Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:winters schreef op 07 december 2015 @ 12:52:

Ik kwam net dit plaatje tegen en moest gelijk aan dit topic denken:

[afbeelding]

Ik vind 'm geestig.
Wat hierboven wordt verteld over een aanbieding, is mij ook overkomen. Ook op het plusje gedrukt om aan te geven dat ik er 2 had. Ik kon lekker alles op de band leggen bij de gewone kassa. Ik moet zeggen dat ik toen razend was, echt... ik had elke willekeurige medewerker van Jumbo wel iets kunnen doen. Dus nu doe ik alles apart scannen. Neem ik 4 stuks van iets, dan scan ik ook 4 x (het plusje is voor mij verboden!). Daarbij komt dat het gewoon scannen van een artikel, dat geeft een heel bescheiden piepje. Maar als je het plusje toets, dan is het een oorverdovende piep. Overigens, als je iets terug wilt leggen, dan selecteer je dat artikel en dan toets je op het minnetje.

Klinkt heel klagerig... maar ik ben heel blij met de zelfscan van de Jumbo. Geen gezeur meer bij de kassa met op de band leggen en weer in mijn boodschappenkrat leggen... ideaal.
quote:Lotte35 schreef op 07 december 2015 @ 15:38:

[...]

Ik vind 'm geestig.Ik ook !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik moest vandaag wel een beetje gniffelen. We hebben het hier wel eens over irritante kinderen die om voetbalplaatjes vragen. Nou, vandaag had ik dat dus met een paar vrouwen voor de bestekzegels van de AH. Nog voordat ik m'n boodschappen op de band had vroeg dame 1 al of ik de zegels spaarde. Dat doen ik niet, dus of ze die van mij wel mocht hebben. Prima hoor. Terwijl ik aan het inpakken was vroeg ze bij andere kassa's (ze stond op mij te wachten) bij anderen of ze de zegels mocht hebben. Toen ik aan het afrekenen was en het riedeltje van bonnetje/zegels en andere spaarmeuk werd afgedraaid vroeg dame 2, die achter me stond bij de kassa, of ze mijn zegels wel mocht hebben. Terwijl ik nog helemaal niet had gezegd tegen de caissière dat ik zie zegels wel/niet wilde. Maar goed, ik had ze al beloofd aan dame 1 😉

Bijzonder hoor deze nieuwe ontwikkeling. Misschien moeten ze bij de AH die dranghekken wel weer neerzetten 😬
Die messenzegels moet je welhaast bij-bedelen, want als je ze moet sparen voor een beetje knap bestek ben je een godsvermogen kwijt. Zie: http://www.telegraaf.nl/o ... uro_voor_AH-bestek__.html

Ik heb het niet nagerekend, overigens.
Ik hoef ook niet alles. Twee messen vinden we zat.
quote:Lotte35 schreef op 07 december 2015 @ 15:37:

[...]

Dat is je straf, omdat je zonodig van gedachten moest veranderen.

Wispelturige gedoe ook altijd.

Nee, dat is speciaal voor ouders die boodschappen doen met een 'hulpvaardig' kind in het zitje. Als die dan ongevraagd op knopjes gaat drukken, merk je dat tenminste ook als je met je hoofd in de koeling hangt.

Ik spreek uit ervaring.
Het valt mij trouwens op dat je bij de start van de messenactie echt afgepast zegeltjes kreeg, maar na de publicatie van het Telegraafbericht (geloof dat Nu.nl en AD.nl en anderen het ook publiceerden) je veel meer meekreeg en nu met kerst soms halve rollen meekrijgt.
Vandaag een trui teruggebracht en geld terug gevraagd, bedrag was 15,99. Dus ik leg 1 cent op de toonbank neer zodat ze me 16 euro kan teruggeven.. caissiere kijkt er dom naar maar begint toch te graaien in het kleingeldbakje, waarop ik haar er nog eens op wees dat ik er 1 cent had neergelegd. Zegt ze; dat heb ik wel gezien ja maar hoeft niet, zo is het net zo makkelijk was in duitsland overigens, mocht iemand zich afvragen waarom ik niet sowieso gewoon 16 euro terug kreeg.
Ik erger me eigenlijk zelden. Maar vandaag wel.

Ik kom bij de kassa en ongeveer 4 minuten later komt er een vrouw langs mij lopen en gaat voor mij staan. Blijkt dat ze de persoon voor haar had gevraagd om op haar mandje te Letten. Prima hoor.. maar dan legt ze haar spullen op de rolband en zet haar mandje schuin op de andere mandjes zodat ik mijne er niet in kon zetten voordat ik die van haar eruit haalde en weer goed had gezet. Was niet per ongeluk, maar gewoon schijt aan hebben. Ze zette ook geen balkje na haar boodschappen en ze zag er aso uit en stonk naar ouwe sjek. Ze laat wel iemand haar mandje bewaken, maar zelf iets doen voor degene achter haar.. ho maar..

Zo dat is eruit haha... moest wel meteen aan dit forum denken vanmiddag.
quote:lizenlotte schreef op 11 december 2015 @ 19:31:

Vandaag een trui teruggebracht en geld terug gevraagd, bedrag was 15,99. Dus ik leg 1 cent op de toonbank neer zodat ze me 16 euro kan teruggeven.. caissiere kijkt er dom naar maar begint toch te graaien in het kleingeldbakje, waarop ik haar er nog eens op wees dat ik er 1 cent had neergelegd. Zegt ze; dat heb ik wel gezien ja maar hoeft niet, zo is het net zo makkelijk was in duitsland overigens, mocht iemand zich afvragen waarom ik niet sowieso gewoon 16 euro terug kreeg.Ik vind dat wel erg irritant, in sommige landen nemen/geven ze nog die 2 en 1 eurocenten, en hier niet. Om gestoord van te worden.
Ik had van de week heibel in de Hema. Ik sta in de rij, de klant die aan de beurt is, heef 10.000 kleine dingen dus 't duurt effe. Maar goed, de cassiere werkt snel. De dame voor mij (die achter de 10.000 kleine dingen staat), loopt boos blazend en zuchtend weg.

Goed, al die items zijn afgerekend en ik ben dus aan de beurt. Komt die dame die eerst voor mij stond maar wegvluchtte weer aangehold en was hoogst beledigd dat ik haar niet voorliet.

Ehm? Je liep toch weg?

De drie man/vrouw achter mij lieten haar overigens ook niet voor dus ze had er fors de smoor in.
quote:bosschebolleke8sep schreef op 11 december 2015 @ 21:04:

Ik erger me eigenlijk zelden. Maar vandaag wel.

Ik kom bij de kassa en ongeveer 4 minuten later komt er een vrouw langs mij lopen en gaat voor mij staan. Blijkt dat ze de persoon voor haar had gevraagd om op haar mandje te Letten. Prima hoor.. maar dan legt ze haar spullen op de rolband en zet haar mandje schuin op de andere mandjes zodat ik mijne er niet in kon zetten voordat ik die van haar eruit haalde en weer goed had gezet. Was niet per ongeluk, maar gewoon schijt aan hebben. Ze zette ook geen balkje na haar boodschappen en ze zag er aso uit en stonk naar ouwe sjek. Ze laat wel iemand haar mandje bewaken, maar zelf iets doen voor degene achter haar.. ho maar..

Ik geloof dat ik mijn boodschappen er gewoon direct achter had gezet zonder een beurtbalkje te plaatsen.

Kost jou ook wat extra tijd maar denk dat ze dan de volgende keer wel een balkje zal plaatsen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:bosschebolleke8sep schreef op 11 december 2015 @ 21:04:

Toch een troost op zo'n moment dat je dan al weet dat je het hier kwijt kan.

Ik heb niet vaak ergernissen, maar gister had ik er toch wel één.

Gek is dat overigens, dat ik zelf al helemaal uit mijn hum was voor het gebeurde (heb ik overigens niet laten merken) en dat je juist op zo'n moment een gevalletje 'hé, ik ook' meemaakt. Normaal maak ik dit nooit mee. Alsof je het aantrekt.

Zoals hier vaker beschreven: een mevrouw achter mij in de rij die tot twee keer toe in mijn billen reed met haar karretje. Ik weet nu ook hoe ik daar mee om ga: ik heb me omgedraaid en heel pittig gezegd: 'mevrouw wilt u alstublieft wat meer afstand houden!'. Daarna me weer direct omgedraaid zodat ze niet eens kón reageren. Ik heb haar niet meer gevoeld, dus de boodschap was wel overgekomen - geen ruimte voor discussie!
En gelijk had je Soetkees.
Ik moet altijd aan dit topic denken als ik boodschappen doe voor het werk.

Met zeven boodschappenbriefjes in 8 stukken betalen omdat alles voor verschillende personen is of uit verschillende kassa's komt.

Maar ik laat wel altijd mensen die geen overdreven volle kar hebben voor hoor
668, the neighbour of the Beast
quote:soetkees schreef op 11 december 2015 @ 21:24:

Ik had van de week heibel in de Hema. Ik sta in de rij, de klant die aan de beurt is, heef 10.000 kleine dingen dus 't duurt effe. Maar goed, de cassiere werkt snel. De dame voor mij (die achter de 10.000 kleine dingen staat), loopt boos blazend en zuchtend weg.

Goed, al die items zijn afgerekend en ik ben dus aan de beurt. Komt die dame die eerst voor mij stond maar wegvluchtte weer aangehold en was hoogst beledigd dat ik haar niet voorliet.

Ehm? Je liep toch weg?

De drie man/vrouw achter mij lieten haar overigens ook niet voor dus ze had er fors de smoor in.Tjonge hé een mens kan tegenwoordig ook niets meer hebben hè. Boos worden omdat je moet wachten in de rij en ook nog eens blazen. Triest eigenljk.
quote:[message=20958de967,noline]-Courage- schreef op 11 december 2015 @ 22:13[/message]:

[...]

Toch een troost op zo'n moment dat je dan al weet dat je het hier kwijt kan. Ja dat heeft mij zeker geholpen, wetende dat ik mijn frustraties hier kwijt kon haha..
Ik heb nog wel een leuke actie.

Bij de supermarkt stond ik in de rij, achter mij kwam een wat oudere man staan. Daarachter 5 jongeren( je kent het wel, allemaal 1 energy af willen rekenen, en degene die net zakgeld had ontvangen deed eens wild en had er ook een zak snoep bij)

Voor mij stonden 2 mensen, maar van het trage soort.

Jongens waren al lekker op dreef, woorden als die hoer, kanker, gappie, mattie, en wie ze wel niet allemaal wilde "klappen" kon je volgens mij achter in de winkel zelfs horen.

Ik legde net mijn spullen op de band dat er naast ons een kassa open ging. Uiteraard rende de jongens naar die kassa toe. Ik zag dat de beste man achter mij die poging ook wilde wagen maar dit toch niet aandurfde.

Heb me omgedraaid en ben de jongen met de grootste mond en het meeste zakgeld aan gaan staren, hij begreep al snel wat de bedoeling was, met een piep stem vertelde hij zijn vriendjes dat de meneer misschien wel voor wilde. Uiteraard pakte de beste man zijn kans en kon al snel afrekenen.

Ook wel eens meegemaakt dat een man gok begin 30 het ergens niet mee eens was na het afrekenen, schold het kassa meisje uit en pakte een plastic tasje met de woorden " zo! En deze ga ik mooi niet betalen!"

Je moeder zal trots op je zijn knul
Kenzin, die laatste is wel heel sneu zeg!
Waarschijnlijk ben ik vanmorgen een grote ergernis geweest voor veel mensen. Vriend en ik waren ergens heen en besloten meteen daarna de boodschappen te doen. Vriend ziet zelden een supermarkt van binnen en het was duidelijk dat hij het een hele ervaring vond, zeker zo op zaterdag in de Lidl. Verbazing alom over producten en mensen. Dat fluisterde hij mij ondertussen allemaal toe en ik kreeg er zo ontzettend de slappe lach van. Heb echt gierend van de lach door de supermarkt gelopen de hele tijd. Daardoor kon ik natuurlijk helemaal niet meer nadenken over wat ik nodig had dus het schoot maar niet op. Zullen vast veel mensen niet blij mee zijn geweest. Toch zag ook wel mensen die konden glimlachen om de lol die we hadden dus misschien viel het mee.
Deze is vast al eens voorbij gekomen, maar wat ik irritant vind, zijn mensen die hun karretje wel terugbrengen, maar niet aanduwen in de rij. Dan staan er drie rijen karretje naast elkaar en dan zo,n los karretje ervoor. Vanochtend was er ook iemand die dat heel opzichtig en stoer deed. Een man van middelbare leeftijd. Vanaf een paar meter duwde hij het karretje naar het verzamelpunt. En ondertussen heel schijnheilig kijken alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Heb gemompeld dat het aso was wat ie deed, verder durf ik er niet zoveel van te zeggen.
Mag de ergernis van een ander ook?

Man voor me in de rij bij de zelfscan kassa bleek volgens het systeem een artikel niet gescand te hebben. Hij beweerde van wel. De kassamedewerker gaf daarop aan dat de man met zijn hele kar boodschappen langs de gewone kassa moest. Hij was niet blij.

Het had mij ook kunnen overkomen. Mikte namelijk een aantal keren achteloos een product in mijn kar. Gelukkig had ik mijn dochter (5) bij me die me er iedere keer haarfijn aan herinnerde...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Lotte35 schreef op 07 december 2015 @ 15:37:

[...]

Dat is je straf, omdat je zonodig van gedachten moest veranderen.

Wispelturige gedoe ook altijd.

not all who wander are lost
Nou ja zeg, ik sta in de rij bij AH en komt er vanuit een ander pad een mevrouw met een mandje aanrollen. Die gaat schuin voor mij staan dus ik doe een stap naar achteren om haar erdoor te laten. Gaat die muts gewoon voor me staan !!

Ik zeg ik dacht dat u erlangs wilde, ik sta hier gewoon netjes in de rij te wachten hoor.

Beetje schaapachtig lachend vertrok naar een andere rij, tsssss !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven