Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 22:06:

[...]

Tuurlijk Marianne.

'Het is boter tot de boom'.Nou, hier duidelijk niet
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 27 juli 2015 @ 08:17:

[...]

Nou, hier duidelijk niet l

Nee he, gaat 'm niet worden?

Nou ja, we zijn iig grappig volgens MD.
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 18:56:

[...]

Snap ik ook niet. Ik ben ook efficiënt wat dat betreft.

Ik begin al met pakken als de cassiere nog aan het scannen is. Ik snap dat wachten ook echt niet.

Hier heb je trouwens nog best veel supermarkten zonder zelfscan, maar als ze er zijn dan pak ik ze ook hoor. Heerlijk!

Was al bang dat ik de enige was

Hier in maar 2 supermarkten zelfscan jammer genoeg. Bij de rest toch echt heel vaak tot 10 tellen in de rij
quote:Lotte35 schreef op 26 juli 2015 @ 23:13:

[...]

Logisch verhaal eigenlijk wel.

Kan het geen kwaad dat dat ongebakken brood er de hele nacht ligt?

Heeft dat geen invloed op de kwaliteit?

Nee,het heeft geen invloed op het brood, er zijn verschillende soorten brood.

Brood wat direct moet worden afgebakken, brood wat bevroren is, die liggen vaak al klaar voor de volgende dag. meestal wordt er om zesuur, half zeven al gebakken.

het hangt van de winkel af, waar het brod vandaan komt, van welke broodfabriek.
quote:josske schreef op 27 juli 2015 @ 19:52:

[...]

Brood wat direct moet worden afgebakken, brood wat bevroren is, die liggen vaak al klaar voor de volgende dag. meestal wordt er om zesuur, half zeven al gebakken.

het hangt van de winkel af, waar het brod vandaan komt, van welke broodfabriek.Ben toch blij dat mijn brood van een echte bakker komt (en nee, niet zoeen die ook ingevroren afbakzooi uit een fabriek krijgt, maar eentje waar het in de ochtend vers bereid wordt en in de oven gaat).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 juli 2015 @ 20:01:

[...]

Ben toch blij dat mijn brood van een echte bakker komt (en nee, niet zoeen die ook ingevroren afbakzooi uit een fabriek krijgt, maar eentje waar het in de ochtend vers bereid wordt en in de oven gaat).Het ging er juist om dat mensen die pas na het werk (meestal na 18.00 uur) boodschappen kunnen doen, geen brood meer kunnen krijgen. De bakker is dan meestal al dicht, dus brood bij de bakker halen is ook geen optie.
Ik probeer me zo min mogelijk te ergeren maar dit is mijn top 2, het moest er toch een keer uit.

Ergenis nummer 1:

Mensen die besluiten dat het meest smalle gangpad in de supermarkt de ideale plaats is om te gaan staan kleppen met z'n 2tjes, bij voorkeur allebei met een winkelwagen en dan geen millimeter op zij gaan.

Ergenis nummer 2:

Van die mensen die bij de kassa staan met de winkelwagen en de kar gewoon laten staan terwijl de kassiere al bezig is om mijn spullen te scannen. Ik wil beginnen met inpakken omdat ik de ogen van de volgende klant achter me al in m'n rug voel branden, dit gaat niet omdat iemand het nodig vind om zijn/haar kar niet een klein stukje richting het eind van de band te trekken. Oh ja en dan boos naar me kijken als ik per ongeluk tegen hun kar aan duw in een poging om dan toch maar bij m'n boodschappen te komen om heel omslachtig in te pakken... Ademt in, ademt uit.
Music was my first love and it will be my last
quote:josske schreef op 27 juli 2015 @ 19:52:

het hangt van de winkel af, waar het brod vandaan komt, van welke broodfabriek.

Bedankt voor de uitleg.

Ik eet bijna altijd brood van de supermarkt.

Het Waldkornbrood van Hoogvliet vind ik lekkerder dan dat van de bakker.
Vandaag weer een kind, jaar of 8 schat ik, dat een croissantje uit de bak haalde bij de AH. Met zijn blote handen natuurlijk en vervolgens likte (!!!) hij eraan.

Zijn moeder zag dat en riep tegen hem: ''leg eens terug, dat hebben we niet nodig!'' Waarop ik haar dusdanig vernietigend aankeek dat ze het croissantje toch maar beschaamd in een zakje heeft gedaan en in haar wagen gooide.

Daar erger ik me dus echt aan. Om te beginnen die kinderen die aan de broodjes zitten maar ook aan de ouders die denken dat het prima is zo'n broodje weer in de verkoop te gooien. Dat ding was dus gewoon weer in de bak beland als ik er niet bij had gestaan denk ik...

Waarom maken ze die bakken niet een stuk hoger? Buiten bereik van grijpgrage handjes?

Maar buiten dat, waarom leren kinderen (zeker op die leeftijd moet dat toch geen probleem zijn?) niet dat ze niet aan de (onverpakte) producten mogen zitten??
Bij de appie hier liggen de croissantjes en chocoladebroodjes en zo op een hoogte waar kinderen er niet makkelijk bij kunnen. De zaken die kinderen lekker vinden zal ik maar zeggen. Maar ze kunnen er denk ik niet helemaal om heen om spullen op hoogtes neer te leggen waar kinderen er ook bij kunnen.

De Jumbo heeft trouwens alleen nog maar verse broodjes die al per twee in dichtgeplakte zakken zijn gegaan. En ik weet dat dat vooral met kinderen te maken heeft die eraan zaten. Maar ja, dat levert dan weer gedoe op mensen die liever zelf willen scheppen, of een oneven aantal broodjes willen of zo.
Bij de lidl was dat soms ook erg, een volwassen ( !!!) vent die tig broodje vastpakt en toch weer een andere neemt...bizar. Een broodje is een broodje

Bij de AH XL hier liggen ze ook alleen nog maar verpakt, som per stuk, per 2 of per 3
quote:slwhisper schreef op 28 juli 2015 @ 16:35:

Vandaag weer een kind, jaar of 8 schat ik, dat een croissantje uit de bak haalde bij de AH. Met zijn blote handen natuurlijk en vervolgens likte (!!!) hij eraan.

Gatver!

En als het aan moeders had gelegen was het broodje dus zo weer de verkoop ingegaan.

Ik krijg door dit topic nog een soort van supermarktgerelateerde smetvrees
quote:Lotte35 schreef op 28 juli 2015 @ 17:21:

[...]

Gatver!

En als het aan moeders had gelegen was het broodje dus zo weer de verkoop ingegaan.

Ik krijg door dit topic nog een soort van supermarktgerelateerde smetvrees Dat had ik al een supermarktgerelateerde smetvrees Ik heb dat gekregen vanwege die worstjes die open en bloot in de winkel liggen of hangen. je weet wel van die boerenmetworsten en gekruide worstjes. Iedereen zit er met zijn handen aan om te voelen hoe hard die dingen zijn. En dan ook nog een onhandige schaar om die dingen door te knippen bij het touwtje. Je ziet vaak dat het dan niet wil en dan pakken ze maar een ander worstje. Zo goor. In mijn opinie dan.
Mijn zoontje van bijna 4 spreekt andere mensen erop aan als ze een broodje pakken zonder tang.... Nu al een paar keer gehad. Er wordt wisselend op gereageerd, maar ik schaam me elke keer te pletter.
quote:kikkerprinses schreef op 28 juli 2015 @ 17:28:

Mijn zoontje van bijna 4 spreekt andere mensen erop aan als ze een broodje pakken zonder tang.... Nu al een paar keer gehad. Er wordt wisselend op gereageerd, maar ik schaam me elke keer te pletter.

Geweldig juist!

Cool ventje.
Hij zegt het wel altijd heel netjes: Mevrouw, u moet een tang gebruiken om een broodje te pakken. Toch, mama?!

Wij gebruiken wel altijd een tang. En met karretjes rennen heb ik ook een hekel aan, dus dat gebeurd ook niet.
quote:Zwartvlekje schreef op 28 juli 2015 @ 16:46:

Bij de appie hier liggen de croissantjes en chocoladebroodjes en zo op een hoogte waar kinderen er niet makkelijk bij kunnen. De zaken die kinderen lekker vinden zal ik maar zeggen. Maar ze kunnen er denk ik niet helemaal om heen om spullen op hoogtes neer te leggen waar kinderen er ook bij kunnen.

De Jumbo heeft trouwens alleen nog maar verse broodjes die al per twee in dichtgeplakte zakken zijn gegaan. En ik weet dat dat vooral met kinderen te maken heeft die eraan zaten. Maar ja, dat levert dan weer gedoe op mensen die liever zelf willen scheppen, of een oneven aantal broodjes willen of zo.Dat verpakte hadden ze eerst ook bij de ah. is nog niet zo heel erg lang dat mensen zelf alles mogen pakken. Heeft mij iig wel heel erg tegengehouden. Ik kocht eerst veel vaker broodjes of croissantjes.
quote:kikkerprinses schreef op 28 juli 2015 @ 17:37:

Hij zegt het wel altijd heel netjes: Mevrouw, u moet een tang gebruiken om een broodje te pakken. Toch, mama?!

Wij gebruiken wel altijd een tang. En met karretjes rennen heb ik ook een hekel aan, dus dat gebeurd ook niet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
In broodjes knijpen? Er word ook veelvuldig op de groente afdeling in de tomaten en de krommekommers etc geknepen,en dat vooral door bepaalde mensen die dat van huisuit gewend zijn om te doen,maar een tomaatje of een kommertje kan je goed afwassen,dat lijkt me bij een broodje een beetje lastig worden,zie mezelf al een broodje onder de kraan afspoelen,dan blijft er niet veel van over.

Er zijn wel broodjes te vinden die na het afspoelen veel lekkerder zijn,maar die kan je niet bij de super of bij de warme bakker krijgen
No Mercy
Waar ik me aan stoor is eigenlijk een beetje alledaags Gooische folklore....moeders die midden in de supermarkt gaan staan blaten tegen een ander moedertje over de pianolessen van haar dochter...of over haar gymnasium cijferlijsten.......of over een dure trip naar New York......en dan zo hard dat je wél moet luisteren. Dat je denkt dat de parkeerplaats van de plaatselijke Appie vol staat met Bentleys......wat een schijtvolk.....ik ga weer verhuizen !!!!
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
@KroegFilosoof

Speelt uzelf ook een instrument?
No Mercy
quote:madras schreef op 28 juli 2015 @ 18:19:

@KroegFilosoof

Speelt uzelf ook een instrument? ik ook niet hoor,ik kon op school niet eens met de triangel maat houden,en hoefde dat maar 2 keer te doen,aan het begin 1 keer en aan het eind 1 keer ting.
No Mercy
quote:Lotte35 schreef op 28 juli 2015 @ 17:34:

[...]

Geweldig juist!

Cool ventje.

Doe ik ook altijd

Niet geschoten is altijd mis
quote:slwhisper schreef op 28 juli 2015 @ 16:35:

Waarom maken ze die bakken niet een stuk hoger? Buiten bereik van grijpgrage handjes?

Ik denk dat mensen in een rolstoel of een scootmobiel dat niet zo erg op prijs stellen.
Niet geschoten is altijd mis
@Bitje93

Ze kunnen het dan even vragen aan de knijpers,want daar lopen er genoeg van
No Mercy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven