Fluiten is ordinair?

17-06-2011 23:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fluiten. Niet van de astma, niet op een blokuit, ook niet iemand van het andere geslacht nafluiten maar gewoon je lippen tuiten en een deuntje ten gehore brengen. Een gepast deuntje op een gepast moment. Is dat ordinair?

Mijn kind (9 jaar) kreeg een reprimande van de juf: hij mocht niet fluiten want dat is ordinair.

Als hij tijdens de spellingles nou "S&M" van Rihanna had gefloten, geneuried of gezongen, dan had ik 't gesnapt. Maar zijn favoriete deuntje momenteel is "Voorjaar" van Vivaldi's "Vier Jaargetijden". En hij floot tijdens de pauze voor het fruit eten, toen de hele klas door elkaar krioelde om hun fruitbakjes te pakken.

Maar los van het moment en het deuntje: ik vind fluiten over het algemeen juist heel plezierig. Iemand anders die 'n deuntje fluit tovert vaak 'n glimlach op mijn gezicht. En ik word liever wakker van mijn zoon die z'n ontbijt fluitend bij elkaar loopt te scharrelen in de keuken, dan van mijn wekker.

Ben ik zo'n mafkees en wordt fluiten tegenwoordig als ordinair ervaren?

Vind jij fluiten ordinair?

Totaal aantal stemmen: 49

Ja (12%)
Nee (84%)
Weet ik niet (4%)
Mijn moeder moest eens hals over kop naar school komen voor een gesprek.

Mijn jongste broertje had namelijk geschreeuwd op het schoolplein. (dat het daarom ging hoofde ze pas toen ze al op school was). Hoe durft zo'n rotjong, schreeuwen op een schoolplein?

Moeder had letterlijk alles laten staan, de beslagkom met half gekneed gehakt stond nog op het aanrecht. Ze vond het niet grappig.

(leg even de link ivm zeer snel geïrriteerd personeel dat kinderen niet snapt)
Als je een kind van 9 ordinair noemt, zegt dat vooral iets over je eigen denkbeelden, vind ik. Ik vind het een raar adjectief voor een kind.
Ga in therapie!
Gewoon fluiten is prima. Wordt ik zelfs vrolijk van :-) .. Wél ben ik allergisch voor mannen die mij nafluiten.. Maarreh, als het Vivaldi is of Mozart oid, dan wil ik best een uitzondering maken ..
Mijn opa floot vroeger hele deuntjes. Dan zat hij voor het raam en keek naar buiten. Soms een paar keer hetzelfde deuntje dat mijn oma soms weleens zei draai nu het plaatje maar eens om haha. Ik vond het altijd erg grappig.

Eergister was ik zelfs samen met mijn nichtje van bijna 3 een liedje aan het fluiten, we deden mee met een kinderprogramma op tv. Ik geloof dat het Dora was, tja is dat dan ineens een ordinair programma??
Niks mis mee, rare juf hoor.

Een buurvrouw van mij zei altijd dat je niet binnenshuis mocht fluiten omdat je daar arm van werd
Ik vind het leuk wanneer andere mensen fluiten. Dus de juf is gek.
Goh hee, wat een rare juf is dat. Ik hou zelf behoorlijk veel van fluitende mensen, fluitende mensen zijn meestal vrolijke mensen. Zelf fluit ik ook veel, vooral als ik op de fiets zit en het zonnetje schijnt, even gezellig meedoen met de vogeltjes.

Ik had trouwens vroeger wel een oma die zei dat fluiten voor meisjes erg ongepast was, dat kon je maar beter niet doen, en dan zeker niet op straat.
Wees er maar trots op dat jouw zoon Vivaldi kent! Prachtig om te lezen. Misschien kan hij een spreekbeurt houden over fluiten, om het een positieve draai te geven?

Er schijnt één of ander bergvolk te zijn geweest, dat alleen communiceerde via fluiten. Dat is vast wel te googlen. Daar is niets ordinairs aan. Die juf zou beter moeten weten. Heeft ze liever dat hij met een gsm zit te klooien in de klas ofzo???
Ik heb nog nooit gehoord dat liedjes fluiten ordinair is. Het kan zeker irritant zijn als iemand heel hard een liedje fluit.

Iemand roepen ( behalve bij huisdieren) dmv fluiten is wel ordinair.
quote:Ruza schreef op 17 juni 2011 @ 23:48:

Echt netjes vind ik het niet nee. Maar ordinair? Dat gaat ook weer een beetje ver.Als hij nu de juf aan het nafluiten was, dan zeg ik ja, dat is niet netjes. Maar een deuntje fluiten en dat terwijl de rest van de klas op dat moment toch rumoerig is, wat is daar niet netjes aan?
Het enige irritante aan fluiten vind ik dat ik het niet kan. Er komt alleen een soort gezoef uit

Ik zou aan zoon uitleggen dat niet iedereen het geluid waardeert, en dat juf beter had kunnen vragen of hij misschien zou kunnen stoppen met fluiten omdat ze het niet mooi vindt/zich ergert/iets wil vertellen waar hij niet doorheen moet fluiten.

Maar laat hem vooral lekker doorfluiten!
eens met de rest...

juf spoort niet en je zoon is een leukertje dat hij zomaar het Voorjaar van Vivaldi fluit.

Op de laatste schooldag zou ik de juf een speeldoosje met dat bewuste deuntje cadeau geven
Ik ben een zeikerd, want ik vind fluiten dan wel niet ordinair, maar wel irritant en opdringerig. Ik kan er slecht tegen en als iemand op mijn werk echt een heel fluitconcert geeft, dan zeg ik er wat van ("moet dat echt?") Op straat heb ik er geen last van, dan hoor je alleen maar een flard.
.
Mijn Oma zei de iets langere versie: ' meisjes die fluiten krijgen mannen met duiten. Maar meisjes die dat doen hebben geen fatsoen'

Ik vind fluiten ook leuk. Maar omdat ik alleen schel en heel erg vals kan fluiten doe ik het niet zo vaak. Behalve dan om de hond terug te fluiten.

Van mij mag iedereen fluiten wat ie wil. Lekker vrolijk toch? Gekke juf.
Niet ordinair en prima als kinderen het doen. Maar verder vind ik fluiten echt iets voor glazenwassers en schilders :-)
Fluiten is toch een beetje als neurien. De meeste mensen doen het in gedachten en hebben het zelf niet door. De juf overdrijft. Als ze het vervelend vindt (zoals sommige mensen hier) kan ze dat ook zeggen. Om het ordinair te noemen vind ik echt overdreven, zeker omdat we het hier hebben over een jongetje van negen dat notabene een klasiek melodietje fluit.

Ik kreeg vrijdag tijdens de les nog een concertje van een mannekoortje 3e klassers (de meesten zijn dan zo'n 15 jaar) en dat ging over groot geschapen schapen ofzo. Zelfs dat kap ik nog met een geintje af. Je hoeft toch niet overal zo moeilijk over te doen?
Ik hou van fluiten en fluit regelmatig mee met de muziek op de radio.

Deuntjes fluiten heeft iets vrolijks.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jouw zoon kan Vivaldi fluiten? Ik kan alleen maar heel vals fluiten, dus zit hier heel jaloers te wezen. Die juf is niet goed bij haar paasei
I am surrounded by morons
Ik denk over het fluiten hetzelfde als Veronicas. Het maakt mij niet alleen blij, maar ik denk dat de fluitende persoon een goed humeur heeft.

Jammer dat ik zelf niet kan fluiten. Ik vervang dat door neuriën of zingen.
World of Warcraft: Legion
Ik associeer fluiten denk ik dan snel met vermaak voor ander geslacht, ik weet niet precies waarom. Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is, maar als tiener zijnde is het wel... beetje... ja, ach... ik kan me wel in iemand plaatsen hier, zeg maar ;)
Nog geen reacties gelezen, maar ik vind het een erg aparte reactie van de juf. Als het ordinair is heb ik dat in elk geval nooit geweten. Zoon van 12 fluit heel verdienstelijk en zelf heb ik er alleen maar respect voor dat 'ie dat kán.

Nog klassieke muziek ook (weet wel gelijk wat er bij jou in huis hoorbaar is).
ik denk dat juf gewoon jaloers is dat hij wel kan fluiten en nog een mooi deuntje ook.
Heeft de juf ook een hekel aan zangvogels ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik had een huisgenoot die in de kamer naast mij altijd vrolijke deuntjes vloot. Daar werd ik zenuwlijend gek van.

Maar verder: niks mis mee. Die juf moet niet zo zeuren.
Jouw fluitende zoontje vind ik schattig (tenminste, als ik het me voorstel).

ECHTER.... ik heb een godsgruwelijke hekel aan fluitende mannen in een supermarkt, die verplicht achter hun vrouw aan lopen te sjokken! Daar kan ik enorm agressief van worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven