Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs)

11-05-2017 17:02 3096 berichten
Alle reacties Link kopieren

Update 15-5-2017 14:48 uur

Beste forummers,

Afgelopen weekend ontstond er commotie, over het feit dat er werd aangegeven door een aantal forummers dat zij in konden loggen op en gebruikersaccount met een niet-kloppend wachtwoord.

Uiteraard hebben wij aan deze melding(en) afgelopen weekend de hoogste prioriteit gegeven. Wij kunnen jullie met zekerheid meedelen dat het niet mogelijk is om in te loggen met een ander wachtwoord dan hetgeen dat gekoppeld is aan het desbetreffende account.

We nemen contact op met de betreffende gebruikers om het bovenstaande toe te lichten. Er is dus geen enkele reden om je zorgen te maken om de privacy van je account. De waarborging hiervan is onze nummer één prioriteit.

Mochten er n.a.v. bovenstaand bericht nog vragen zijn, stel deze dan gerust per mail: forum@viva.nl.




Hi Forummers,

We zijn weer live! Met een vernieuwd forum. Wat vinden jullie ervan? Zoals jullie zien is het design helemaal vernieuwd. Maar ook aan de achterkant van het forum is er veel verbeterd. Omdat we een nieuw systeem hebben moet je bij je eerste bezoek op het vernieuwde forum opnieuw inloggen. Verder zullen sommige dingen anders werken/eruit zien dan je gewend bent. Lees de veranderingen hieronder eerst door, alvorens je een reactie plaatst binnen dit topic. Wellicht staat je vraag er al tussen.


Wat is er nieuw?
  • Je kunt je persoonlijke overzicht op de homepage aanpassen. Heb je bijvoorbeeld in een topic gereageerd maar wil je dit topic niet in je overzicht? Dan kun je deze hier verwijderen. Ook je bookmarks, geopende topics en favorieten kun je hier aanpassen.
  • We hebben een aantal nieuwe smileys toegevoegd
  • Op veler verzoek, gaat er een nieuwe pijler live: Sport!
  • Het is niet meer nodig om plaatjesplakrechten aan te vragen. Zodra je de 200 reacties hebt bereikt krijg je deze rechten automatisch.
  • Bij je privé berichten vind je nu de map postvak uit. Hierin komen berichten die je verstuurd hebt maar nog niet gelezen zijn door degene aan wie je ze hebt verstuurd.
  • In ieder topic heeft niet alleen de OP van het topic een grijze kleur. Ook als hij/zij later in het topic nog eens reageert, krijgt zijn/haar reactie dezelfde grijze kleur. Zo zijn reacties van de topic opener gemakkelijk te herkennen.
  • Er is maar één melding nodig om een stafje in behandeling te nemen. Als je een bericht wilt staffen dat bij ons al bekend is, zal je hier een melding over krijgen.
  • Je kunt nu ook privéberichten staffen. Je geeft de moderators hiermee direct toegang om je privéberichten te bekijken.
Het forum is gebouwd op vernieuwde forumsoftware. In deze software zijn een aantal functionaliteiten anders, dan je voorheen gewend was. Zo kun je bijvoorbeeld geen pijlers meer blokkeren binnen je voorkeuren. Mocht je een pijler toch héél graag uit willen schakelen, stuur dan een mailtje met je verzoek naar communitymanager@viva.nl, dan passen wij dit voor je aan. Daarnaast is het aantal reacties en de volgorde van de reacties algemeen ingesteld.

Heb je vragen over het nieuwe forum, kun je iets niet vinden of wil je een bug melden? Dat kan! Mail dan naar forum@viva.nl of meld het hieronder.

Check wel eerst even of je bug misschien al is gemeld. Als dat het geval is, is het niet nodig om de bug te melden.
  • Nog niet alle smileys zijn te zien (opgelost)
  • Als je een enter gebruikt in je bericht, zie je deze niet altijd
  • Op dit moment zijn er nog 10 berichten per pagina, dit worden er 25 (opgelost)
  • Je eigen avatar is nog niet te zien in je overzichtspagina
  • Oude bookmarks zijn nu niet terug te zien
  • Diverse inlogproblemen (opgelost, ondervind je toch nog problemen met inloggen, mail dan naar forum@viva.nl)
  • Forummers die Firefox gebruiken posten posts dubbel
  • In enkele pijlers kon je een bericht plaatsen zonder in te loggen (opgelost)
  • Plaatjesplakrechten werkt niet bij iedereen naar behoren
  • De knop ‘alle reacties’ werkt niet
  • De knop ‘terug naar boven’ is er niet/werkt niet in Internet Explorer en Firefox
  • De knop 'direct naar beneden' is er niet.
  • Nieuwe topics hebben nu een geopend datum van 47 jaar geleden
  • Na het posten van een bericht direct weer terugkeren naar het betreffende bericht
  • Het aanpassen van de bericht-volgorde is nog niet mogelijk.
  • Sommige PB's ontbreken.
  • Inlogproblemen op mobiel
  • Plotselinge bookmarking van berichten
  • Berichten worden dubbel geplaatst
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 12-05-2017 18:44
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
16-05-2017 17:09
Nieuwe bug: ik kan klikken wat ik wil op de topics in het lijstje waar ik eerder op gereageerd heb, maar ik blijf gewoon op de homepagina van het forum.
Deze kwam ik ook melden. Was nog best lastig moet ik zeggen.
Eze schreef:
16-05-2017 17:09
Nieuwe bug: ik kan klikken wat ik wil op de topics in het lijstje waar ik eerder op gereageerd heb, maar ik blijf gewoon op de homepagina van het forum.
Heb ik ook. Hij opent de topics niet vanuit je overzicht.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk, ik heb alleen een plaatjesplakicoon als ik voor het eerst in de sessie een topic open. Ik kan dus niet iets lezen, iets posten en dán een plaatje plakken.
Niet dat ik momenteel überhaupt iets kan plakken, maar toch.
Zelfs S-groot haar uitleg hielp niet.
Alle reacties Link kopieren
Felix_Urbexicus schreef:
16-05-2017 17:18
Ook leuk, ik heb alleen een plaatjesplakicoon als ik voor het eerst in de sessie een topic open. Ik kan dus niet iets lezen, iets posten en dán een plaatje plakken.
Niet dat ik momenteel überhaupt iets kan plakken, maar toch.
Zelfs S-groot haar uitleg hielp niet.
Staat het icoontje er ook niet bij als je een bericht quote?
Alle reacties Link kopieren
Ah, als je bovenaan de pagina op het knopje 'reactie plaatsen' drukt, ga je meteen naar het reactievenster onderaan. Soort verkapte 'naar beneden' knop.

Ik had geen inlogproblemen, nu ineens wel.
Alle reacties Link kopieren
Even zonder bij te lezen: ik ben na 2-3u terug uitgelogd.

En als ik onder gereageerd op dit topic klik, wordt de homepagina vernieuwd. Ik moet eerst naar overige gaan en dan op dit topic klikken en dan gaat het. 'k Zal het nog beginnen geloven dat het om het aantal keer klikken te doen is.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
En ik had net een naar beneden en naar boven knop die beide werkten, nu zijn ze weg. :cry:

En ik kan dit bericht niet plaatsen... of toch wel? Poging 3
Alle reacties Link kopieren
BUG: Als je kunt enteren kun je plaatjes plakken (die enter is dus al een bug) maar dat geldt dus voor iedereen, ook voor de mensen met minder dan 200 berichten.

Plaatjesplakrechten vanaf de aanmelding geloof ik. Ik heb geen zin om het te testen omdat ik dan een nieuw mailadres aan moet maken, maar weedbee kan dus plakken met 28 posts. Of het dan nog uitmaakt of je je aangemeld hebt vóór of na de migratie weet ik niet.
s-groot wijzigde dit bericht op 16-05-2017 17:32
45.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O en wanneer ik een bericht plaats kom ik uit op een andere pagina binnen het topic, net op pagina 124, daarvoor al een keer op pagina 123, terwijl er 126 pagina's zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nu op de laatste pagina van het topic, verbetering!
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda schreef:
16-05-2017 17:31
O en wanneer ik een bericht plaats kom ik uit op een andere pagina binnen het topic, net op pagina 124, daarvoor al een keer op pagina 123, terwijl er 126 pagina's zijn.
Jij loopt ook achter hè. Dat is al dagen zo. :hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
16-05-2017 17:35
Jij loopt ook achter hè. Dat is al dagen zo. :hihi:
Bij mij pas nu O_O
Echt, ik krijg gewoon met terugwerkende kracht alle bugs nog even denk ik :cheer2:
Ik kan nog altijd niet normaal enteren.
1 enter lukt soms. Twee of meer in een bericht niet.

Als ik niet vertrek vanuit een quote, komt mijn bericht de helft van de tijd dubbel.
Ik heb nu dus maar weer snel iemand gequote en de quote eraf gehaald ...

Bij "gereageerd" zie ik nog altijd maar x aantal topics. Ook als ik uitklap.
Ik wil ze allemaal zien, of toch minstens die van de laatste 2 dagen.

Ik zie bij de pijlers nog altijd geen tijd sinds het laatste bericht.
Alleen maar hoe lang geleden het bericht is opgestart.

Kortom: Het draait nog altijd vierkant.
En er stonden 4 of 5 enters in dit bericht, maar weer 0 die er effectief doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-05-2017 17:03
Nou, gelukkig doen de getekende geslachtsdelen het wel, dus da's een opsteker. O_o
Ze bewegen niet. Nkb kan dat beter.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Tr0tter schreef:
16-05-2017 17:10
Als ze getest zouden hebben, bedoel je.

Ik mocht zojuist weer inloggen. De 24 uur sinds mijn laatste bericht vanochtend zijn blijkbaar al om. :facepalm:

En weer een uur later ben ik weer eens uitgelogd. Zelfs de aanpassingen die zouden werken werken niet.
Ik kan trouwens geen topics meer openen vanuit mijn overzicht. Alleen nog het CM-topic. Dat opent dan op pagina 14, in plaats van op pagina 1 (zoals de laatste dagen) of pagina 28 (zoals ik het graag zou willen). Is dit het compromis geworden?
Tr0tter schreef:
16-05-2017 18:06
Ik kan trouwens geen topics meer openen vanuit mijn overzicht. Alleen nog het CM-topic. Dat opent dan op pagina 14, in plaats van op pagina 1 (zoals de laatste dagen) of pagina 28 (zoals ik het graag zou willen). Is dit het compromis geworden?
Ik ook niet.
Weer een nieuwe bug?
Een erg irritante bug ook nog eens
Alle reacties Link kopieren
Dit is een test
maar ik moest er wat bij tikken
wat is me dat een pest
met dit tikken en dat klikken

Edit: ik wilde dus eens kijken of ik - met een registratie van enkele maanden geleden maar minder dan 200 berichten - een afbeelding kon plaatsen, en dat lukt me niet. Gewone tekst komt goed door, maar afbeelding wordt niet geplaatst, en de link naar de afbeelding - keurig met extra spatie na [img] - blijkt gewoon uit het bericht verwijderd te zijn wanneer ik het wil editten.
anoniem_308271 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 18:19
64.79% gewijzigd
Tr0tter schreef:
16-05-2017 18:06
Ik kan trouwens geen topics meer openen vanuit mijn overzicht. Alleen nog het CM-topic. Dat opent dan op pagina 14, in plaats van op pagina 1 (zoals de laatste dagen) of pagina 28 (zoals ik het graag zou willen). Is dit het compromis geworden?
Toch nog iemand.
Ik sinds vanmiddag ook weer es niet.

Bugje nummer 1627 ofzo? Ik ben de tel kwijt.
anoniem_337209 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 18:19
3.21% gewijzigd
Tr0tter schreef:
16-05-2017 18:06
Ik kan trouwens geen topics meer openen vanuit mijn overzicht. Alleen nog het CM-topic. Dat opent dan op pagina 14, in plaats van op pagina 1 (zoals de laatste dagen) of pagina 28 (zoals ik het graag zou willen). Is dit het compromis geworden?
Welke browser gebruik je? En zit je op mobiel of op laptop? Ik zit op laptop (chrome) en ik heb geen problemen met topics openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven