Er zit een muis in mijn keuken!

17-12-2007 00:10 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil ik net naar bed gaan, hoor ik ineens gerommel in mijn keukenkastje. Nog nooit eerder gehoord dus ik denk, er zit een kat in opgesloten... Ik kijken, geen kat. Maar wel gepiep. Dus ik haal de dozen een voor een weg...en jawel hoor, een muis! Nu heb ik tot vandaag welgeteld 7 (!!) katten in huis gehad (drie kittens zijn weg) en toch een muis?

Nu heb ik de 4 overgebleven katten maar de keuken ingelaten, zou dat helpen? Wat kan ik hier tegen doen? Vind het best schattig hoor, maar liever niet....
quote:mamzelle schreef op 17 december 2007 @ 17:12:

Ik heb juist dit liedje:

Daar loopt een muis Waar? Daar op de trap. Waar op de trap? Nou daar

Een kleine muis op klompjes, nee 't is geen grap t ging van riktikketiktak op de trap.Hartelijk dank Nou zit het ook in mijn hoofd.
quote:lapin schreef op 17 december 2007 @ 17:32:

[...]

Hartelijk dank Nou zit het ook in mijn hoofd.Je mag

meezingen.

Een link van het liedje zelf kan ik zo gauw niet vinden.
Nou, mijn oudste kat toonde zich een volleerd jager. Ze heeft er drie gevangen waar ik bij zat. Een is gered, de andere twee niet. Volgens mij zaten er nog wel meer want ik heb de halve nacht gegrom en geblaas gehoord.

Zielig...? Ja een beetje...maar minder zielig dan mijn kinderen die ziek worden van die beesten. Helaas, maar de natuur heeft zich laten gelden vannacht en zo hoort het.
Ik vind een muis die langzaam doodgemarteld wordt toch echt zieliger dan een kind met een snotneus.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 17 december 2007 @ 22:12:

Ik vind een muis die langzaam doodgemarteld wordt toch echt zieliger dan een kind met een snotneus.

Ja, mee eens.

Ik geloof ook niet dat je zo ziek wordt van de muizen in Europa.

Wij hebben de schoonste muizen van de hele wereld .
Hoe lang duurt dat dan? Want van wat ik zag waren die twee op slag dood en werden ze al dood zijnde een beetje heen en weer gemept. Maar wel al dood dus.
Nee dan zijn ze hun laatste schietgebedje aan het doen Min Maar ze leven dan nog wel.
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 22:25:

Hoe lang duurt dat dan? Want van wat ik zag waren die twee op slag dood en werden ze al dood zijnde een beetje heen en weer gemept. Maar wel al dood dus.Een muis is inderdaad zo dood. Die beesten kunnen niks hebben. Volgens mij schrikken ze zichzelf al dood bij het zien van een hond of kat.
Met gif duurt het overigens dagen.

Ben benieuwd of al die muizenliefhebbers wel vlees, van zielige vetgemeste beestjes die hun hele leven in een nauw hokje zitten, eten?

Zo niet, dan wil ik best luisteren naar je argumenten. Zo wel...tja...begin bij jezelf zou ik zeggen. Persoonlijk ben ik liever een muis die vrij rond kan trippelen en nog een kans tot vluchten heeft, dan een kansloze big waarvan de mannetjes zonder verdoving gecastreerd worden. Bijvoorbeeld...
quote:lapin schreef op 17 december 2007 @ 22:28:

[...]

Een muis is inderdaad zo dood. Die beesten kunnen niks hebben. Volgens mij schrikken ze zichzelf al dood bij het zien van een hond of kat.Zou best kunnen idd.

Met vergif duurt het dus weleens dagen voordat zo'n beestje dood is. Dagen!
Eens met Very Cherry. Ik zou em zelf vangen en buiten zetten.

Maar goed, ik ben ook The Green Mile aan t kijken vandaag en sterk beïnvloed door Mr. Jingles
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 22:29:

Ben benieuwd of al die muizenliefhebbers wel vlees, van zielige vetgemeste beestjes die hun hele leven in een nauw hokje zitten, eten?

Zo niet, dan wil ik best luisteren naar je argumenten. Zo wel...tja...begin bij jezelf zou ik zeggen. ...

Toevallig spreekt hier een rasechte scharrel-slager-slet

Zeg dat maar eens tien keer achter mekaar
Ach ja, Mr Jingles, die is lieffffff. Goeie film trouwens.
Ik zou heel graag een tamme rat willen, zo eentje die overal met je mee gaat op je schouders. Lijkt me helemaal te gek. Maar dat is geen goed idee met een jachthond en een kat in huis, helaas.

Ik zou graag willen dat ik zeker had geweten dat het bij dat ene muisje zou zijn gebleven. Maar helaas.

Nou VC, dan begrijp je dus ook dat die kat best wat scharrelvlees lust?
Volgens mij hoorde ik weer wat...dat wordt weer katten loslaten!
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 22:40:

Nou VC, dan begrijp je dus ook dat die kat best wat scharrelvlees lust?

Nee da's nou flauw. Je zou openstaan voor de argumenten van de diervriendelijke forummers, ik dus.

Maar okee, jij je ding
Nou kom maar met je argumenten dan.
Overigens is ook scharrelvlees niet echt diervriendelijk. Het beestje wordt namelijk liever helemaal niet opgegeten als het even kan....
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 23:03:

Nou kom maar met je argumenten dan.

Ja, tis goed met je Ik heb al vanalles gezegd wat ik vind, lees maar terug (vangen, buiten loslaten, langzame dood, zielig etc).

Trouwens, soms "houden" prooidieren zich dood en hopen dat de jager interesse verliest en weggaat. Dat weet iedereen. Wat je ogen dus waarnemen (=dode muis) is een levende muis die heel bang is. Zielig he
Zou het? Dan maar oppakken en goed kijken. Maar blijf er bij, die beestjes moeten mijn keuken uit, hoe dan ook. En als dit de manier is, prima.
quote:Very Cherry schreef op 17 december 2007 @ 23:12:

[...]

Ja, tis goed met je Ik heb al vanalles gezegd wat ik vind, lees maar terug (vangen, buiten loslaten, langzame dood, zielig etc).

Trouwens, soms "houden" prooidieren zich dood en hopen dat de jager interesse verliest en weggaat. Dat weet iedereen. Wat je ogen dus waarnemen (=dode muis) is een levende muis die heel bang is. Zielig he Waarschijnlijk houdt hij zich niet dood, maar is hij in een shocktoestand. Heb ik een aantal keer gehad met muizen die mijn hond ving en dan aan mij gaf. Ik leg ze altijd in het gras neer, bij een lantaarnpaal en de volgende morgen zijn ze meestal weg. (kan ook dat ze opgevreten worden door een kat of vos, maar ik vind het prettiger te denken dat ze gewoon wakker worden, opstaan en weghuppelen ).
Maar eten katten ze nou ook gewoon op? Of spelen ze er alleen mee? Kon geen muis meer vinden vanmorgen.
Volgens mij eten huiskatten ze niet op. Die krijgen genoeg eten. En als ze ze wel opeten moet je restjes kunnen terugvinden, botjes enzo.
Lapin wat een ontzettend lekker ding van jou Die foto dat ie languit op de trap lag te pitten, met gestrekte poten, vond ik ook echt ultra-goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven