Help! Honden hebben vlooien. Ervaringen beste middel?

22-06-2021 16:02 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze 2 honden hebben beiden vlooien hebben we vorige week ontdekt. Ik heb direct allerlei maatregelen genomen (huis gezogen, gesprayd, honden gewassen met anti-vlooienmiddel en pipet voor beiden gebruikt).

Pipet was van het merk: Frontline

Nu 5 dagen later zijn de honden NOG aan het krabben en zijn de vlooien dus helemaal niet weg. Het merk Frontline -zo heb ik vandaag ontdekt- blijkt behoorlijk waardeloos, luizen zijn resistent.

Ondertussen ben ik nu al UREN op het internet aan het struinen/ zoeken naar "het beste middel", maar vele reacties op fora zoals Bokt e.d. dateren uit 2010/ 2016 etc........

Ik ben opzoek naar nieuwe ervaringen met anti vlooienmiddelen voor de hond: wie heeft "de gouden tip"?
Ik weet dat de omgeving goed schoongehouden moet worden en behandeld met omgevingsspray.

Ik zoek dus écht een middel (pil of pipet o.i.d.) liever geen vlooienband.

Wie heeft positieve ervaringen met een bepaald product? Hoor het héél graag! Dank alvast.
Alle reacties Link kopieren
Even de dierenarts bellen en kijken wat ze aanraden. Onze hond krijgt altijd Bravecto als ik het me goed herinner.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zooplus.nl/shop/honden/onge ... 2SaAQI0GQW

Ik heb deze altijd, al jaren.
Advantix in de zomer ivm teken ook en advantage in de winter.
Mijn honden hebben nooit geen last van vlooien.
Alle reacties Link kopieren
Betere antivlooienmiddel is alleen via de dierensarts te krijgen. Vaak wanneer je belt, mag je het komen ophalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Stronghold, dat is een middel op basis van selamectine. Het doorbreekt de levenscyclus van de vlo effectief door het doden van de volwassen vlooien (op het dier), het voorkómen van het uitkomen van de eitjes (zowel op het dier als in de omgeving) en het doden van de larven (in de omgeving). Je kan het bij de dierenarts bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Geen nieuwe ervaring maar gewoon een trusty one.

Advantage. Let op dat je de juiste dosering per KG lichaamsgewicht neemt. Druppelen op de huid tussen de schouderbladen, niet uitwrijfen. Bij grote honden ook op de huid net voor de staartaanzet. Het moet op de huid komen, verspreidt zich van daaruit op de vetlaag. Bij aanbijten sterft de vlo.
De werkzame stof is imidacloprid. Mag bij hoge nood (ernstige vlooienplaag, of vlo-allergie) vaker worden gegeven dan eens per vier weken. Bel even met je DA voor precieze specs, ik ben al een tijdje als paraveterinair uit 't vak.

Stofzuigen zorgt ervoor dat vlooieneitjes uitkomen (trillingen). Best is dus elke dag stofzuigen, en ook hoezen, kussens en dergelijke als het kan op 60 graden in de wasmachine.

Mocht het niet werken, of je ziet allergische reacties, wondjes / erg krabben etc DA bellen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Frontline werkt hier bij de katten in ieder geval niet goed…

We hebben van de dierenarts Vectra vlooienmiddel. Die werkt binnen een uur.
Vanmorgen op onze kitten gedaan (gekregen met vlooien) en je zag na een half uur de vlooien al neervallen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Stronghold; ik loop altijd zo bij de dierenarts binnen en krijg dan gelijk pipetje mee..je zou even kunnen bellen en vragen of ze het op voorraad hebben..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
22-06-2021 17:39
Frontline werkt hier bij de katten in ieder geval niet goed…

We hebben van de dierenarts Vectra vlooienmiddel. Die werkt binnen een uur.
Vanmorgen op onze kitten gedaan (gekregen met vlooien) en je zag na een half uur de vlooien al neervallen.
Vectra gebruik ik ook voor mijn kat. Zeer effectief spul.
Bravecto via de dierenarts is echt een superfijn middel. Ook voor teken, deze vallen gewoon dood van haar lijf.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips.
Over bepaalde producten heb ik enge dingen gelezen op internet, zoals Bravecto - onze honden zijn 11 en 15 jr (in al die tijd nooit vlooien gehad..) en wegen zo'n 35 kg.

Over Stronghold al diverse goede berichten gelezen, waar over Advantix toch ook nare berichten verschijnen. Morgen direct de dierenarts maar eens bellen.
Alle reacties Link kopieren
ScoobyDee schreef:
22-06-2021 17:53
Dank voor de tips.
Over bepaalde producten heb ik enge dingen gelezen op internet, zoals Bravecto - onze honden zijn 11 en 15 jr (in al die tijd nooit vlooien gehad..) en wegen zo'n 35 kg.

Over Stronghold al diverse goede berichten gelezen, waar over Advantix toch ook nare berichten verschijnen. Morgen direct de dierenarts maar eens bellen.

Bravetco echt niet doen! Mijn vorige hond is erg ziek geworden na gebruik van Bravetco. Het is niet bewezen dat het één met het ander te maken had, maar het was wel heel toevallig. En hij heeft het niet overleefd.

Overigens is de link nooit bewezen omdat er na overlijden op honden geen autopsie wordt verricht. Zo kan het zijn dat er heel veel ervaringsverhalen de wereld inkomen, zonder dat met zekerheid de link kan worden gelegd. Maar gezien de enorme hoeveelheid slechte ervaringen die op internet te vinden zijn, zou ik iedereen afraden om het risico te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt het middel niet zoveel uit, als je maar af en toe wisselt. Ik had eerst ook frontline, werkte jarenlang goed, toen opeens niet meer. Vlooien resistent geworden? Geen idee. Het leek er wel op want ik ging wat vaker ontvlooien en het hielp geen zier.

Toen gewisseld van middel en de vlooien waren weer weg. Sindsdien koop ik telkens wat anders en dat werkt prima. Ik vergeet ook steeds welke ik ook al weer de laatste keer had dus dat gaat vanzelf :-D
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-06-2021 18:04
Bravetco echt niet doen! Mijn vorige hond is erg ziek geworden na gebruik van Bravetco. Het is niet bewezen dat het één met het ander te maken had, maar het was wel heel toevallig. En hij heeft het niet overleefd.

Overigens is de link nooit bewezen omdat er na overlijden op honden geen autopsie wordt verricht. Zo kan het zijn dat er heel veel ervaringsverhalen de wereld inkomen, zonder dat met zekerheid de link kan worden gelegd. Maar gezien de enorme hoeveelheid slechte ervaringen die op internet te vinden zijn, zou ik iedereen afraden om het risico te nemen.
Nee, daar ga ik absoluut niet aan beginnen, er is zelfs een stuk in het AD over verschenen https://www.ad.nl/binnenland/baasjes-ei ... ~a48b2202/

Ik voel vooral veel voor Stronghold momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel Stronghold en Advantix af. Daarnaast wekelijks een paar keer kammen. Voor teken gebruik ik een aanvullend middel, een olie die ik in de vacht wrijf voor we echt buiten gaan wandelen.

Ook het huis goed bij houden. Stofzuigen, vlooienband in de stofzuiger zak. En sprayen.

Wij wonen buiten en hebben ook katten, het is niet helemaal te voorkomen, maar op deze manier houden we het aardig in de hand. Ik overweeg om een keer het huis professioneel te laten behandelen, het is een oud huis met veel kieren en gaten.
Alle reacties Link kopieren
In zomermaanden gebruik ik Bravecto.
Mijn hondjes zijn nog geen 4 kilo en nog nooit ergens last van gehad.
Tijdens deze maanden omdat ik ze regelmatig met hitte even lekker in bad zet.
Tijdens winter Seresto bandjes.
Deze werken ook heel erg goed!
Maar ja, daar zul je ook weer negatieve verhalen over gaan lezen.
Drupje theetrea, lavendel of eucalyptus olie,in de nek. Alleen uitkijken als je een kat hebt.
Mijn hond hoef ik nooit te druppelen en heeft nooit vlooien, sinds ik hem al 5jaar dagelijks (voorjaar tot en met najaar) een knoflookcapsule (kruidvat) door zijn eten geef.
Alle reacties Link kopieren
Kijk je uit? Je hebt nu net een pipet gegeven, controleer bij je dierenarts of je het middel wat je nu wil gaan geven wel zo snel na de vorige pipet mag geven!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat ze nog vlooien hebben?
Dat ze krabben is niet perse een teken, ze kunnen nog lang jeuk houden. Ook als de vlooien als weg zijn. Net zoals dat een muggenbult bij ons ook lang blijft jeuken.
Al ben ik zelf ook niet dol op frontline. Werkt hier ook niet (meer).

Belangrijk, spuit je huis nog een paar keer in.
Elke keer 2 weken ertussen houden zodat eitjes weer de tijd hebben om uit te komen.
Vergeet niet de auto of andere plekken waar je honden ook komen.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
22-06-2021 18:45
Drupje theetrea, lavendel of eucalyptus olie,in de nek. Alleen uitkijken als je een kat hebt.
Mijn hond hoef ik nooit te druppelen en heeft nooit vlooien, sinds ik hem al 5jaar dagelijks (voorjaar tot en met najaar) een knoflookcapsule (kruidvat) door zijn eten geef.
Ook erg effectief bij luizen, teatree olie
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad even de dierenarts bellen. Ik heb toen eens iets gekregen om de dieren mee in te sprayen en omgevingsspray. Na een dag was alles al weg. Al heb ik drie weken elke dag de plinten e.d. extra lang met de stofzuiger gedaan.
...
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
22-06-2021 18:45
Drupje theetrea, lavendel of eucalyptus olie,in de nek. Alleen uitkijken als je een kat hebt.
Mijn hond hoef ik nooit te druppelen en heeft nooit vlooien, sinds ik hem al 5jaar dagelijks (voorjaar tot en met najaar) een knoflookcapsule (kruidvat) door zijn eten geef.

Tenzij het in speciaal voor dieren samengestelde producten zit, is zowel teatree als knoflook giftig voor honden. Teatreeolie kan bovendien voor brandwonden zorgen.

https://www.dierenziekenhuiseindhoven.n ... ftigingen/
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-06-2021 19:14
Tenzij het in speciaal voor dieren samengestelde producten zit, is zowel teatree als knoflook giftig voor honden. Teatreeolie kan bovendien voor brandwonden zorgen.

https://www.dierenziekenhuiseindhoven.n ... ftigingen/
Je bent me voor.
...
suzyqfive schreef:
22-06-2021 19:10
Ook erg effectief bij luizen, teatree olie
En tegen teken, wij doen altijd 1 druppel in de nek als we naar het bos of de duinen gaan. En spuiten onze blote benen en armen ook in verdund met water.
Nummer*Zoveel schreef:
22-06-2021 19:14
Tenzij het in speciaal voor dieren samengestelde producten zit, is zowel teatree als knoflook giftig voor honden. Teatreeolie kan bovendien voor brandwonden zorgen.

https://www.dierenziekenhuiseindhoven.n ... ftigingen/
Verse knoflook wel ja, maar knoflookolie niet en zeker 1 capsule niet (daarom ook 1 capsule dan is het zo kleine dosering en onschadelijk maar genoeg om vlooien te verdrijven). Mijn vorige hond is er 19 mee geworden.

Daarbij is mijn vorige hond bijna overleden door Frontline, daarna nooit meer voor gif gekozen.
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 22-06-2021 19:25
8.53% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven