Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
maandag 31 augustus 2009 om 15:53
maandag 31 augustus 2009 om 16:11
# bakje groene pestodressing (100 g)
# 3 eetlepels slagroom
# 150 g kipfilet in plakken van ca. 1/2 cm dik (vleeswaren)
# 2 avocado's
# 2 bakjes bleekselderijsalade (` 150 g)
# zout
# 4 shoarmabroodjes
Pestodressing en room door elkaar roeren. Kipfilet in repen snijden. Avocado's schillen en in blokjes snijden. Kipreepjes, avocadoblokjes en bleekselderijsalade en dressing door elkaar scheppen. Op smaak brengen met zout. Broodjes in broodrooster lichtbruin roosteren. Bovenkant met mesje opensnijden. Broodjes vullen met kip-avocadomengsel en direct serveren.
dit is voor twee personen, nikki
# 3 eetlepels slagroom
# 150 g kipfilet in plakken van ca. 1/2 cm dik (vleeswaren)
# 2 avocado's
# 2 bakjes bleekselderijsalade (` 150 g)
# zout
# 4 shoarmabroodjes
Pestodressing en room door elkaar roeren. Kipfilet in repen snijden. Avocado's schillen en in blokjes snijden. Kipreepjes, avocadoblokjes en bleekselderijsalade en dressing door elkaar scheppen. Op smaak brengen met zout. Broodjes in broodrooster lichtbruin roosteren. Bovenkant met mesje opensnijden. Broodjes vullen met kip-avocadomengsel en direct serveren.
dit is voor twee personen, nikki
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 31 augustus 2009 om 17:26
Ah leuk, een pakketje! Dochter zal blij zijn.
Ja, voor verzendkosten even je rek.nr doormailen Its.
Wij eten vanavond bloemkool met roomsaus, rundergehakt en aardappelschijfjes in een ovenschotel.
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi
Veel gewassen en gevouwen vandaag.
Keuken aan kant gemaakt
Fornuis en afzuigkap gepoetst.
Kleintje en vriendinnetje geholpen bij het bakken van een cake.
Wat C1000 boodschappen gedaan.
Zometeen dus:
Koken (oudste gaat helpen)
Eten
Een forse wandeling met manlief.
Knock-out gaan.
Had ik al verteld dat ik een waaaaanzinnig leuk weekend heb gehad?
Ja, voor verzendkosten even je rek.nr doormailen Its.
Wij eten vanavond bloemkool met roomsaus, rundergehakt en aardappelschijfjes in een ovenschotel.
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi
Veel gewassen en gevouwen vandaag.
Keuken aan kant gemaakt
Fornuis en afzuigkap gepoetst.
Kleintje en vriendinnetje geholpen bij het bakken van een cake.
Wat C1000 boodschappen gedaan.
Zometeen dus:
Koken (oudste gaat helpen)
Eten
Een forse wandeling met manlief.
Knock-out gaan.
Had ik al verteld dat ik een waaaaanzinnig leuk weekend heb gehad?
maandag 31 augustus 2009 om 18:46
maandag 31 augustus 2009 om 20:19
maandag 31 augustus 2009 om 20:50
Haha, klinkt net als zo'n vakantie waarna je vakantie nodig hebt om weer uit te rusten
Druifje, moest vandaag aan je denken, hoe gaat het intussen met je?
Zoeb, wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan met man!
Gold, ik ga vandaag of morgen even de filmpjes bekijken
Pips, de langzame versie is met echte tomaten Dus iets meer snijwerk. Verder geen andere dingen. Mocht je nog meer Marokkaanse recepten willen, roep maar, ik ken er nog een aantal.
Mamz, hoe is het gegaan met de jongens en hun vader? En met jou?
Wat is het nog heerlijk buiten zeg! Ik wilde eigenlijk in bad, maar dat is gewoon zonde van het mooie weer. Dus nu zit ik lekker buiten
Heb vandaag weer zo gruwelijk hard gewerkt. Ben wel trots op mezelf, maar het gaat me nog niet snel genoeg met klussen. Wil eigenlijk deze week de woonkamer op orde hebben maar ik geloof niet dat ik de hele kast al wit ga krijgen. Nou ja, ik zie het wel. Het is een ikeakast, dus ik kan natuurlijk beginnen met een stukje en er later meer bij te zetten.
Lief heeft de goudvis verschoond, fijn!
Slaap lekker alvast
Druifje, moest vandaag aan je denken, hoe gaat het intussen met je?
Zoeb, wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan met man!
Gold, ik ga vandaag of morgen even de filmpjes bekijken
Pips, de langzame versie is met echte tomaten Dus iets meer snijwerk. Verder geen andere dingen. Mocht je nog meer Marokkaanse recepten willen, roep maar, ik ken er nog een aantal.
Mamz, hoe is het gegaan met de jongens en hun vader? En met jou?
Wat is het nog heerlijk buiten zeg! Ik wilde eigenlijk in bad, maar dat is gewoon zonde van het mooie weer. Dus nu zit ik lekker buiten
Heb vandaag weer zo gruwelijk hard gewerkt. Ben wel trots op mezelf, maar het gaat me nog niet snel genoeg met klussen. Wil eigenlijk deze week de woonkamer op orde hebben maar ik geloof niet dat ik de hele kast al wit ga krijgen. Nou ja, ik zie het wel. Het is een ikeakast, dus ik kan natuurlijk beginnen met een stukje en er later meer bij te zetten.
Lief heeft de goudvis verschoond, fijn!
Slaap lekker alvast
maandag 31 augustus 2009 om 20:51
Goeienavond! Eerste werkdag na de vakantie zit erop (ik kan er maar niet aan wennen dat ik als een oud lijk moet leven of anders instort). Beetje bijtijds naar huis gegaan want als het goed is krijg ik zostraks nog bezoek van spv-er.
Ik ben ook zo iemand die niet tegen de eerste duistere dag na de zomerzon kan, Goldie
Hoop op een lange, lange, nazomer.
Ik ben ook zo iemand die niet tegen de eerste duistere dag na de zomerzon kan, Goldie
maandag 31 augustus 2009 om 20:53
maandag 31 augustus 2009 om 21:18
Wat een lekkere recepten komen hier voorbij zeg..
Zit zelf net uit te buiken na een heerlijk culinaire uitspatting van vriend. Net ook nog heel fout een sundae gehaald.. voel me wel een beetje volgegeten en slecht nu..
Fijn dat je er weer bent Boro, hoop dat je je beter voelt.
Ik hoop ook op een lange na-zomer, word er een beetje sip van dat het nu alweer zo vroeg donker is enzo. Hou ook wel van de herfst maar wil nu gewoon nog meer zomer!
1609 lekker zo'n weekend weg.
Fus, je mag ook trots zijn op jezelf.. je weet in mijn ogen.. ben je opper-bezemer
Ga filmpje kijken! Daaaaag!
Zit zelf net uit te buiken na een heerlijk culinaire uitspatting van vriend. Net ook nog heel fout een sundae gehaald.. voel me wel een beetje volgegeten en slecht nu..
Fijn dat je er weer bent Boro, hoop dat je je beter voelt.
Ik hoop ook op een lange na-zomer, word er een beetje sip van dat het nu alweer zo vroeg donker is enzo. Hou ook wel van de herfst maar wil nu gewoon nog meer zomer!
1609 lekker zo'n weekend weg.
Fus, je mag ook trots zijn op jezelf.. je weet in mijn ogen.. ben je opper-bezemer
Ga filmpje kijken! Daaaaag!
maandag 31 augustus 2009 om 21:26
Het eten hier was niet toppie.
Ik had de bloemkool niet lang genoeg voorgekookt dus die was niet helemaal gaar...
Tjonge Mamz, je zit er maar mooi mee, met die ex-bla....
Is je afspraak nog gekomen?
Wij hebben net 34 minuten stevig doorgewandeld. Het was nog heeerlijk buiten!
Ik ga voor die lange na-zomer ja!
Zometeen douchen en dan plat.
Vriendinnetje blijft bij kleintje slapen, maar ik vermoed dat ik we door het gegiechel heen slaap
Ik had de bloemkool niet lang genoeg voorgekookt dus die was niet helemaal gaar...
Tjonge Mamz, je zit er maar mooi mee, met die ex-bla....
Is je afspraak nog gekomen?
Wij hebben net 34 minuten stevig doorgewandeld. Het was nog heeerlijk buiten!
Ik ga voor die lange na-zomer ja!
Zometeen douchen en dan plat.
Vriendinnetje blijft bij kleintje slapen, maar ik vermoed dat ik we door het gegiechel heen slaap
maandag 31 augustus 2009 om 21:37
Niet te geloven waar mensen een topic over openen zeg. Brr. moet nog lang niet aan die winter denken. Ik verlang altijd meteen na nieuwjaar al naar de lente.
Net zag ik een topic voorbij komen: "Zwanger na heupoperatie."
Dan krijg ik toch visioenen van een chirurg die iets anders heeft gedaan dan opereren. Maar ik heb het verder dan ook niet gelezen.
Iemand schreef ook dat we een slechte zomer hebben gehad. Ehhhh.... Wat verstaat zij dan onder een goede zomer. Ik vind dat we geen klagen hebben gehad.
Nee van mij mag het tot ver in oktober nazomeren.
Net zag ik een topic voorbij komen: "Zwanger na heupoperatie."
Dan krijg ik toch visioenen van een chirurg die iets anders heeft gedaan dan opereren. Maar ik heb het verder dan ook niet gelezen.
Iemand schreef ook dat we een slechte zomer hebben gehad. Ehhhh.... Wat verstaat zij dan onder een goede zomer. Ik vind dat we geen klagen hebben gehad.
Nee van mij mag het tot ver in oktober nazomeren.
maandag 31 augustus 2009 om 21:41
maandag 31 augustus 2009 om 21:44
maandag 31 augustus 2009 om 22:06
maandag 31 augustus 2009 om 22:08
Joechei! Hoe is het?
Net rijles achter de rug, straks lekker naar bed. Mr N is de laatste paar dagen nogal zielig, hij slaapt slecht want de hechtingen doen natuurlijk als de boel strak staat zeg maar.
Hij vergeet alleen dat wanneer hij slecht slaapt, ik ook geen oog dicht doe. En ik moet er om 545 uit
Net rijles achter de rug, straks lekker naar bed. Mr N is de laatste paar dagen nogal zielig, hij slaapt slecht want de hechtingen doen natuurlijk als de boel strak staat zeg maar.
Hij vergeet alleen dat wanneer hij slecht slaapt, ik ook geen oog dicht doe. En ik moet er om 545 uit
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.