Facebook stalken, oeps!

27-01-2019 12:39 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongens dit moet ik even van mij afschrijven en wellicht leren jullie er wat van.

Ik heb de afgelopen tijd op facebook een aantal profielen zo'n beetje helemaal doorgenomen, onder andere iemand uit de sportschool die ik leuk vind, het profiel van zijn vrouw, een vrouw van wie ik denk dat ze met mijn ex date en de man van een collega omdat ik het idee had dat het een eikel was en ik was gewoon benieuwd en tot slot iemand die een baan heeft die ik ook zou willen. Dit is op zich natuurlijk al sneu, maar daar gaat het niet om.

Ik kwam er nu pas achter dat als je op iemand profiel zit, je dan bij diegene word aanbevolen als 'mensen die je misschien kent'. En ja hoor, ik heb een vriendschapsverzoek van degene met de baan die ik ook zou willen. Dat was wel de minst ongemakkelijke en ook niet zo creepy, maar ik ben bang dat ik ook bij die andere mensen in hun lijst sta. Schaam me echt dood!

Tip: niet eindeloos iemand profiel op facebook zitten te bekijken.
Tip: je niet druk maken over niets
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Oh, ik heb een nepprofiel om anderen in de gaten te houden. Weten ze nooit dat ik het ben :mrgreen:
JollyRider schreef:
27-01-2019 12:40
Tip: je niet druk maken over niets
Ik kan er wel een beetje om lachen gelukkig, maar ik denk dat bijvoorbeeld die collega het echt wel raar zou vinden als ik bij haar man (die ik nog nooit ontmoet heb) als 'mensen die je misschien kent' naar voren kom.
ZoeyMaar schreef:
27-01-2019 12:46
Ik kan er wel een beetje om lachen gelukkig, maar ik denk dat bijvoorbeeld die collega het echt wel raar zou vinden als ik bij haar man (die ik nog nooit ontmoet heb) als 'mensen die je misschien kent' naar voren kom.
Ik niet
(Dead Kennedys)
GinnyJones schreef:
27-01-2019 12:42
Oh, ik heb een nepprofiel om anderen in de gaten te houden. Weten ze nooit dat ik het ben :mrgreen:
Dit moet ik ook gaan doen! Ik dacht dat ik nooit meer iemand in de gaten kon houden en het was toch wel zoals je ziet een beetje een hobby geworden. Maar op deze manier kan het nog wel... ;-)
GinnyJones schreef:

Niet??!! Wat een eng gedrag.
Maak een profiel aan onder de naam “Joe”. Past wel bij je. 😜
Ik vind het zelf niet per se eng gedrag, maar wel redelijk sneu. Ik ben er niet trots op ofzo en ik denk dat als ik me goed zou voelen dat ik het niet zou doen. Was ook in de periode dat mijn relatie net uit was en ik afleiding zocht met dit soort dingen.
Pipistrello schreef:
27-01-2019 12:47
LOL! was gedeeltelijk sarcastisch hoor, ik hou niemand echt in de gaten. Maar soms ben je gewoon benieuwd hoe het met die ene persoon gaat waar je een hekel aan hebt, of die oude klasgenoot of een exvriendje. Ja, in zulke gevallen doe ik dat met mijn nepaccount, zeker met 4 katten en een peuter. Er zal maar per ongeluk iets geliked worden. Verder ben ik allesbehalve eng.
ZoeyMaar schreef:
27-01-2019 12:46

Ik heb zelf eigenlijk nooit een idee waar al die "mensen die ik misschien ken" vandaan komen, en ik heb niet de minste behoefte om me daar in te verdiepen.
Overigens vind ik stalken een heel naar woord. Kijken naar iets dat iemand zelf , bewust, op het openbare internet gooit heeft helemaal niks met stalken te maken. Zelf noem ik het liever investigeren.
GinnyJones schreef:
Heb ik ook. Niet dat ik nu nog iets op Facebook doe verder, maar ik heb nog steeds twee accounts. Ook op LinkedIn en Insta etc. heb ik dat. Dat heb ik me al sinds 2004 op Hyves aangeleerd.

On topic: jammer dat je daar nu pas achterkomt, maar je krijgt op FB wel meer suggesties, niet alleen omdat iemand op je profiel kijkt. Daarnaast, wat maakt het uit? Iedereen heeft toch weleens een beetje lekker rondgeklikt?
Ja stalken is het eigenlijk niet, want het is gewoon kijken naar foto's en verhaaltjes die iemand online heeft gezet met het doel ze te delen. Stalken is misschien meer als je de hele tijd berichtjes stuurt of probeert te achterhalen waar iemand heen gaat en er dan ook heen gaat - dat doe ik natuurlijk niet. Zal het vanaf nu investigeren noemen :D
GinnyJones schreef:
27-01-2019 12:49
LOL! was gedeeltelijk sarcastisch hoor, ik hou niemand echt in de gaten. Maar soms ben je gewoon benieuwd hoe het met die ene persoon gaat waar je een hekel aan hebt, of die oude klasgenoot of een exvriendje. Ja, in zulke gevallen doe ik dat met mijn nepaccount, zeker met 4 katten en een peuter. Er zal maar per ongeluk iets geliked worden. Verder ben ik allesbehalve eng.
Mijn nepaccount is gehackt door Aziaten, die mij hebben toegevoegd aan chineestalige (of thais of koreaans, weet ik veel) groepen met Asian babes. Top, nu ben ik helemaal incognito!
.
Nitflex schreef:
27-01-2019 12:53

On topic: jammer dat je daar nu pas achterkomt, maar je krijgt op FB wel meer suggesties, niet alleen omdat iemand op je profiel kijkt. Daarnaast, wat maakt het uit? Iedereen heeft toch weleens een beetje lekker rondgeklikt?
Shit, nu klinkt het alsof iedereen hier AL LANG achter was ;) Tja, ik had echt geen idee. Het maakt niet echt uit, maar wil liever niet dat mijn sportschool-crush weet dat ik zijn achternaam heb achterhaald en op zijn facebook zit, is niet echt cool.
Volgens mij is hotmail ook verweven met Facebook. Ik heb ook een nepaccount maar dat is omdat ik daar veel vacatures op kan vinden omdat vacatures vaak op de tijdlijn staan van mensen die ik ken.

Ik kreeg ook eens een vriendschapsvoorstel (geen verzoek) van iemand die ik niet ken maar waar de naam mij wel bekend voor kwam. Bleek dat deze naam in een van mijn e-mails staat genoemd. Op de een of andere manier is er een link tussen Facebook en hotmail denk ik.

Het is wel zo dat via Facebook jouw locatie gezien kan worden dus als iemand wordt gestalkt dan kan diegene daar wel achter komen. Hoe dat weet ik ook niet precies.
Ons kent ons op FB en dat is juist de bedoeling /formule!
Hatsjikideee...
Niet sneu maar tijdverspillen. Tijd die je hebt wanneer je je verveelt...
Ik bijvoorbeeld als ik alles done heb thuis. Zit je op de bank tv kijken in je eentje.
Oke… Dan maar even stalken. Viva. of andere hobbies :P
Ikzegookwat schreef:
27-01-2019 12:50
Ik heb zelf eigenlijk nooit een idee waar al die "mensen die ik misschien ken" vandaan komen, en ik heb niet de minste behoefte om me daar in te verdiepen.

Bij mij zijn het volgens mij vooral vrienden van vrienden. Meestal mensen die ik irl niet/ amper ken.
ZoeyMaar schreef:
27-01-2019 12:58
Shit, nu klinkt het alsof iedereen hier AL LANG achter was ;) Tja, ik had echt geen idee. Het maakt niet echt uit, maar wil liever niet dat mijn sportschool-crush weet dat ik zijn achternaam heb achterhaald en op zijn facebook zit, is niet echt cool.
Ehm ja, zo werkt fb al een tijdje. Ongeveer sinds fb zeg maar
(Dead Kennedys)
Zij weten toch niet dat jij als vriend word voorgesteld omdat jij ze stalkt
Dus als je mensen opzoekt, kom je te staan bij ‘mensen die je misschien kent’?

Bij mij staan er echt veel onbekende oudere dertigers/veertigers vanuit alle streken. Die heb ik nooit opgezocht en ik kan me ook niet voorstellen dat die vrouwen mij hebben opgezocht ofzo. Ik vraag me af op basis waarvan dat dan is.
pausini schreef:
27-01-2019 13:02
Ons kent ons op FB en dat is juist de bedoeling /formule!
Het kutte is dat je soms wel op facebook moét om info over bedrijven of activiteiten te vinden. En dan heb je een profiel nodig, anders heb je geen toegang. Ik ben niet van ons kent ons, dus vandaar een fakeprofiel. Dat ik nu idd ook wel eens gebruik om te kijken hoe het met een ex staat. Zou ik met een profiel op mijn eigen naam never nooit doen. Maar er is toch geen stalken.
.
Pipistrello schreef:
27-01-2019 12:47
Volgens mij doen veel mensen dat hoor, vooral op Instagram. Heb ook wel een paar vriendinnen die dat zo doen. Dan kun je per ongeluk wel iets liken enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven