Heet heet zweet zweet
dinsdag 1 juli 2025 om 16:27
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zaterdag 12 juli 2025 om 22:04
Ik ben ook blij dat het savonds gewoon flink afkoelt. Ik slaap toch beter onder mijn zomerdekbed dan alleen de hoes. Maarja dat zomer dekbed is echt te warm als het savonds amper tot niet afkoelt.AnnaNiem schreef: ↑12-07-2025 17:50Nou dat dus. Geinige vent hoor, zelfspot en humor, maar zingen kan ie niet. Verder is de senseo geen koffie, hooguit hele vieze, en het is nu natuurlijk patat. Als je friet wil ga je maar naar België.
En hittegolven en alles wat daar op lijkt maar niet lang genoeg duurt om zo te mogen heten zijn kut. Als het 's nachts nog heel hard afkoelt kunnen we er nog over praten maar anders moet je gewoon wieberen met je vieze plakhitte.
zaterdag 12 juli 2025 om 22:07
zondag 13 juli 2025 om 21:40
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:08
Er zit weer een hittegolf aan te komen dus ik trap mijn topic maar weer eens aan.
Hebben jullie je al voorbereid op de temperatuur-apocalyps? Ik wel. Ik heb in gereed overleg met mijn LG een tropenrooster geregeld op de wasserij: half zes beginnen (mijn idee) en twee uur stoppen (haar idee). LG heeft een doos met pakjes drinken en zakjes chips neergezet en ik ben donderdag jarig dus dan tracteer ik op ijsjes en zo komen we de hittegolf wel door denk ik.
Hebben jullie je al voorbereid op de temperatuur-apocalyps? Ik wel. Ik heb in gereed overleg met mijn LG een tropenrooster geregeld op de wasserij: half zes beginnen (mijn idee) en twee uur stoppen (haar idee). LG heeft een doos met pakjes drinken en zakjes chips neergezet en ik ben donderdag jarig dus dan tracteer ik op ijsjes en zo komen we de hittegolf wel door denk ik.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:22
Oh heerlijk! Jij bent zwanger toch? Dan is dit helemaal een ellende, dat weet ik nog van toen ik op het laatst liep van mijn zoon. Dochter iedere keer pissig, want dan wilde zij in haar badje en dan lag ik daar net de aangespoelde walvis in uit te hangenKidneybean schreef: ↑12-08-2025 19:13Ik heb het geluk dat ik een mobiele airco heb nu. Verkoelt de woonkamer prima en zo hoef ik niet meer flauw te vallen![]()

Ik heb nu zo'n koel-handdoekje en een nekventilator en een grote ventilator die vannacht weer zijn diensten bewijst dus ik red me thuis ook wel.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:26
Hahaha ik zeg ook wel eens tegen mijn vriend dat hij Dolfinarium mag bellen om mij op te halen. Ja, vanaf vrijdag ga ik het derde trimester in. Ik hoop echt niet op een Indian Summer....Lady*Voldemort schreef: ↑12-08-2025 19:22Oh heerlijk! Jij bent zwanger toch? Dan is dit helemaal een ellende, dat weet ik nog van toen ik op het laatst liep van mijn zoon. Dochter iedere keer pissig, want dan wilde zij in haar badje en dan lag ik daar net de aangespoelde walvis in uit te hangen
Ik heb nu zo'n koel-handdoekje en een nekventilator en een grote ventilator die vannacht weer zijn diensten bewijst dus ik red me thuis ook wel.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:28
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:28
Indian Summer is mijn lievelingsweer. Overdag lekker warm maar niet overdreven, en des nachts lekker koel zodat je wel een beetje normaal kan slapen.Kidneybean schreef: ↑12-08-2025 19:26Hahaha ik zeg ook wel eens tegen mijn vriend dat hij Dolfinarium mag bellen om mij op te halen. Ja, vanaf vrijdag ga ik het derde trimester in. Ik hoop echt niet op een Indian Summer....
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:37
Vreselijk is nou ook weer overdreven gesteld hoor. Die was moet wel weg natuurlijk maar LG neemt alle maatregelen die ze maar verzinnen kan (extra pauzes, lekker drinken, chippies, ijsjes, tropenrooster, ventilators overal en nergens, koelhanddoekjes voor in de nek) en het gaat ook allemaal in overleg met degenen die op de vloer moeten staan. Dat heb ik bij andere baantjes wel eens anders meegemaakt.GeweldigWeer schreef: ↑12-08-2025 19:28Ik vind dit weer helemaal fantastisch, word al blij bij opstaan en die stak blauwe lucht te zien. Binnen kan ik koelen met mijn airco gelukkig.
Al begrijp ik mensen, als LV, die in deze hitte moeten werken ook en dat dit vreselijk moet zijn.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:42
Kan me voorstellen dat sommigen dit wel als vreselijk ervaren, jij niet gelukkig.Lady*Voldemort schreef: ↑12-08-2025 19:37Vreselijk is nou ook weer overdreven gesteld hoor. Die was moet wel weg natuurlijk maar LG neemt alle maatregelen die ze maar verzinnen kan (extra pauzes, lekker drinken, chippies, ijsjes, tropenrooster, ventilators overal en nergens, koelhanddoekjes voor in de nek) en het gaat ook allemaal in overleg met degenen die op de vloer moeten staan. Dat heb ik bij andere baantjes wel eens anders meegemaakt.
Live Life to the fullest
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:43
Dit keer heb ik mijn voorbereid met een super grote ventilator op statief maar ik durf dat ding niet te lang aan te laten staan want:
a) ik weet niet hoeveel watt dat ding verbruikt en hou niet van verrassingen op mijn jaarafrekening.
b) mijn energieleverancier laat zich van een ongezien louche kant zien het laatste half jaar en de verbruiksapp. doet het ook niet meer.
Dus zo nu en dan doe ik 'm aan.
a) ik weet niet hoeveel watt dat ding verbruikt en hou niet van verrassingen op mijn jaarafrekening.
b) mijn energieleverancier laat zich van een ongezien louche kant zien het laatste half jaar en de verbruiksapp. doet het ook niet meer.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:49
Ik heb heel 2024 verwarmd én gekoeld met mijn airco en moest lachen om mijn eindafrekening, want het heeft mij dus €53 per maand aan energiekosten gekost! Klopte ook helemaal met mijn verbruikersapp en energiemeter trouwens.Henk-und-Roelie schreef: ↑12-08-2025 19:43Dit keer heb ik mijn voorbereid met een super grote ventilator op statief maar ik durf dat ding niet te lang aan te laten staan want:
Live Life to the fullest
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:53
31 graden hier vandaag! We willen donderdag avond naar mijn ouderlijk huis in de buurt van de Moezel rijden maar het wordt die dag 36 graden daar. Dus mogelijk rijden we pas vrijdag ochtend.Lady*Voldemort schreef: ↑12-08-2025 19:08Er zit weer een hittegolf aan te komen dus ik trap mijn topic maar weer eens aan.
Je pense donc je suis
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:53
Ik durf die gok niet te wagen momenteel en probeer het zo overzichtelijk mogelijk te houden omdat de jaarrekening er nog steeds niet is ( ik wacht al meer dan 8 weken) en in de reviews is te lezen dat de 'gelukkigen' die wel een jaarrekening hebben ontvangen te weinig geld terug hebben gekregen vanwege een rekenfout. Super onhandig weer...GeweldigWeer schreef: ↑12-08-2025 19:49Ik heb heel 2024 verwarmd én gekoeld met mijn airco en moest lachen om mijn eindafrekening, want het heeft mij dus €53 per maand aan energiekosten gekost! Klopte ook helemaal met mijn verbruikersapp en energiemeter trouwens.
Night after night who treats you right
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:25
Er staat toch gewoon op hoeveel watt hij is?Henk-und-Roelie schreef: ↑12-08-2025 19:43Dit keer heb ik mijn voorbereid met een super grote ventilator op statief maar ik durf dat ding niet te lang aan te laten staan want:
Hier begon het grijs maar was het tijdens de lunchpauze gelukkig 25 graden en zonnig. Heb lekker even een wandeling gemaakt, was prima te doen. Na het werk begonnen aan uitgebreid huishouden doen maar straks duik ik nog even het balkon op als het nog niet te fris is. Hopelijk morgen weer zo'n mooie dag!
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:33
53 euro per maand vind ik wel een hoop geld voor warmen en/of koelen….GeweldigWeer schreef: ↑12-08-2025 19:49Ik heb heel 2024 verwarmd én gekoeld met mijn airco en moest lachen om mijn eindafrekening, want het heeft mij dus €53 per maand aan energiekosten gekost! Klopte ook helemaal met mijn verbruikersapp en energiemeter trouwens.
Ik heb mijn ventilator nog niet aan gezet deze dagen. Kantoor heeft airco dus daar vertoef ik wat langer. Maar ik kan prima nog in het zonnetje zitten. Eens kijken hoe het morgen is. Misschien dat ik anders kraam. Ik ben dan vrij en kan zo even ergens een duikje nemen om af te koelen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in