Games Nintendo Switch zoals …
zaterdag 14 juni 2025 om 11:28
Ik ben op zoek naar games voor de Nintendo Switch, zoals:
* the Last Campfire. Vooral de sfeer, de liefheid en het ontbreken van tijdsdruk/snelheid vind ik fijn. De graphics zijn superschattig en lief. De boodschap natuurlijk ook, maar dat vind ik een mooie bijkomstigheid.
* Another Code. Net als bij the Last Campfire zit er geen tijdsdruk op het oplossen van problemen/puzzles. Ook hier is de sfeer vrij lief en kan je het spel langzaam spelen. En ik vind de graphics mooi.
Verder lijkt iets zoals Animal Crossing me leuk. Alleen trek ik de stemmetjes en geluidjes van Animal Crossing absoluut niet. Ik word er erg onrustig en giegelig van
Ik speel nu de demo van Fae Farm en die lijkt leuk.
Wat is een leuk alternatief?
Het hoeft voor mij niet het nieuwste van het nieuwste te zijn en als er een demo te spelen is is het echt een dikke pré.
Ik ben benieuwd naar jullie tips!!
Oja, en als het in het NL of NL ondertiteld kan zou het extra fijn zijn.
* the Last Campfire. Vooral de sfeer, de liefheid en het ontbreken van tijdsdruk/snelheid vind ik fijn. De graphics zijn superschattig en lief. De boodschap natuurlijk ook, maar dat vind ik een mooie bijkomstigheid.
* Another Code. Net als bij the Last Campfire zit er geen tijdsdruk op het oplossen van problemen/puzzles. Ook hier is de sfeer vrij lief en kan je het spel langzaam spelen. En ik vind de graphics mooi.
Verder lijkt iets zoals Animal Crossing me leuk. Alleen trek ik de stemmetjes en geluidjes van Animal Crossing absoluut niet. Ik word er erg onrustig en giegelig van

Wat is een leuk alternatief?
Het hoeft voor mij niet het nieuwste van het nieuwste te zijn en als er een demo te spelen is is het echt een dikke pré.
Ik ben benieuwd naar jullie tips!!
Oja, en als het in het NL of NL ondertiteld kan zou het extra fijn zijn.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 14 juni 2025 om 11:56
Ik speel op dit moment Fantasy Life, een beetje zoals Animal Crossing qua schattigheid. Je moet opdrachten oplossen en hebt verschillende skills (bijv. houthakken, vissen) die je kunt trainen. Echt een aanrader!
Edit: zo te zien kan Fantasy Life niet in het Nederlands. Ik speel het zelf in het Japans om mijn Japans te oefenen en vind het makkelijk qua taalgebruik, dus ik verwacht dat de Engelse versie ook niet ingewikkeld is.
Edit: zo te zien kan Fantasy Life niet in het Nederlands. Ik speel het zelf in het Japans om mijn Japans te oefenen en vind het makkelijk qua taalgebruik, dus ik verwacht dat de Engelse versie ook niet ingewikkeld is.
missdelacour wijzigde dit bericht op 14-06-2025 11:58
Reden: Aanvulling
34.17% gewijzigd
zaterdag 14 juni 2025 om 12:01
Misschien even kijken naar Stardew Valley? Het is een spel waar je een boerderij erft, maar er is zoveel meer te doen dan alleen verbouwen en beesten houden. Je kunt op zoek naar de liefde, je kunt vissen, de mijnen in, alles leuk inrichten, simpele quests doen en nog zó veel meer.
Oh, ik weet alleen niet zeker of je het spel in het Nederlands kan spelen.
eilhart wijzigde dit bericht op 14-06-2025 12:02
11.84% gewijzigd
zaterdag 14 juni 2025 om 12:40
Ga ik opzoeken!Eilhart schreef: ↑14-06-2025 12:01Misschien even kijken naar Stardew Valley? Het is een spel waar je een boerderij erft, maar er is zoveel meer te doen dan alleen verbouwen en beesten houden. Je kunt op zoek naar de liefde, je kunt vissen, de mijnen in, alles leuk inrichten, simpele quests doen en nog zó veel meer.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
Bedankt, ga ik ook naar kijken!MissDelacour schreef: ↑14-06-2025 11:56Ik speel op dit moment Fantasy Life, een beetje zoals Animal Crossing qua schattigheid. Je moet opdrachten oplossen en hebt verschillende skills (bijv. houthakken, vissen) die je kunt trainen. Echt een aanrader!
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 14 juni 2025 om 13:16
zaterdag 14 juni 2025 om 14:12
zaterdag 14 juni 2025 om 15:14
Ik heb een hele tijd animal crossing gespeeld, maar ben nu overgestapt naar Wylde Flowers. Het gaat over een vrouw die naar een eilandstadje verhuist om haar grootmoeder te helpen op een boerderij en ontdekt dat ze heks is. Je moet de boerderij verzorgen, opdrachten uitvoeren en allerlei “magische” dingen doen. Aanrader wat mij betreft!
zaterdag 14 juni 2025 om 16:41
Wat leuk om zo een taal te lerenMissDelacour schreef: ↑14-06-2025 11:56Ik speel op dit moment Fantasy Life, een beetje zoals Animal Crossing qua schattigheid. Je moet opdrachten oplossen en hebt verschillende skills (bijv. houthakken, vissen) die je kunt trainen. Echt een aanrader!

Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 14 juni 2025 om 16:42
zaterdag 14 juni 2025 om 22:59
Gelijk de demo gedownload.
The Last Campfire is echt mijn favoriet.
moiren wijzigde dit bericht op 14-06-2025 23:03
6.80% gewijzigd
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 14 juni 2025 om 23:02
Dat moest ik even opzoeken. Ik de omdat ik dat ook wel ben

Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 14 juni 2025 om 23:45
Misschien Spiritfarer? Ik heb hem zelf nog niet gespeeld maar hij krijgt echt super goede cijfers en het is een cozy game!
Zou alleen wel wachten tot hij in de uitverkoop is want zie dat hij nu 25 euro is en daar heb ik hem sowieso niet voor gekocht haha.
Verder ben ik gek op Dreamlight Valley maar daarvoor moet je wel iets met Disney hebben. Stardew Valley vind ik ook leuk maar die heb ik destijds op de pc al uitgespeeld dus weet niet goed of hij op de Switch fijn is. Wylde Flowers is ook echt een hele leuke met hele goede reviews!
Een wat kleiner spelletje maar zo lief en leuk is My Brother Rabbit. Zie dat die nu 15 euro is maar dat is ook te veel. Heb hem zelf toentertijd voor een paar euro gekocht en dat is hij meer dan waard! Ik zet altijd alles wat me leuk lijkt in favorieten op de Nintendo site. Als je dan om de zoveel tijd daarin kijkt zie je in een oogopslag wat er in de aanbieding is.
Zou alleen wel wachten tot hij in de uitverkoop is want zie dat hij nu 25 euro is en daar heb ik hem sowieso niet voor gekocht haha.
Verder ben ik gek op Dreamlight Valley maar daarvoor moet je wel iets met Disney hebben. Stardew Valley vind ik ook leuk maar die heb ik destijds op de pc al uitgespeeld dus weet niet goed of hij op de Switch fijn is. Wylde Flowers is ook echt een hele leuke met hele goede reviews!
Een wat kleiner spelletje maar zo lief en leuk is My Brother Rabbit. Zie dat die nu 15 euro is maar dat is ook te veel. Heb hem zelf toentertijd voor een paar euro gekocht en dat is hij meer dan waard! Ik zet altijd alles wat me leuk lijkt in favorieten op de Nintendo site. Als je dan om de zoveel tijd daarin kijkt zie je in een oogopslag wat er in de aanbieding is.
zondag 15 juni 2025 om 11:18
Hier heb ik net een deel van de demo gespeeld en ik vind hem echt leuk! Bedankt voor de tipDutchgirly schreef: ↑14-06-2025 15:16Ik denk dat je Pikmin 4 leuk zult vinden. Daar is een gratis demo van, dus die kan je uitproberen.

Ik hoop wel dat-ie wat goedkoper wordt.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in