Gedicht sinterklaas
zondag 8 november 2009 om 20:00
Ik ben op zoek naar een gedicht voor mijn zwager. Hij sinds 2 jaar op het goede pad na een moeilijke drugs periode. Hij heeft een mooi huisje, meisje en huisdieren ( hagedis,slang en konijn). Dit jaar is hij oom geworden en is daar heel trots op. Hebben jullie een idee om een mooi gedicht te maken? Alvast bedankt!
zondag 8 november 2009 om 20:20
Ja lekker makkelijk dit. Verwacht je nu dat andere mensen je gedicht gaan maken? Vind ik persoonlijk erg onpersoonlijk en een beetje lui.
Huppekee aan de slag er even voor gaan zitten en dan heb je zo een gedicht. Open een rijmwoordenboek op internet en dan heb je een beetje hulp. Ik ben ook een drama met die dingen, maar een beetje moeite mag je er wel voor doen hoor.
Huppekee aan de slag er even voor gaan zitten en dan heb je zo een gedicht. Open een rijmwoordenboek op internet en dan heb je een beetje hulp. Ik ben ook een drama met die dingen, maar een beetje moeite mag je er wel voor doen hoor.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

zondag 8 november 2009 om 20:22
Simpel. Je begint met een couplet over hoe zijn leven was.
Dan een stukje over hoe hij zijn leven weer op de rails gekregen heeft.
Dan een couplet over wat hij nu heeft: huis en vriendin.
Afsluitend een couplet over dat hij nu zo gelukkig is.
Als je elk couplet vier regels maakt, is het lekker overzichtelijk. Gebruik het rijmschema ABAB,(Hierbij rijmen regels 1&3 op elkaar en 2&4). Dat staat mooier dan het veelgebruikte AABB.
Rijmwoorden vind je op
Rijmwoordenboek
Nog meer rijm
Ik kan natuurlijk helpen rijmen, maar dat is natuurlijk de grootste lol. Trek er twee uur voor uit en maak een gedicht waar je trots op bent.
Dan een stukje over hoe hij zijn leven weer op de rails gekregen heeft.
Dan een couplet over wat hij nu heeft: huis en vriendin.
Afsluitend een couplet over dat hij nu zo gelukkig is.
Als je elk couplet vier regels maakt, is het lekker overzichtelijk. Gebruik het rijmschema ABAB,(Hierbij rijmen regels 1&3 op elkaar en 2&4). Dat staat mooier dan het veelgebruikte AABB.
Rijmwoorden vind je op
Rijmwoordenboek
Nog meer rijm
Ik kan natuurlijk helpen rijmen, maar dat is natuurlijk de grootste lol. Trek er twee uur voor uit en maak een gedicht waar je trots op bent.
zondag 8 november 2009 om 20:22
zondag 8 november 2009 om 20:29
Was je helemaal naar de kloten,
suf geslikt en kapot gespoten
high van coke en andere shit
nu heb je je leven weer op de rit
Je bent nu een hele brave
met vrouw, huis en levende have
een trotse oom bovendien
een mooier neefje / nichtje heeft nog niemand gezien
Van junk naar brave burgerman,
wat zeg je me daar van?
suf geslikt en kapot gespoten
high van coke en andere shit
nu heb je je leven weer op de rit
Je bent nu een hele brave
met vrouw, huis en levende have
een trotse oom bovendien
een mooier neefje / nichtje heeft nog niemand gezien
Van junk naar brave burgerman,
wat zeg je me daar van?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 8 november 2009 om 20:31
quote:mamasharon schreef op 08 november 2009 @ 20:00:
Ik ben op zoek naar een gedicht voor mijn zwager. Hij sinds 2 jaar op het goede pad na een moeilijke drugs periode. Hij heeft een mooi huisje, meisje en huisdieren ( hagedis,slang en konijn). Dit jaar is hij oom geworden en is daar heel trots op. Hebben jullie een idee om een mooi gedicht te maken? Alvast bedankt!
Beste Taco,
Dit jaar ben je goed de Sjako.
Want je schoonzus kan niet zo goed dichten,
daarom zal ik mij eens op jou richten.
Zat je tot voor kort nog te snuiven en te spuiten,
nu moet je je toch op een andere manier uiten.
Een hagendis en een slang in een glazen bak
en een konijn en een meisje onder je nieuwe dak.
Taco, zijn er nog wensen over voor jou?
Misschien een schoonzus die zelf dichten zou...
Beste Taco,
Dit jaar ben je goed de Sjako.
Want je schoonzus kan niet zo goed dichten,
daarom zal ik mij eens op jou richten.
Zat je tot voor kort nog te snuiven en te spuiten,
nu moet je je toch op een andere manier uiten.
Een hagendis en een slang in een glazen bak
en een konijn en een meisje onder je nieuwe dak.
Taco, zijn er nog wensen over voor jou?
Misschien een schoonzus die zelf dichten zou...

zondag 8 november 2009 om 21:22
quote:Zoebie schreef op 08 november 2009 @ 20:22:
Nou Chica, ik denk dat mamasharon echt niet de enige is hoor.
Straks komen er wel weer meer van deze topics. En als je het echt niet kan, waarom zou je het dan niet op deze manier doen. Ik stond ervan te kijken hoeveel mooie dingen er vorig jaar uit voort kwamen.
Dat zal wel, maar ik vind het suf dat je een ander het gedicht laat schrijven. Het gaat toch om jouw gevoel en alle moeite die je ervoor gedaan hebt. Dat je er tijd in hebt geinversteerd en er over nagedacht hebt? Het hoeft toch geen hoogstaande poezie te zijn? Kom op zeg, een beetje makkelijk zo.
Ik blijf het gewoon lui vinden.
Nou Chica, ik denk dat mamasharon echt niet de enige is hoor.
Straks komen er wel weer meer van deze topics. En als je het echt niet kan, waarom zou je het dan niet op deze manier doen. Ik stond ervan te kijken hoeveel mooie dingen er vorig jaar uit voort kwamen.
Dat zal wel, maar ik vind het suf dat je een ander het gedicht laat schrijven. Het gaat toch om jouw gevoel en alle moeite die je ervoor gedaan hebt. Dat je er tijd in hebt geinversteerd en er over nagedacht hebt? Het hoeft toch geen hoogstaande poezie te zijn? Kom op zeg, een beetje makkelijk zo.
Ik blijf het gewoon lui vinden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
zondag 8 november 2009 om 22:39
Ik ken mensen die na 3 uur nog steeds alleen maar:
Sint zat diep te denken
Wat hij jou nu weer moest schenken.
Op papier hadden staan.
Nou daar wil je toch echt niet mee thuis komen.
Ik heb al heel wat Sinterklaasgedichten gemaakt voor broers en zussen. Ik zie het punt niet als To het niet zelf kan.
Sint zat diep te denken
Wat hij jou nu weer moest schenken.
Op papier hadden staan.
Nou daar wil je toch echt niet mee thuis komen.
Ik heb al heel wat Sinterklaasgedichten gemaakt voor broers en zussen. Ik zie het punt niet als To het niet zelf kan.