Grof taalgebruik op straat

15-07-2013 00:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of wat geleden liep ik met mijn kinderen naar het park en een groepje meiden van een jaar of 16 zaten bij het speeltuintje te kletsen op een bankje. So far so good. Maar toen ze op harde toon- ik weet eigenlijk niet of ik dit gewoon mag posten dus censureer ik het maar - met k*nker begonnen te strooien heb ik toch even vriendelijk gevraagd of ze alsjeblieft rekening wilden houden met kinderoortjes. Ze liepen daarna gelukkig weg, onder wat gemopper, maar dat viel me alles mee. Toen ik dit later tegen twee vriendinnen vertelde, zei de één dat ze waarschijnlijk minder vriendelijk had gereageerd. Gevraagd had of ze wel normaal waren etc. Die andere vriendin zegt eigenlijk nooit wat uit angst voor een nog ergere scheldpartij. Die loopt dan gewoon weg.

Wanneer jullie op straat lopen en dit soort termen horen, zeg je er dan iets van?
Nee.
Nee.
Nee
Nee niet meer.

Ik heb ooit toen 2 jongens,vloekend en scheldend,die heel erg aan het vechten waren gezegd: Jongens niet zo vechten.

Hun antwoord was: Waar bemoei jij je mee,ouwe kut.

Die kinderen waren hooguit 8 a 9 jaar.
Ook niet als het keihard gaat? Als in roepen door de speeltuin?

Oké.
Nee.
Ik zeg er zelf bijna (op die keer na dan) nooit iets van maar ik vind het wel erg dat dit dus niet meer kan.

Zucht. Ik word oud.
Nee. Ik gebruik dit soort woorden niet maar ik bemoei me er niet mee als een onbekende dat wel doet. En vooral niet als het een stel tirnerkutten zijn. Hun zaak.
Ik gebruik de woorden zelf ook niet, maar heb geen zin om me er druk over te maken.

Zal ook wel met mijn ouderdom te maken hebben -zucht-
Hier in een grote stad heb je een halve dagtaak aan om iedereen die kanker roept te gaan corrigeren, onbegonnen werk
Ik heb ook een gruwelijke hekel aan dit soort taalgebruik, in mijn prive sfeer tolereer ik dit absoluut niet en zou ik er zeker wat van zeggen.

In een speeltuin zou ik gewoon opstaan en ergens anders gaan zitten,
En eerlijk is eerlijk, ik ben zelf niet al te netjes, mijn kinderen hebben wel meer krachttermen gehoord dan goed voor ze is haha. Maar het k-woord horen roepen maakt me altijd woest.
Je ava is er trouwens afgeflikkerd TO
quote:Jonari schreef op 15 juli 2013 @ 01:00:

Ik gebruik de woorden zelf ook niet, maar heb geen zin om me er druk over te maken.

Zal ook wel met mijn ouderdom te maken hebben -zucht-Idem. -zucht-
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nou lekker hypocriet dus TO.
Ik vind het ook naar om te horen, maar tering en colere zijn ook niet echt fijne ziektes.
Nee ik probeer hem te veranderen maar dat lukt dus niet. Zal mijn telefoon wel zijn. Klereding ;)
Klereding? Je scheldt nu wel met cholera he?
Note de knipoog Jonari. Was een grapje. Maar weet je wat, laat ook maar.
quote:thesoundofme schreef op 15 juli 2013 @ 01:15:

Note de knipoog Jonari. Was een grapje. Maar weet je wat, laat ook maar.Niet meteen zo aangebrand he
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gelukkig ben ik altijd bloedserieus.

Marjo, wit wijntje?

MV, roseetje?
Dat kan ik niet ruiken hè. Zet er dan een smiley bij voor de nieuwelingen. [Begint zwarte korsten van zich af te bikken]
quote:Jonari schreef op 15 juli 2013 @ 01:08:

Ik vind het ook naar om te horen, maar tering en colere zijn ook niet echt fijne ziektes.

Juist, net zoals men de tering typhus en cholera aardig onder de knie heeft gekregen in de medische wetenschap, vraag ik me af , als over een jaar of 25 de kanker verdreven is door een andere ziekte, niemand zich meer druk maakt over dat kankerwoord, maar wel over de dan heersende ziekte, wat die ook mag zijn.

En dan ben ik de pest, pokken en pleuris nog vergeten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:thesoundofme schreef op 15 juli 2013 @ 01:06:

En eerlijk is eerlijk, ik ben zelf niet al te netjes, mijn kinderen hebben wel meer krachttermen gehoord dan goed voor ze is haha. Maar het k-woord horen roepen maakt me altijd woest.Dus tyfus of tering is wel prima, ofzo? Ik heb overigens ook een hekel aan mensen die kanker als scheldwoord gebruiken en al helemaal openbaar. Dan ben je een tokkie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven