Japan!

11-10-2025 22:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie wil er mee praten over Japan als vakantiebestemming.

Ik ben afgelopen mei samen met mijn volwassen gezin naar Japan geweest, en ik ben verliefd geworden op het land.

Het is dat het zo ver weg is, en dat je er heen moet vliegen, maar anders zou ik ieder jaar wel willen gaan.
Wat is er zo leuk aan dan?
Jeetje dat is een lastige.

Het was niet zo zeer leuk, maar gewoon heel mooi.
We hebben zoveel mooie dingen gezien. Heel veel tempels gezien, door parken gelopen, de laatste dag van een Sumo toernooi meegemaakt, dat was echt een hoogtepunt.

Ik heb voor mijn gevoel niet genoeg gezien en bewust beleefd omdat alles nieuw was, en zo anders dan hier in Nederland.
Zo schoon overal, zo geordend.
Zoveel geluiden en geluidjes, van de stoplichten tot de geluiden in de metro.
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, vond het ook fan-tas-tisch. Het eten, de musea, de parken, de mensen, de stations, de hotels, de winkels, de trein, alles!
Wat eten we vanavond?
Ik heb ook echt genoten van mijn vakantie daar. Ik denk omdat het zó anders is dan hier, maar wel ordelijk en makkelijk te bereizen. Heel ontspannen eigenlijk. Ik was er allen en heb me geen moment onveilig gevoeld.

Ik had een pas voor de treinen en het reserveren en wijzigen ging super makkelijk.

Ik vond Kyoto heel leuk, veel gefietst daar.
Miyajima eiland was ook zo leuk. Op ontdekkingstocht de berg op, kayakken naar de tori (vanaf het vaste land) etc.

Tokyo vond ik lastiger omdat het zo uitgestrekt is, maar ook daar genoten.

Ik zou ook nog weleens terug willen.
Nou dat dus!

Waar ben jij allemaal geweest Makreel, in Japan?

Wij begonnen in Tokyo, daar hebben we uitstapjes gemaakt naar verschillende plaatsen, onder andere naar Nikko en Kamakura.

Daarna naar Kanazawa, helemaal aan west-kust
Toen Kyoto
En als laatste Osaka.

En toen helaas weer terug naar huis.

Maar ik heb voor mijn gevoel nog niet eens een kwart van Tokyo gezien.
En dan is Japan zoveel meer dan alleen deze plaatsen.
En wat jij ook zegt xiongmao, zo veilig.
Overdag en 's avonds/'s nachts.
(Natuurlijk zijn er gebieden waar je niet moet zijn, maar in een gewone winkelstraat of metro of treinstation voel je je echt veilig)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven