hele avonden rustig in een restaurant zitten (hebben ook geen spelletjes mee om zich te vermaken); het is maar net hoe kinderen opgevoed worden en ook nog hoe de cultuur van een land is.Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 13:11Een klein kind kan niet een paar uur rustig aan tafel zitten, daar moet je als ouders rekening mee houden. Dus, of oppas inhuren, of naar de mac of een pannenkoekenboerderij.
zondag 30 september 2018 om 13:34
Mijn zoont houdt heel erg van uit eten gaan, maar 40 min is wel zijn max. Dus ik ga alleen ergens heen waar ik weet dat het snel gaat. Maar alleen maar naar een pannenkoeken restaurant gaan, zou echt armoe zijn voor mijn zoon. Hij lust alles en hij probeert graag nieuwe dingen uit.
Ik ga wel altijd heel vroeg, om half zes ofzo.
Ik ga wel altijd heel vroeg, om half zes ofzo.
zondag 30 september 2018 om 14:09
De akoestiek in sommige horeca is niet goed. Veel harde materialen, dus stemmen galmen en alles dreunt. Is wel te verhelpen denk ik, maar veel ondernemers letten er niet op vermoed ik
Buiten op een terras heb je dat veel minder gelukkig
Ouders met kinderen komen vaak af op bepaalde horeca formules, dus door die te mijden kun je ook die kleine draakjes soms ontlopen
Buiten op een terras heb je dat veel minder gelukkig
Ouders met kinderen komen vaak af op bepaalde horeca formules, dus door die te mijden kun je ook die kleine draakjes soms ontlopen
zondag 30 september 2018 om 14:15
En waarom kijk je dan zo verstoord?Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 13:11Een klein kind kan niet een paar uur rustig aan tafel zitten, daar moet je als ouders rekening mee houden. Dus, of oppas inhuren, of naar de mac of een pannenkoekenboerderij.
Lekker dan, heb je net een verse baby, viert je tante haar verjaardag in een restaurant. Nou ja, toch maar gaan. Shit, baby krampjes. Huilen. Zweet gutst uit je oksels. Wiegen. Shit shit shit. Nog meer huilen.
En dan ga jij verstoord zitten kijken, om ze weg te jagen?
•
zondag 30 september 2018 om 14:48
Er bestaat zoiets als oppas inhuren. Baby's horen niet in de horeca thuis.Frizz schreef: ↑30-09-2018 14:15En waarom kijk je dan zo verstoord?
Lekker dan, heb je net een verse baby, viert je tante haar verjaardag in een restaurant. Nou ja, toch maar gaan. Shit, baby krampjes. Huilen. Zweet gutst uit je oksels. Wiegen. Shit shit shit. Nog meer huilen.
En dan ga jij verstoord zitten kijken, om ze weg te jagen?![]()
zondag 30 september 2018 om 16:27
MinkeDeWit schreef: ↑30-09-2018 12:22Van kinderen heb ik nooit zoveel last. Het ergst vind ik groepen vrouwen die een avondje uit zijn, gebrul en gegier, en dat gaat dan maar door. Wij waren gisteren bij een overvol restaurant waar we tussen twee van die groepen zaten. Er was ook een huilende baby maar die produceerde een tiende van het kabaal dat enkele beschonken 50+ dames produceerden.
Dit is mijn ervaring ook. Kom je in een restaurant waar je ziet dat de tafels aan elkaar geschoven zijn (m.a.w. er heeft een groep gereserveerd), dan weet je al wat je te wachten staat. Die groepen zou je eigenlijk gewoon apart moeten kunnen zetten. Wanneer jij er naast zit met je partner, kun je elkaar gewoon niet meer verstaan.
Van kinderen hebben we eigenlijk nooit last, omdat we meestal wat later gaan eten. Maar ik vind het ook lang zo storend niet als grote groepen die met wat alcohol op echt niet in de gaten hebben hoe hard ze zijn gaan praten / lachen.
zondag 30 september 2018 om 16:36
Er ontstond ook nog commotie omdat een groep had gereserveerd en 20 minuten later nog geen tafel had. De dames gingen vervolgens zelf op patrouille om te kijken of er mensen bijna klaar waren of dat er geschoven kon worden met tafels. Ik snap dat ook wel, op zaterdag kun je meestal niet zonder reserveren met zijn zessen terecht dus weg gaan is ook een risico.
zondag 30 september 2018 om 16:39
Ik denk altijd dat ouders van een huilende baby het veel zwaarder hebben dan ik. Reken maar dat zij zich opgelaten voelen.Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 16:18Ik betaal een hoop geld om uit eten te gaan, hoewel ik zelf kinderen heb, zit ik zeker niet te wachten op een jankende baby. Ja, dan volgen er wel een paar verstoorde blikken.,
zondag 30 september 2018 om 21:10
Was geen all you can eatMadeliefjees schreef: ↑30-09-2018 12:26Ik ga liever wat minder uit eten en dan naar een kwalitatief goed restaurant.
In die all you can eat restaurants kan je dit verwachten.
zondag 30 september 2018 om 21:13
Precies ditredbulletje schreef: ↑30-09-2018 14:48Er bestaat zoiets als oppas inhuren. Baby's horen niet in de horeca thuis.
zondag 30 september 2018 om 21:16
Ik snap het TO. Zo kom ik op een goedkoop forum, waar mensen komen die echt de gruwelijkste taalfouten maken. Snap ik ook niks van. Als je niet kan schrijven, wat doe je dan op een geschreven forum? Maar ja, je doet er niks aan he. Net zoals met kinderen in goedkope vreetschuren. Het is me wat.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 30 september 2018 om 21:59
Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 16:18Ik betaal een hoop geld om uit eten te gaan, hoewel ik zelf kinderen heb, zit ik zeker niet te wachten op een jankende baby. Ja, dan volgen er wel een paar verstoorde blikken.,
Dat is een stuk asocialer dan een huilende baby.
•