Sertraline bij angst - bang voor bijwerkingen

18-10-2025 07:27 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Stom he, ben je na 40 jaar eindelijk zo ver dat je bereid bent om medicatie te nemen tegen angst.... Maken de bijwerkingen je weer aan het twijfelen.

Ik ben niet iemand die van medicatie houdt. Alleen: ik vind deze angst ook niet meer te doen. Het heeft ook geen reden, ik vermoed echt dat mijn amygdala gewoon overactief is, al mijn hele leven. Ik wil daar vanaf.

Maar de lijst met bijwerkingen houdt me dan toch steeds tegen. Als het alleen de eerste periode is, dan kan ik er mee leven. Maar ik lees ook veel over seksuele disfunctie, niet meer kunnen klaarkomen (ook als je weer stopt met het middel). Aankomen, misselijkheid, chronische diarree, nachtmerries... En ik ben ook zo bang dat mijn gevoel afgevlakt wordt omdat het een antidepressiva is?

Kortom: ik ben eigenlijk op zoek naar pósitieve ervaringen met het gebruik van sertraline tegen angst. :)

Her en der lees ik wel: 'Als je de wenperiode door bent, zou je willen dat je het véél eerder gedaan had.' Is dat zo?
hartje567 wijzigde dit bericht op 18-10-2025 07:38
0.71% gewijzigd
Hier na anderhalve week viel er een hele last van mijn schouders. Verder geen bijwerkingen!
Decrypting life one day at the time
Hier ook na een paar weken veel rustiger en verbeterde stemming. Ik slik het inmiddels al meer dan 12 jaar. Behalve een beetje trillende handen in het begin geen bijwerkingen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven