Ervaring met OV Fiets?

01-02-2009 09:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met het OV naar m'n werk. Trein en bus. Alleen moet ik zolang op de bus wachten dat ik in die tijd ook kan fietsen.

Stationfietsje heeft voorlopig geen zin omdat ik ga interimmen en dus niet zo lang op deze locatie blijf. (als ik ergens lang blijf dan scoor ik wel een 6e handsbarrel of een vouwfiets)

OV fiets dus. Iemand ervaringen? Is er altijd een fiets op voorraad? Zijn het goede fietsen? Kan ik een tas achterop doen?

Ik hoor het graag
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
HPL, wat ik ervan weet is dat het degelijke fietsen zijn, dus prima te gebruiken. Tas achterop moet wel lukken (durf alleen niet te zeggen dat er snelbinders opzitten)
Ik ben erg tevreden over de OV-fiets. Gebruik het meestal in het weekend en dan zijn ze altijd op voorraad. Zou best zelf zo'n fiets willen hebben. Volgens mij zit er ook wel snelbinders op.
Ik gebruik de OV-fiets ook wel eens. Het zijn eenvoudige fietsen zonder versnellingen. Wel goed onderhouden (althans dat is mijn ervaring) en met bagagedrager en snelbinders. Verder is mijn ervaring dat er voldoende OV-fietsen op stations staan. Ik vind het een enorm voordeel om niet afhankelijk te zijn van bussen of trams en ook is het best leuk om door een relatief onbekende stad te fietsen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 februari 2009 @ 09:40:

OV fiets dus. Iemand ervaringen? Is er altijd een fiets op voorraad? Zijn het goede fietsen? Kan ik een tas achterop doen?

Ik hoor het graagIdeaal! Heb nog nooit misgegrepen en tas kan prima achterop.
Goede ervaringen.

Prima fietsen, heel soms wel eens een lampje kapot.

Ik heb maar 1 keer misgegrepen, een keer in een zonnig weekend in Middelburg. Maar nog nooit op werktijden.

In het Oosten des lands is de stalling wel eens dicht op onzalige tijden. Zo kun je in Deventer je fiets niet terugbrengen op zaterdagavond na zevenen.

En in de wereldstad Hengelo hebben ze zelfs nog nooit van ov-fiets gehoord, hoewel de jongens en meisjes van de NS dat heel behulpzaam voor je na gaan vragen bij diverse collega's.

Let op: als je fietsen uit een kluis wilt halen, in plaats van uit een stalling, moet je het nummer van je kaart invullen op de site. Dat is NIET het nummer dat in hele grote letters voorop je ov-kaart staat, maar het nummer dat in piepkleine lettertjes op de achterkant staat. Ik geloof dat inmiddels de gebruiksaanwijzing is aangepast.

O ja: er zitten snelbinders op.
Doen! Is een ideaal vervoermiddel en ik heb ook nog nooit misgegrepen.
Wees blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven