Heet heet zweet zweet
dinsdag 1 juli 2025 om 16:27
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 10:58
Sinds vannacht is het hier flink afgekoeld en het regent nu zelfs! Had vannacht de balkondeur van de slaapkamer open want was niet te harden…
Ik heb begrepen dat de regen en verkoeling aan het eind van de middag ook richting Nederland komt!
Ik heb begrepen dat de regen en verkoeling aan het eind van de middag ook richting Nederland komt!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 juli 2025 om 10:59
Ja, er is al code oranje afgegeven voor Limburg, Gelderland en Overijssel. Als er al zo vroeg gewaarschuwd wordt, zal het wel heftig worden vanmiddag/vanavond.
Pluviofiel
woensdag 2 juli 2025 om 11:24
En ze houden siësta. Veel zuidelijke landen winkels van 8 tot 12 open .en dan weer van 17.00 tot 22.00. Nu doen ze dat ook wel vanwege hun uitgebreide lunchritueel. Zij vinden onze boterham met kaas jn pauze van 30 minuten proppen ook wel heel raarElizabethie schreef: ↑02-07-2025 10:42Daar vinden ze het ook niet fijn, maar de huizen zijn erop aangepast. Kleine ramen, dikke muren en luiken of rolluiken de hele dag gesloten. De mensen zitten daar binnen met een lamp aan overdag.
woensdag 2 juli 2025 om 11:34
Vind het vaak wel grappig dat mensen die in Nederland klagen over de hitte wel naar Spanje gaan met 40 graden. Is het dan omdat het Spanje is en vakantie?
Ik verkoel mezelf met warme thee. Ja dit helpt, want je lichaam hoeft hier niks mee. Je gaat wat zweten, maat koelt uit eindelijk af.
Door koud drinken moet je lichaam weer op warmen en slaat dit op, waardoor je warmer wordt.
Verder onderga ik de warmte gewoon. Keer extra douchen.
Ik verkoel mezelf met warme thee. Ja dit helpt, want je lichaam hoeft hier niks mee. Je gaat wat zweten, maat koelt uit eindelijk af.
Door koud drinken moet je lichaam weer op warmen en slaat dit op, waardoor je warmer wordt.
woensdag 2 juli 2025 om 11:39
Het schijnt dat vakanties naar het zuiden van Europa om die reden ook onder druk staat in de zomer. Er willen steeds minder mensen met 40 graden op een strand liggen, laat staat een stedentrip maken.Teddydeniffler schreef: ↑02-07-2025 11:34Vind het vaak wel grappig dat mensen die in Nederland klagen over de hitte wel naar Spanje gaan met 40 graden. Is het dan omdat het Spanje is en vakantie?
Misschien dat schoolvakanties moeten worden uitgebreid van juni t/m begin september.
woensdag 2 juli 2025 om 11:39
Nou ja, dat scheelt wel natuurlijk. Je hoeft niet te werken, geen huishouden te doen (of minimaal in geval van appartement/huisje), ook niet naar je werk te reizen etc. Je ligt gewoon lekker met je reet in het zwembad de hele dag, dat maakt het een stuk beter te doen.Teddydeniffler schreef: ↑02-07-2025 11:34Vind het vaak wel grappig dat mensen die in Nederland klagen over de hitte wel naar Spanje gaan met 40 graden. Is het dan omdat het Spanje is en vakantie?
Niet dat ik naar Spanje op vakantie ga hoor, maar ik weet het nog wel buitenlandse bestemmingen, een zwembad maakt een hoop goed.
woensdag 2 juli 2025 om 11:43
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met 40 graden in Spanje oid te gaan zitten. No way!
Vorig jaar waren we in de lente op Madeira. Dat was voor mij warm genoeg. Ik wil niet op vakantie alleen aan het zwembad of strand liggen. Ik wil ook dingen doen en zien. 20-30 graden is meer dan genoeg.
Vorig jaar waren we in de lente op Madeira. Dat was voor mij warm genoeg. Ik wil niet op vakantie alleen aan het zwembad of strand liggen. Ik wil ook dingen doen en zien. 20-30 graden is meer dan genoeg.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
woensdag 2 juli 2025 om 11:44
Onweer zie ik wel zitten maar die windstoten zijn wat minderLady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 11:43Wij hebben nu lekker een dubbele code oranje, één voor extreme hitte en één voor zwaar onweer![]()
woensdag 2 juli 2025 om 11:44
Klopt. Ik ben maar één keer die richting op geweest (Corsica) en ik vond die 37 graden daar een stuk beter te pruimen dan die 37 graden hier.LemoosGaatDoor schreef: ↑02-07-2025 11:42Op vakantie hoeft niets, dat scheelt al. En de luchtvochtigheid is anders waardoor 40 graden in Spanje niet zo benauwd is als 40 graden hier.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 11:45
Ik zit er klaar voor. Sta op stand by maar denk dat ik vandaag verder niet hoef te werken dus kom maar op met die donkere luchten, hoosbuien en verkoeling!Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 11:43Wij hebben nu lekker een dubbele code oranje, één voor extreme hitte en één voor zwaar onweer![]()
woensdag 2 juli 2025 om 11:46
Haha bij ons ook tweemaal code oranje.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 11:43Wij hebben nu lekker een dubbele code oranje, één voor extreme hitte en één voor zwaar onweer![]()
johanna wijzigde dit bericht op 02-07-2025 11:46
0.89% gewijzigd
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
woensdag 2 juli 2025 om 11:47
Nou liever niet zeg!Pioen00 schreef: ↑02-07-2025 11:39Het schijnt dat vakanties naar het zuiden van Europa om die reden ook onder druk staat in de zomer. Er willen steeds minder mensen met 40 graden op een strand liggen, laat staat een stedentrip maken.
Misschien dat schoolvakanties moeten worden uitgebreid van juni t/m begin september.
woensdag 2 juli 2025 om 11:50
Gelderland of Limburg? Ook nog een code geel voor hitte van 18.00 tot 20.00 uur dan.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 11:43Wij hebben nu lekker een dubbele code oranje, één voor extreme hitte en één voor zwaar onweer![]()
woensdag 2 juli 2025 om 11:51
Zullen we die nare jeugd even in het verloederingstopic laten?
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 11:52
Haha oké. En waar blijft het kaastopic ?Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 11:51Zullen we die nare jeugd even in het verloederingstopic laten?

woensdag 2 juli 2025 om 12:08
Het waait hier en het is 37 graden. Ik zit buiten onder de overkapping in de schaduw en daar is het nu fijn. Als hier straks de zon op staat, ga ik naar binnen. Als het dan al niet is gaan noodweren.
woensdag 2 juli 2025 om 12:12
Ik zit in Amsterdam, hier valt het wel mee vergeleken met de rest van het land, geloof ik. Ik heb nergens last van in elk geval.
Ga straks een rondje hardlopen (rustig aan) om te trainen in de hitte, want ik heb in september een halve marathon in een warm land.
Ga straks een rondje hardlopen (rustig aan) om te trainen in de hitte, want ik heb in september een halve marathon in een warm land.
pina wijzigde dit bericht op 02-07-2025 12:17
34.36% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in