Ervaringen Chrysler PT cruiser

02-07-2015 13:57 19 berichten
Wij zijn bijna toe aan een nieuwe (tweedehands) auto. Nu vind ik de Chrysler PT cruiser echt heel tof qua uiterlijk en qua grootte zou hij ook prima zijn. Maar wij hebben totaal geen ervaring met dit merk en specifieke model. Op internet lees ik vooral negatieve berichten, maar dat is natuurlijk altijd zo want mensen klagen liever dan dat ze positieve dingen op het net zetten dus ik hoop hier wat meer ervaringen te krijgen over het merk en dit model auto. Al betwijfel ik of er hier veel mensen zijn met deze auto
Een website speciaal voor PT Cruiser rijders:

http://www.pt-cruiser.nl/
Alle reacties Link kopieren
Heb er een tijdje één gereden. Rijdt op zich best prettig, maar ik vond de voorkant onoverzichtelijk met die losse spatborden. Die spatborden zie je bijna niet van achter het stuur, dus je moet er (bijvoorbeeld bij inparkeren e.d.) wel aan gewend raken dat je nog een stukje auto hebt zitten daar wat je niet (goed) kunt zien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Dahlia74 schreef op 02 juli 2015 @ 14:01:

Een website speciaal voor PT Cruiser rijders:

http://www.pt-cruiser.nl/Dank je ik d8, ik ben hier toch al lid dus probeer het eerst even hier haha!
Draaicirkel van een draak ( succes met straatje keren) voor de rest prima.
Ik wilde er één kopen maar de tweedehandsautodealer raadde het af omdat de onderdelen zo duur zijn.
Wij hebben 2 jaar een rode PT Cruiser gereden. Prachtige en comfortabele auto, maar reed als een dweil, langzaam optrekken en accellereren en onoverzichtelijk bij parkeren. Wij zouden hem niet weer kopen. De meeste die worden aangeboden hebben overigens al fors kilometers op de teller staan.
Love is the meaning of life
Dat van die dure onderdelen is wel handig om te weten.

Draaicirkel, ik hoef eigenlijk nooit straatje te keren haha! En wb uitstekende sparborden, we hebben een eend dus dat zit wel goed
quote:elfjetwaalfje schreef op 02 juli 2015 @ 14:18:

Wij hebben 2 jaar een rode PT Cruiser gereden. Prachtige en comfortabele auto, maar reed als een dweil, langzaam optrekken en accellereren en onoverzichtelijk bij parkeren. Wij zouden hem niet weer kopen. De meeste die worden aangeboden hebben overigens al fors kilometers op de teller staan.Dat laatste vind ik juist heel erg meevallen. Ik kom er genoeg tegen nog onder de 100.000km, maar die zijn dan nog zo rond de 6000 euro. En dan zijn ze wel al uit 2001 ofzo, dus weet niet of dat nou zo goed is om in al die jaren zo weinig gereden te hebben. Heb er nu 1 gezien voor nog geen 3000 euro met 165.000 erop.
Echt? Een PT Loser?
Waarom niet? Verklaar je nader...
Nou wij rijden een PT cruiser en ik kan niet zeggen dat het een heerlijke wagen is.

Ik herken de dingen die hier gezegd worden dan ook niet.

Die van ons is helemaal niet langzaam en de onderdelen vallen wel mee.

Ook staat er op de tellen nu 125.000 kilometer en hij is van 2004 en heeft ons 1200 eurie,s gekost dus valt erg mee.

Wij hebben hem nu ander half jaar en hebben ook nooit geen pech met de wagen gehad.

oja het is ook nog eens een automaat.
Ik heb een Voyager en mijn man een Cruiser diesel. Als ik ze vergelijk vind ik de Cruiser inderdaad wat stug en het uitzicht naar achter vrij beperkt. Maar verder een lekkere auto en leuk dat je er regelmatig complimentjes over krijgt - zoals een buurjongen die vroeg of we hem ermee naar zijn eindexamengala wilden brengen
Eens met Essie dat hij niet traag is. Met stug bedoel ik de stuurbekrachtiging.
Wij hebben er een keer 1 gehad tijdens onze reis in Amerika.

Best een leuke auto maar kijk even of de kofferbak groot genoeg is voor jullie. Die vond ik wel wat tegenvallen namelijk.
Oke, toch wel positief ook nog wij zouden ook voor een automaat gaan dan.

Smartje : qua kofferbak zal alles tegenvallen na een 307sw maar we hebben niet heel veel ruimte meer nodig. Kinderwagen gaat nooit meer mee enzo, dat scheelt al een heleboel.
een vriendin van mij heeft er eentje gehad als leaseauto en was er niet positief onder.

naast dat ze constant stond te tanken was het ding ook meer kapot dan dat hij reed.
Ik had inderdaad al gelezen dat ze niet heel zuinig zijn.

Maar onze 307 is Inmiddels gekeurd en kost alleen maar de keuring. Hoeft verder niks aan gedaan te worden, dus we rijden voorlopig nog maar even hierin verder hadden we niet verwacht, vandaar dat we al wat aan het rondkijken waren. Maar is dus nog niet nodig gelukkig!
Waarschijnlijk heb je nu al een andere auto, maar ik wou toch mijn ervaringen met de PT Cruiser even melden. Heb er vier jaar lang één gehad, een diesel, en met veel plezier gereden. Hou rekening met grote reparaties zoals distributieriem vervangen (wat in de klauwen gaat lopen, reken op ongeveer 8 á 900 euries). De kofferbak is niet super groot, maar wij hebben er destijds met bugaboo en bagage in de kofferbak prima vakanties mee kunnen vieren. Het onoverzichtelijke daar herken ik me niet in, ik parkeer sowieso auto's altijd zó in, dat je gelijk weer kunt wegrijden. Al met al een aparte en leuke auto, niet zo één waar de rest van de straat ook al mee rijdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven