Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Lotte35 schreef op 29 november 2015 @ 19:57:

Als je bij 'mijn' Jumbo vierde in de rij bent, en je dus je boodschappen gratis krijgt, komt er een medewerker een foto van je maken, en kom je met je tronie (en je gratis boodschappen) op hun Facebookpagina te staan

Ik was er gisteren getuige van, en was bijna blij dat ik mijn rol beschuit en pak vla gewoon mocht afrekenen Wat erg! Sta je daar op die facebookpagina met je doos chocola, een doosje tampons en een pukkel op je kin.
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 29 november 2015 @ 22:36:

Wat erg! Sta je daar op die facebookpagina met je doos chocola, een doosje tampons en een pukkel op je kin.

En je pluizende fleecevest en je neppe Crocks.

Vreselijk toch?
quote:Sabeltandcavia schreef op 29 november 2015 @ 22:36:

[...]

Wat erg! Sta je daar op die facebookpagina met je doos chocola, een doosje tampons en een pukkel op je kin.
Bejaarde dames/heren die bewust/onbewust altijd hun boodschappen doen in het weekend....
quote:Starshine schreef op 29 november 2015 @ 21:06:

ze moeten gewoon van die wildroosters maar dan voor winkelwagens om het winkelcentrum heenleggen, dan kunnen de karretjes ook niet weg en heb ik die muntjes niet meer nodig.

Briljant idee!
quote:Starshine schreef op 26 november 2015 @ 20:14:

Het is toegestaan om spullen in de winkel al in je tas te stoppen, zolang je ze maar afrekent. Je kan ook niet opgepakt worden voor spullen in je tas stoppen, want je hebt totdat je de kassa passeert de mogelijkheid om te betalen.

Het is wel verdacht, dat klopt.

Dat is niet voor alle winkels juist.er zijn zat winkels waar in de huisregels staat dat artikelen zichtbaar moeten blijven totdat deze zijn afgerekend.

Ook bordje 'mandje/winkelwagen verplicht' is hier een afgeleide van.
Dit begrijp ik echt niet..mensen die in de rij voor de kassa staan, en meestal moet je daar toch wel een paar minuten wachten, waarom pakken die niet vast hun pinpas bij de hand?. Ik doe dat altijd en ben daarom ook altijd heel snel weer weg, dat is wel zo praktisch bij supermarkten met een korte boodschappenband zoals bij de Lidl of Aldi. Ik vind het vervelend dat mensen pas als de cassiere alles heeft gescand, op hun gemak, de portemonnee gaan pakken.
quote:Gisselle schreef op 30 november 2015 @ 00:08:

Dit begrijp ik echt niet..mensen die in de rij voor de kassa staan, en meestal moet je daar toch wel een paar minuten wachten, waarom pakken die niet vast hun pinpas bij de hand?. Ik doe dat altijd en ben daarom ook altijd heel snel weer weg, dat is wel zo praktisch bij supermarkten met een korte boodschappenband zoals bij de Lidl of Aldi. Ik vind het vervelend dat mensen pas als de cassiere alles heeft gescand, op hun gemak, de portemonnee gaan pakken.Omdat je dan een hand minder hebt om in te pakken? Als ik bij de lidl/aldi kom, dan pak ik eerst alles in, pak ik dan mijn portemonnee, en reken ik af. Anders voel ik me echt opgejut, omdat die kassadame je boodschappen van het plateau afduwt.
@stokstaartje, nee hoor, ik doe die pinpas direct in het apparaat, en begin meteen met inpakken, en ik heb ook nooit een winkelwagen maar alleen maar tassen bij me, zo makkelijk gaat dat als je je pinpas bij de hand hebt, die je dus direct in de machine stopt.
quote:LunaLoona schreef op 29 november 2015 @ 23:09:

[...]

Briljant idee!

Ze bestaan al

Het zijn tegels met een soort patroontje dat wanneer je erover heen rijdt, de wielen blokkeren.
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 november 2015 @ 00:13:

Omdat je dan een hand minder hebt om in te pakken? Als ik bij de lidl/aldi kom, dan pak ik eerst alles in, pak ik dan mijn portemonnee, en reken ik af. Anders voel ik me echt opgejut, omdat die kassadame je boodschappen van het plateau afduwt.

Bij de supermarkt waar ik boodschappen doe is er aan het eind van de band een afzettinkje met muurtjes. Die houden de boodschappen tegen. Dus mijn volgorde is:

- Ik zet de boodschappen op de band;

- Vaak is de kassajuffrouw nog met de klant vóór mij bezig, dus pak ik de pinpas.

- Mijn boodschappen worden nu gescand, en ik probeer het eindbedrag te gokken door naar het display of beeldscherm te kijken waar ik het eindbedrag zie oplopen, totdat het laatste boodschappenitem is gescand;

- Juffrouw zegt het bedrag, ik pin of betaal met contant geld;

- Ik pak de boodschappen in.
World of Warcraft: Legion
En dat is dan juist een ergernis van mij: mensen die eerst op hun dooie gemak gaan staan kijken hoe hun boodschappen gescand worden, en dan pas gaan inpakken als ze afgerekend hebben. Terwijl mijn boodschappen dus op datzelfde stukje band achter de kassa komen te liggen, zodat ik als een razende mijn spullen moet weggrissen zodra de kassamedewerker ze gescand heeft, om te voorkomen dat ze in de tassen van mijn voorganger belanden.
quote:prik schreef op 30 november 2015 @ 07:33:

En dat is dan juist een ergernis van mij: mensen die eerst op hun dooie gemak gaan staan kijken hoe hun boodschappen gescand worden, en dan pas gaan inpakken als ze afgerekend hebben. Terwijl mijn boodschappen dus op datzelfde stukje band achter de kassa komen te liggen, zodat ik als een razende mijn spullen moet weggrissen zodra de kassamedewerker ze gescand heeft, om te voorkomen dat ze in de tassen van mijn voorganger belanden.

+1

Die goede oude tijd dat caissières nog het bedrag moesten intikken of een code.. Dan had je meer tijd om in te pakken .
quote:pippertjepepernoot schreef op 30 november 2015 @ 00:02:

[...]

Dat is niet voor alle winkels juist.er zijn zat winkels waar in de huisregels staat dat artikelen zichtbaar moeten blijven totdat deze zijn afgerekend.

Ook bordje 'mandje/winkelwagen verplicht' is hier een afgeleide van.De wet overstijgt huisregels
quote:Starshine schreef op 29 november 2015 @ 21:01:

ik vind het irritant dat ik steeds vergeet om een winkelwagenmuntje mee te nemen en dat ik negen van de tien keer geen euromunt heb. Moet ik weer naar de servicebalie om een muntje te vragen.

Thuis kom ik dus om in die dingen, maar elke keer als ik boodschappen heb gedaan, verdwijnt dat muntje in mijn broekzak en daarna ergens in huis. Die hangertjes voor aan je sleutelbos gaan steeds stuk, dus dat werkt ook al niet.

Wij hebben hier nog gewoon karretjes zonder muntje, heerlijk!

wat ik ook vervelend vind is dat ik bij Ah mijn mand niet mee naar mijn fiets mag nemen om de boodschappen over te laden, gelukkig mag dat hier in het dorp wel.
quote:Rebecca189 schreef op 29 november 2015 @ 23:05:

Bejaarde dames/heren die bewust/onbewust altijd hun boodschappen doen in het weekend....En waarom zou dat niet mogen dan ?
quote:hans66 schreef op 30 november 2015 @ 07:21:

[...]

Bij de supermarkt waar ik boodschappen doe is er aan het eind van de band een afzettinkje met muurtjes. Die houden de boodschappen tegen. Dus mijn volgorde is:

- Ik zet de boodschappen op de band;

- Vaak is de kassajuffrouw nog met de klant vóór mij bezig, dus pak ik de pinpas.

- Mijn boodschappen worden nu gescand, en ik probeer het eindbedrag te gokken door naar het display of beeldscherm te kijken waar ik het eindbedrag zie oplopen, totdat het laatste boodschappenitem is gescand;

- Juffrouw zegt het bedrag, ik pin of betaal met contant geld;

- Ik pak de boodschappen in.

Maar mijn punt ging ook vooral over de aldi/lidl waar ze dat niet hebben. Waar de kassadames vaak torens bouwen met boodschappen, omdat er geen ruimte is. Dus dan moet je wel gaan inpakken, om te voorkomen dat er dingen vallen/kapot gedrukt worden.

Bij winkels met een band aan het einde, hoeft dat niet. Maar zelfs dan begin ik direct met inpakken, omdat het praktischer is. Alleen dan reken ik wel af, voordat alles is ingepakt.

Een ergernis van mij: Mensen die voor je heel lang bezig zijn met inpakken, en daardoor kan jij niet bij je boodschappen. Bijvoorbeeld omdat ze in het 'gangpad' blijven staan, ipv aan de kop van de kassa. Of ze staan wel aan de kop, maar op zo'n manier dat jij niet bij je boodschappen kan, die aan de 'verkeerde kant' liggen.
Ik was net bij de Lidl, waar de vrouw voor mij haar bankpas niet in de aanslag had.

Ze ging die opzoeken nadat alles was gescand, en kon hem niet vinden.

Haar hele portemonnee moest ze leeghalen, het hele winkelcentrum kwam voorbij in pasvorm.

Ik stond erbij en keek ernaar, en realiseerde me dat het hele tafereel alles bij elkaar misschien een minuut duurde. Totaal niet iets om me druk te maken dus, terwijl ik het juist zo heerlijk vind om te zeiken.

Gedesillusioneerd ging ik huiswaarts.

Ik zal het emmeren toch niet verleren?
quote:prik schreef op 30 november 2015 @ 07:33:

Ja dit dus! Dit is eigenlijk mijn enige ergernis in de supermarkt. Ik stop dus direct die pinpas in de automaat. En zodra de cassiere gescand heeft, stop ik het item direct in mijn boodschappentas (ik zorg dat de zware artikelen altijd vooraan liggen zodat die als eerste worden gescand en als eerste in mijn boodschappentas belanden). Als alles gescand is, hoef ik alleen maar mijn pincode in te tikken en ben ik weg, heel fijn voor de klanten die achter mij staan. Ergelijk als mensen eerst wachten tot de cassiere alles gescand heeft en dan pas op hun dooie gemak de portemonnee pakken en op hun gemak de boodschappen in gaan pakken.

Dat gezegd hebbende. In het land waar mijn familie vandaan komt, bestaat die snel-snel-snel mentaliteit niet zo. Bij de kruidenier staan rijen en daar kan je rustig een broodje uitzoeken, met je favoriete beleg kiezen, en dan wordt dat broodje voor je belegd en heel mooi ingepakt, en niemand die daar klaagt, mensen nemen de tijd.
Jahaa ik heb er een!!

Afgelopen weekend bij de Action. Sowieso al razend druk op zaterdag. Winkel ook nog eens vol met zaterdaghulpen die de kerstspullen in de rekken en stellingen moesten zien te krijgen. Net voor mij pakt een dame echt ALLE rollen chocolade kerstkransjes - waar een groot bord bij staat dat ze 95 eurocent kosten- en rent naar de kassa zodat ze net voor mij in de rij staat. Eenmaal aan de beurt slaat de kassajuffrouw er eentje aan, begint de rollen te tellen en zo ongeveer halverwege zegt de dame: ja maar die prijs klopt niet hoor. Ze zijn 59 cent per rol. Waarop een verhitte discussie volgt over wie er gelijk heeft, de kassa met als back up het prijskaartje, of de klant die volhoudt het "ergens" zeker-te-weten gezien te hebben. Zucht......

Waarna de klant vervolgens als laatste poging roept: dan laat ik ze hier allemaal liggen.

Prima. Heel rap doen. En dan nog rapper weg bij die kassa want ik wil wél gewoon afrekenen. Maar vervolgens moesten die chocolaatjes van de band af gehaald worden, de kassa gereset en duurde het nog 10 minuten voor we buiten stonden.

Maar ik heb wel de hele tijd gedacht: nu hoef ik geen tvp-post te plaatsen :-) ik heb een echte ergernis!
quote:Starshine schreef op 30 november 2015 @ 09:25:

[...]

De wet overstijgt huisregels

Er staat nergens in de wet dat jij boodschappen in je tas mag doen hoor. Het enige is dat je voor overtreding van huisregels hooguit een winkelverbod kunt krijgen, en niet door de politie kunt worden aangepakt wegens diefstal.

Maar als een winkel in de huisregels heeft staan 'geen boodschappen in tas', en jij doet het toch, dan hebben ze alle recht van de wereld om je de deur uit te gooien en nooit meer binnen te laten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Zanahoria schreef op 30 november 2015 @ 05:44:

[...]

Ze bestaan al

Het zijn tegels met een soort patroontje dat wanneer je erover heen rijdt, de wielen blokkeren.Dat wist ik niet, bedankt voor de informatie!
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 november 2015 @ 11:02:

[...]

Maar mijn punt ging ook vooral over de aldi/lidl waar ze dat niet hebben. Waar de kassadames vaak torens bouwen met boodschappen, omdat er geen ruimte is. Dus dan moet je wel gaan inpakken, om te voorkomen dat er dingen vallen/kapot gedrukt worden.

Dan pak ik ook tussentijds in. Ik zorg ervoor dat kwetsbare boodschappen die gemakkelijk in elkaar gedrukt kunnen worden, zoals brood, het laatst op de band staan. En dan pak ik dat ook het laatst in.

Ze zouden die banden moeten aanpassen.

quote:Een ergernis van mij: Mensen die voor je heel lang bezig zijn met inpakken, en daardoor kan jij niet bij je boodschappen. Bijvoorbeeld omdat ze in het 'gangpad' blijven staan, ipv aan de kop van de kassa.

Ik loop dan daarom naar het eind. Zo kan ik mijn boodschappen inpakken en de klant die na mij komt, zijn/haar boodschappen. Ik ben dan nog bezig het geld en de kassabon in de portemonnee doen. Ik zou kunnen gaan pinnen; ik had tot nog toe redenen om contant af te rekenen (om muntgeld te sparen voor andere zaken); nu heb ik dat niet meer, dus kan ik gaan pinnen.

quote:Of ze staan wel aan de kop, maar op zo'n manier dat jij niet bij je boodschappen kan, die aan de 'verkeerde kant' liggen.Achter de kassa zou er voldoende ruimte moeten zijn hiervoor, en voor klanten die van de andere kassa's naar de uitgang lopen met hun winkelwagens.
World of Warcraft: Legion
Maar dan blijven muntjes nodig, want anders staan bij de rand van het gebied overal losse karretjes, in plaats van netjes in de rij.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Zanahoria schreef op 30 november 2015 @ 05:44:

[...]

Ze bestaan al

Het zijn tegels met een soort patroontje dat wanneer je erover heen rijdt, de wielen blokkeren.Zo briljant vind ik dat idee niet. Bij ons winkelcentrum is het vaak zo druk met parkeren dat je verder dan die tegels moet parkeren. Je kunt dan dus niet met je kar naar je auto. Heel irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven