Een vreemde taal leren

13-10-2014 22:05 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje zit ik eraan te denken om een vreemde taal te leren. Het liefst Spaans. Maar dat is misschien een beetje afgezaagd en niet heel zinvol. Misschien kan ik beter bijv. Chinees of Pools gaan leren. Daar zou ik in de roekomst best wel eens profijt van kunnen hebben. Wat denken jullie? Welke vreemde taal is zinvol om te leren?
Hangt beetje van je branche af natuurlijk. Chinees kan zeker zinvol zijn.

Maar een taal leren die je niet interesseert is ook niet alles, dus kies toch iets dat je ook een beetje leuk vindt.
Dat hangt er vanaf wat je ermee wil gaan doen?
Mandarijn schijnt een van de belangrijkere talen te worden. Er zijn steeds meer scholen die daarom die taal als extra aanbieden naast Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans.
Als je graag op vakantie gaat naar Spanje of Mexico zou ik eens beginnen met Spaans.

Dan heb je er iets aan.

Als je in een bejaardenhuis gaat werken, zou je Maleisisch of Papiaments kunnen leren, mochten er veel mensen zijn die dat spreken.

Ga je juist op vakantie naar Turkije, dan Turks. Ga je de internationale handel of horeca in, dan Chinees.

Ja, kan best handig zijn.
Ik wil ooit ook nog Spaans gaan leren omdat ik het een mooie taal vind. Ik heb ook gehoord dat Chinees/Mandarijns steeds belangrijker gaat worden. Ben zelf een keer in China op vakantie geweest en het lijkt mij een leuke maar ook zeer moeilijke taal omdat je met zoveel dialecten zit waardoor ze elkaar soms al amper goed verstaan.

Misschien kun je eens kijken op memrise.com, daar staan verschillende gratis taalcursussen op. Kun je allerlei talen even uitproberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven