Geen overname forum bij Linda😪

18-06-2021 15:40 91 berichten
Hoi allemaal,

Ik maak er even een topic van, als een ter kennisname voor iedereen.
Ik heb namelijk de Linda gemaild met de vraag of ze ons evt willen overnemen of in gesprek wilden over mogelijkheden.

Dit is het antwoord ( helaas);

Hi .. .,

 

Dankjewel voor je mail. Wij vinden het erg spijtig voor het merk, de medewerkers en voor jou dat DPG Media besloten heeft dat VIVA zal ophouden te bestaan.  

VIVA was een iconisch blad en het forum een zeer toegankelijk platform waar vrouwen veel konden delen met elkaar. Ook is het voor de branche niet goed als er steeds meer tijdschriften verdwijnen.

Echter hebben wij als LINDA. geen interesse om het VIVA forum over te nemen. Wij focussen ons op ons eigen merk en platform.
Ik wens je veel succes met het vinden van een andere partij hiervoor.

 

Hartelijke groet,

 

Louise van Nispen

Managing Director
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
18-06-2021 19:25
Libelle richt zich misschien op alle generaties, maar wel op een ander type vrouw. In de marketing en qua advertenties maakt dat heel veel uit. Het is gewoon een andere doelgroep. Prima dat jij je in beide herkent, maar dat zal voor velen niet gelden.
Daar zouden ze pas achter komen als ze het zouden lezen. Maar ik zie zoveel vooringenomenheid richting de Libelle. Deze draagt inderdaad een stoffig imago, maar dat rijmt niet met de werkelijkheid.
iones schreef:
18-06-2021 19:27
Daar zouden ze pas achter komen als ze het zouden lezen. Maar ik zie zoveel vooringenomenheid richting de Libelle. Deze draagt inderdaad een stoffig imago, maar dat rijmt niet met de werkelijkheid.
Je begrijpt niet wat ik zeg. Een blad moet adverteerders werven met een persona, een type doelgroep. Die is gebaseerd op hoe mensen iets beleven. Een adverteerder heeft geen boodschap aan mensen die nog moeten worden overgehaald om een bepaald blad te lezen. Ze willen weten of hun advertentie daadwerkelijk rendabel zal zijn. Dat is gebaseerd op de feitelijke samenstelling van de lezers, niet op wie het waarschijnlijk ook best leuk zou vinden.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 19:32
9.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zal best, maar Libelle bestaat nog en het is Viva die er mee stopt.
iones schreef:
18-06-2021 19:32
Zal best, maar Libelle bestaat nog en het is Viva die er mee stopt.
Exact. De libelle heeft hun doelgroep scherp afgebakend. Daarmee ben je duidelijk voor adverteerders. Niet slim om daar dan een allegaartje van te gaan maken met een groep die zich überhaupt niet interesseert voor het bijbehorende blad, of dat nu de Viva, de Libelle of de Okki is.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
18-06-2021 19:34
Exact. De libelle heeft hun doelgroep scherp afgebakend. Daarmee ben je duidelijk voor adverteerders. Niet slim om daar dan een allegaartje van te gaan maken met een groep die zich überhaupt niet interesseert voor het bijbehorende blad, of dat nu de Viva, de Libelle of de Okki is.
Maar dat zeg ik ook niet. Het was de Viva die iets moest. Niet de Libelle, want die is er nog en volgens mij gaat het daar nog goed mee. Maar dit forum zou best goed aansluiten bij Libelle, méér dan Viva. Want Libelle richt zich op alle generaties, net als dit forum.
Overigens lees ik noch Viva noch Libelle. En als ik Libelle eens in de wachtkamer lees is het niet mijn ding. Ik lees wel tijdschriften, maar dan eerder de Elle, Bazar of eventueel de Jan of de Marie Claire ofzo. De mode in die bladen spreekt me meer aan. En verder heb ik geen kinderen, en Libelle gaat toch wel uit van een vorm van gezinsleven.

Maar afgezien daarvan gaat het hier meer om het runnen van een forum, dat blad doet er niet toe.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 19:43
12.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen kinderen. En er zijn wel eens artikels geweest in de Libelle over vrouwen zonder kinderwens. De mode in de Libelle vind ik persoonlijk super truttig. Maar ik kijk ook niet in modebladen. Ik wil alleen lezen.
iones schreef:
18-06-2021 19:43
Ik heb ook geen kinderen. En er zijn wel eens artikels geweest in de Libelle over vrouwen zonder kinderwens. De mode in de Libelle vind ik persoonlijk super truttig. Maar ik kijk ook niet in modebladen. Ik wil alleen lezen.
Oh, wat er verder in de Libelle staat boeit me ook niet zo. Ik koop een blad om mooie dingen te zien. Of eventueel een interview met iemand die me aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
18-06-2021 19:42
Maar afgezien daarvan gaat het hier meer om het runnen van een forum, dat blad doet er niet toe.
Heeft dit forum zonder blad bestaansrecht dan?
En op basis van wat?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
18-06-2021 22:02
Heeft dit forum zonder blad bestaansrecht dan?
En op basis van wat?
Nee, en dat is dus waarschijnlijk precies de reden dat ze het niet hebben kunnen verkopen. Niet aan een blad in ieder geval. En blijkbaar had verder ook niemand er zin in.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 22:07
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
18-06-2021 22:02
Heeft dit forum zonder blad bestaansrecht dan?
En op basis van wat?
Op basis van het aantal activiteiten?
iones schreef:
18-06-2021 22:04
Op basis van het aantal activiteiten?
Tja, activiteiten zijn er wel. Maar of er veel op links wordt geklikt betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een Linda gekocht om te lezen maar er viel niks te lezen. Het leek wel een catalogus voor allemaal rommel die ik helemaal niet nodig heb. Lelijke tassen, lelijke schoenen, etc.

In Libelle valt wel meer te lezen maar dat is allemaal wel wat degelijk, toch?

Ze hadden gewoon de Flair moeten opdoeken ipv de Viva :mrgreen:
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
18-06-2021 22:29
Ik heb wel eens een Linda gekocht om te lezen maar er viel niks te lezen. Het leek wel een catalogus voor allemaal rommel die ik helemaal niet nodig heb. Lelijke tassen, lelijke schoenen, etc.

In Libelle valt wel meer te lezen maar dat is allemaal wel wat degelijk, toch?

Ze hadden gewoon de Flair moeten opdoeken ipv de Viva :mrgreen:
Ja🤔
Libelle had vroeger een forum en die zijn er helaas ook mee gestopt.
anoniem_64b519565febc wijzigde dit bericht op 17-07-2021 11:37
58.79% gewijzigd
Werkloos?🤔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven