Games Nintendo Switch zoals …

14-06-2025 11:28 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar games voor de Nintendo Switch, zoals:

* the Last Campfire. Vooral de sfeer, de liefheid en het ontbreken van tijdsdruk/snelheid vind ik fijn. De graphics zijn superschattig en lief. De boodschap natuurlijk ook, maar dat vind ik een mooie bijkomstigheid.

* Another Code. Net als bij the Last Campfire zit er geen tijdsdruk op het oplossen van problemen/puzzles. Ook hier is de sfeer vrij lief en kan je het spel langzaam spelen. En ik vind de graphics mooi.

Verder lijkt iets zoals Animal Crossing me leuk. Alleen trek ik de stemmetjes en geluidjes van Animal Crossing absoluut niet. Ik word er erg onrustig en giegelig van :sarcastic: Ik speel nu de demo van Fae Farm en die lijkt leuk.
Wat is een leuk alternatief?

Het hoeft voor mij niet het nieuwste van het nieuwste te zijn en als er een demo te spelen is is het echt een dikke pré.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!!

Oja, en als het in het NL of NL ondertiteld kan zou het extra fijn zijn.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik speel op dit moment Fantasy Life, een beetje zoals Animal Crossing qua schattigheid. Je moet opdrachten oplossen en hebt verschillende skills (bijv. houthakken, vissen) die je kunt trainen. Echt een aanrader!

Edit: zo te zien kan Fantasy Life niet in het Nederlands. Ik speel het zelf in het Japans om mijn Japans te oefenen en vind het makkelijk qua taalgebruik, dus ik verwacht dat de Engelse versie ook niet ingewikkeld is.
missdelacour wijzigde dit bericht op 14-06-2025 11:58
Reden: Aanvulling
34.17% gewijzigd
Misschien even kijken naar Stardew Valley? Het is een spel waar je een boerderij erft, maar er is zoveel meer te doen dan alleen verbouwen en beesten houden. Je kunt op zoek naar de liefde, je kunt vissen, de mijnen in, alles leuk inrichten, simpele quests doen en nog zó veel meer.

Oh, ik weet alleen niet zeker of je het spel in het Nederlands kan spelen.
eilhart wijzigde dit bericht op 14-06-2025 12:02
Reden: Aanvulling
11.84% gewijzigd
Kun je het geluid niet uit of zachter zetten? Ik vind die pingel muziekjes en stomme stemmetjes ook irritant in spelletjes, dus zet overal het geluid uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb het geluid uit, wat de mannetjes in animal crossing zeggen wordt ondertiteld. 😂
himalaya schreef:
14-06-2025 12:08
Kun je het geluid niet uit of zachter zetten? Ik vind die pingel muziekjes en stomme stemmetjes ook irritant in spelletjes, dus zet overal het geluid uit.
Het geluid zit al in mijn hoofd :sarcastic:
Ruin it yourself.
Eilhart schreef:
14-06-2025 12:01
Misschien even kijken naar Stardew Valley? Het is een spel waar je een boerderij erft, maar er is zoveel meer te doen dan alleen verbouwen en beesten houden. Je kunt op zoek naar de liefde, je kunt vissen, de mijnen in, alles leuk inrichten, simpele quests doen en nog zó veel meer.

Oh, ik weet alleen niet zeker of je het spel in het Nederlands kan spelen.
Ga ik opzoeken!
Ruin it yourself.
MissDelacour schreef:
14-06-2025 11:56
Ik speel op dit moment Fantasy Life, een beetje zoals Animal Crossing qua schattigheid. Je moet opdrachten oplossen en hebt verschillende skills (bijv. houthakken, vissen) die je kunt trainen. Echt een aanrader!

Edit: zo te zien kan Fantasy Life niet in het Nederlands. Ik speel het zelf in het Japans om mijn Japans te oefenen en vind het makkelijk qua taalgebruik, dus ik verwacht dat de Engelse versie ook niet ingewikkeld is.
Bedankt, ga ik ook naar kijken!
Ruin it yourself.
Eventueel dreamlight valley?
Zou je de last campfire overigens aanraden? (Ik denk het wel als je spellen zoekt die erop lijken).
Ik zie dat die nu in de eshop staat voor 1.50
CreaMus schreef:
14-06-2025 12:58
Zou je de last campfire overigens aanraden? (Ik denk het wel als je spellen zoekt die erop lijken).
Ik zie dat die nu in de eshop staat voor 1.50
Ik vind hem echt geweldig.
Ruin it yourself.
Mijn dochter speelt Cuphead. Geen idee over de geluiden maar wel dat ze het pittig vindt om verder te komen. Qua design lijkt het op oude tekenfilms.
Zelf geen ervaring mee want hij staat nog op mijn to do lijstje, maar ik hoor goede verhalen over spirit of the north.

Ik vind Animal Crossing wel heel fijn. Disney dreamlight valley heb ik ook, dat lijkt er een beetje op.

Ik heb thuis een lijstje. Kan straks wel ff kijken
Ik heb een hele tijd animal crossing gespeeld, maar ben nu overgestapt naar Wylde Flowers. Het gaat over een vrouw die naar een eilandstadje verhuist om haar grootmoeder te helpen op een boerderij en ontdekt dat ze heks is. Je moet de boerderij verzorgen, opdrachten uitvoeren en allerlei “magische” dingen doen. Aanrader wat mij betreft!
Ik denk dat je Pikmin 4 leuk zult vinden. Daar is een gratis demo van, dus die kan je uitproberen.
Moiren schreef:
14-06-2025 13:16
Ik vind hem echt geweldig.
Ik heb hem gekocht, hij is nu aan het downloaden. Ben benieuwd!
MissDelacour schreef:
14-06-2025 11:56

Wat leuk om zo een taal te leren :D
Ruin it yourself.
BabyGroot schreef:
14-06-2025 14:12
Zelf geen ervaring mee want hij staat nog op mijn to do lijstje, maar ik hoor goede verhalen over spirit of the north.

Deze heb ik net gedownload. Ik hou van de sfeer en was maar €2,70.
Ruin it yourself.
Ik ben nu the last campfire aan het spelen, bevalt goed!
De puzzels die erin zetten laten me denken aan Captain Toad, dus wellicht is dit ook nog wat voor je. Heeft overigens ook een demo
Moiren schreef:
14-06-2025 12:40
Het geluid zit al in mijn hoofd :sarcastic:
Hier ook een cosy gamer, ik speel ook ACNH en snap je helemaal. Ik heb geen tips maar ben blij met dit topic want ik zoek ook een nieuwe game.
CreaMus schreef:
14-06-2025 17:39
Ik ben nu the last campfire aan het spelen, bevalt goed!
De puzzels die erin zetten laten me denken aan Captain Toad, dus wellicht is dit ook nog wat voor je. Heeft overigens ook een demo
Gelijk de demo gedownload.

The Last Campfire is echt mijn favoriet.
moiren wijzigde dit bericht op 14-06-2025 23:03
6.80% gewijzigd
Ruin it yourself.
Inemuri schreef:
14-06-2025 22:50
Hier ook een cosy gamer, ik speel ook ACNH en snap je helemaal. Ik heb geen tips maar ben blij met dit topic want ik zoek ook een nieuwe game.
Dat moest ik even opzoeken. Ik de omdat ik dat ook wel ben :hihi:
Ruin it yourself.
Misschien Spiritfarer? Ik heb hem zelf nog niet gespeeld maar hij krijgt echt super goede cijfers en het is een cozy game!

Zou alleen wel wachten tot hij in de uitverkoop is want zie dat hij nu 25 euro is en daar heb ik hem sowieso niet voor gekocht haha.

Verder ben ik gek op Dreamlight Valley maar daarvoor moet je wel iets met Disney hebben. Stardew Valley vind ik ook leuk maar die heb ik destijds op de pc al uitgespeeld dus weet niet goed of hij op de Switch fijn is. Wylde Flowers is ook echt een hele leuke met hele goede reviews!

Een wat kleiner spelletje maar zo lief en leuk is My Brother Rabbit. Zie dat die nu 15 euro is maar dat is ook te veel. Heb hem zelf toentertijd voor een paar euro gekocht en dat is hij meer dan waard! Ik zet altijd alles wat me leuk lijkt in favorieten op de Nintendo site. Als je dan om de zoveel tijd daarin kijkt zie je in een oogopslag wat er in de aanbieding is.
Moiren schreef:
14-06-2025 23:02
Dat moest ik even opzoeken. Ik de omdat ik dat ook wel ben :hihi:
Ik denk t ook :mrgreen:
Dutchgirly schreef:
14-06-2025 15:16
Ik denk dat je Pikmin 4 leuk zult vinden. Daar is een gratis demo van, dus die kan je uitproberen.
Hier heb ik net een deel van de demo gespeeld en ik vind hem echt leuk! Bedankt voor de tip :D

Ik hoop wel dat-ie wat goedkoper wordt.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven