Ga jij naar een reünie?
zondag 21 december 2025 om 15:51
Ik kreeg weer een uitnodiging voor een reünie van mijn oude school. Ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik al enkele reünies erop heb zitten: van de basisschool, van de middelbare, van 10 jaar geleden of 25 of 40, ter gelegenheid van het zoveeljarig bestaan van een school of juist de sluiting ervan. Soms kende ik nog maar een handjevol mensen en soms bijna iedereen. Soms waren er een pester en een gepeste die het uitpraatten met elkaar. Soms ging het over kinderen, echtscheidingen en overleden ouders. Inmiddels zijn er ook een aantal klasgenoten overleden.
Wat doe jij met zo’n uitnodiging? Leuk om mensen weer te zien? Of onzinnig vasthouden aan iets wat er niet meer is of nooit geweest is?
Wat doe jij met zo’n uitnodiging? Leuk om mensen weer te zien? Of onzinnig vasthouden aan iets wat er niet meer is of nooit geweest is?
woensdag 24 december 2025 om 21:13
Nog een antwoord: ik heb geaccepteerd hoe dingen zijn gegaan in mijn leven, heb ik een plek gegeven (therapie voor gehad en heel veel zelfstudie) en het ging echt goed voor lange tijd. Maar sinds een jaar heb ik domme afslagen genomen. Ik schaam me daarvoor, ik zou beter moeten weten. Met mijn inzichten. En toch kan het dus zomaar weer misgaan. Daar schaam ik me voor. Niet voor mijn trauma's. En dat ik die 'foute ' afslagen heb genomen vergeef ik mezelf ook wel.
Ik snap het en heb wel compassie voor mezelf. Maar..... ik moet weer aan de bak.
anoniem_69599f3732ed7 wijzigde dit bericht op 24-12-2025 21:15
0.53% gewijzigd
woensdag 24 december 2025 om 21:26
Pink-Freud schreef: ↑24-12-2025 21:13Ik snap het en heb wel compassie voor mezelf. Maar..... ik moet weer aan de bak.
En dat je maar een paar afslagen mag nemen die je gauw weer op koers brengen.
woensdag 24 december 2025 om 21:46
Lief. Dankje.jorchugh_jor schreef: ↑24-12-2025 21:26![]()
En dat je maar een paar afslagen mag nemen die je gauw weer op koers brengen.![]()
donderdag 25 december 2025 om 11:46
Graag gedaan! We zijn er om elkaar te steunen.
Je pense donc je suis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in