Hersenspinsels over Siamese tweelingen
zaterdag 26 september 2009 om 23:59
Stel, een Siamese tweeling met 1 lichaam en 2 hoofden moet poepen, voelen ze dat dan allebei? En wie stuurt dan het lijf naar het toilet? Kan de een naar het toilet willen lopen en de ander dat dan tegenhouden?
Kan de een naar links willen en de ander naar rechts en wie bepaalt dat uiteindelijk?
Zo, dat wilde ik graag weten.
Kan de een naar links willen en de ander naar rechts en wie bepaalt dat uiteindelijk?
Zo, dat wilde ik graag weten.
zondag 27 september 2009 om 00:01

zondag 27 september 2009 om 00:02
Hahaha hoe kom je hier nou bij??
Ik denk dat ze het allebei voelen. En als maar 1 dat voelt dan zal de ander daar heel snel naar leren luisteren als ze een paar keer te laat richting toilet zijn gegaan en onder de smurrie zaten. Wie maakt dat dan schoon vraag ik me af? Hoofd links of hoofd rechts??
En de sterkste zal meestal bepalen, degene met het sterkste karakter, want ik neem aan dat er wel altijd een karakterverschil zit tussen hoofd 1 en hoofd 2.
Ik denk dat ze het allebei voelen. En als maar 1 dat voelt dan zal de ander daar heel snel naar leren luisteren als ze een paar keer te laat richting toilet zijn gegaan en onder de smurrie zaten. Wie maakt dat dan schoon vraag ik me af? Hoofd links of hoofd rechts??
En de sterkste zal meestal bepalen, degene met het sterkste karakter, want ik neem aan dat er wel altijd een karakterverschil zit tussen hoofd 1 en hoofd 2.

zondag 27 september 2009 om 00:03

zondag 27 september 2009 om 00:07
Ik nam altijd aan dat één dominant is en de ander het niet voelt en ook niet aan kan sturen. Stel elk hoofd heeft twee armen, dan kan ieder natuurlijk zijn eigen armen aansturen, maar er is in principe maar één hoofd dat benen heeft, de ander heeft alleen een romp. Ik dacht altijd dat het zo werkte (verder nooit over nagedacht) maar als ik dan Miss Chickens post lees over die rijbewijzen, ga ik daar heel heftig aan twijfelen.
Wat kaboutertje zegt kan natuurlijk niet toch, een Siamese tweeling is per definitie van hetzelfde geslacht....? Of ze zouden bijvoorbeeld bij de ruggen vergroeid zijn, dan neem ik aan dat maar één paar op de grond zit met zijn voeten en die ander er mee kan zwaaien wat hij wil maar weinig bereikt?
Interessanter is het voor mij om te weten wat er gebeurt als ze bij het hoofd aan elkaar vast zitten, hebben ze dan beiden een ontwikkeld stel hersens?
Wat kaboutertje zegt kan natuurlijk niet toch, een Siamese tweeling is per definitie van hetzelfde geslacht....? Of ze zouden bijvoorbeeld bij de ruggen vergroeid zijn, dan neem ik aan dat maar één paar op de grond zit met zijn voeten en die ander er mee kan zwaaien wat hij wil maar weinig bereikt?
Interessanter is het voor mij om te weten wat er gebeurt als ze bij het hoofd aan elkaar vast zitten, hebben ze dan beiden een ontwikkeld stel hersens?
zondag 27 september 2009 om 00:07
Je kunt geen siamese tweeling hebben met 2 verschillende geslachten trouwens. Siamese tweeling ontstaat uit een late deling van 1 vruchtje. (Dus in oorsprong een eeneiige tweeling.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
zondag 27 september 2009 om 00:10
Oh wacht, wat ik dacht kan nog steeds zie ik na het lezen van het artikel dat Miss Chicken postte:
Op hun 16de haalden ze hun rijbewijs. Apart van elkaar; figuurlijk dan. Ze namen twee keer deel aan het rijexamen. Tijdens het rijden bedient Abigail de pedalen en de versnellingen. Brittany doet de knipperlichten en het licht.
Wie stuurt staat er niet bij
Op hun 16de haalden ze hun rijbewijs. Apart van elkaar; figuurlijk dan. Ze namen twee keer deel aan het rijexamen. Tijdens het rijden bedient Abigail de pedalen en de versnellingen. Brittany doet de knipperlichten en het licht.
Wie stuurt staat er niet bij

zondag 27 september 2009 om 00:13
Ik heb het hierover ook wel een keer met een vriend over gehad. Maar dan eigenlijk meer over klaarkomen. Was naar aanleiding van docu over tweeling die met het bekken en deel van de rug aan elkaar zaten.
Dus 1 vagina, voelen dan beide dezelfde prikkels? En het lekkere gevoel?
Ik weet niet of er ook siamese tweelingen zijn met 1 gedeelde maag, maar vraag me dan dus af of het kan zijn dat 1 wel honger heeft en de ander niet....
Dus 1 vagina, voelen dan beide dezelfde prikkels? En het lekkere gevoel?
Ik weet niet of er ook siamese tweelingen zijn met 1 gedeelde maag, maar vraag me dan dus af of het kan zijn dat 1 wel honger heeft en de ander niet....
zondag 27 september 2009 om 00:22
quote:summerbreeze21 schreef op 27 september 2009 @ 00:13:
Hmm Margaretha, misschien lopen de zenuwen van de armen (zij bedient de knipperlichten en de lichten -> wat een taak trouwens) naar de hersenen van de ene en de zenuwen voor de benen naar die van de ander?
Dat is toch precies wat ik zeg..... ?
Het lijkt mij ook de meest logische oplossing, niet dat ik er ooit diep over nagedacht heb hoor.
Hmm Margaretha, misschien lopen de zenuwen van de armen (zij bedient de knipperlichten en de lichten -> wat een taak trouwens) naar de hersenen van de ene en de zenuwen voor de benen naar die van de ander?
Dat is toch precies wat ik zeg..... ?
Het lijkt mij ook de meest logische oplossing, niet dat ik er ooit diep over nagedacht heb hoor.
zondag 27 september 2009 om 00:22
zondag 27 september 2009 om 00:24
quote:LadyPhoxy schreef op 27 september 2009 @ 00:13:
Ik weet niet of er ook siamese tweelingen zijn met 1 gedeelde maag, maar vraag me dan dus af of het kan zijn dat 1 wel honger heeft en de ander niet....Waarom zou dat kunnen....? Ik bedoel, voor die ander zou er nooit een reden zijn om honger te hebben: of hij heeft geen prikkels van maag naar hersens (en heeft dus überhaupt nooit honger), of hij heeft het wel en heeft dan met volle maag geen honger.
Ik weet niet of er ook siamese tweelingen zijn met 1 gedeelde maag, maar vraag me dan dus af of het kan zijn dat 1 wel honger heeft en de ander niet....Waarom zou dat kunnen....? Ik bedoel, voor die ander zou er nooit een reden zijn om honger te hebben: of hij heeft geen prikkels van maag naar hersens (en heeft dus überhaupt nooit honger), of hij heeft het wel en heeft dan met volle maag geen honger.