Het woordje "Huh?!"

17-12-2018 18:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik heb bijna al mijn hele leven last van dat mensen vaak "huh?!" of "hm" zeggen en niet "Wat zeg je?" zeggen of "ik kan je niet horen" Het stoort mij omdat ik "huh?!" onvriendelijk vind klinken. Soms zeg ik express "Wat zeg je?" als iemand "Huh?!" tegen mij zegt. En ik mijn achterhoofd weet ik het is een normaal snel woordje, gewoon ter verduidelijking, maar het klinkt erg kortaf. Alsof er geen tijd is 3 kleine woordjes te zeggen.
Hebben jullie hier ook last van? Hoe kan ik er mee omgaan? In films en series hoor je zulke woordjes amper en verstaat iedereen elkaar,
Alle reacties Link kopieren
Praat je wel duidelijk genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het ook vaak, niet perse omdat ik het niet verstaan heb, maar om mijn gedachten te ordenen. Als ik iemand echt niet versta, dan zeg ik " wat zei je?"

Het is dus niet altijd onbeleefd of zo.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Huh gebruik ik als ik verbaast ben.
Van huh wat zeg je nu dat antwoord of dit wat je nu verteld dat zag ik niet aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zeg dat, nee ik bedoel het niet onbeleefd of ongeïnteresseerd en nee ik erger me er niet aan bij anderen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zei ik ook heel vaak huh, als in ik was een jaar of 8 tot 11. Mijn vader heeft het me ook afgeleerd dood huh te herhalen. Ik zeg het alleen nog als iemand na 10 keer uitleggen me iets nog niet duidelijk weet te maken.
Dus meestal zeg ik sorry of wat zeg je. :)
Hard van buiten zacht van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, sommige wantrouwige mensen doen dan moeilijk. Die denken dan je wat rottigs bedoelt terwijl ik dan nieteens op dat idee kwam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben vooral blij dat ik het niet herken. Het lijkt me erg vermoeiend om zoveel betekenis te geven aan zo’n automatische reactie van een ander op het niet verstaan van iemand..

Fascinerend wel. Hoe werkt je brein dan bij andere dingen?
Schuldig! Ik zeg dat te vaak en word er ook wel op gewezen. Ik hoor niet zo goed, en als iemand iets onverwachts zegt of onverwacht iets zegt floept er ‘he?’ uit. Daarna zeg ik vaak wel ‘sorry, wat zei je?’.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind huh ook heel onvriendelijk. Ik hoor het dagelijks van mijn leerlingen en verbeter hen dan ook in "wat zegt u". Ik vind het zo onbeleefd overkomen. Net zoals "wat?". Ik vind "sorry?" wel netjes en vriendelijk. Ik zeg zelf vrijwel nooit "huh". Alleen als ik inderdaad verbaasd ben over iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook onbeleefd.
Onbeleefd. Mijn eigen kind corrigeer ik op huh? Wat? Watte?
De rest van de wereld gaat zn goddelijke gang maar. Hoe heerlijk is je leven als dit je grootste ergernis is...
Je hebt er last van? Waarom?
waarom praat je dan zo onduidelijk
S-Meds schreef:
18-12-2018 23:25
waarom praat je dan zo onduidelijk
Huh watte?
Typisch gevalletje van generation snowflake
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
18-12-2018 23:52
Typisch gevalletje van generation snowflake
Huh? Wat is generation snowflake? Nog nooit van gehoord. Echt niet.

Zojuist met iemand aan de telefoon gezeten die hem op de speaker zet en dan sowieso niet meer te verstaan is. Of iets knapperigs gaat zitten eten uit een krakende verpakking zodat ik mag horen hoe iemand terwijl ik iets vertel chips of zoiets gaat zitten eten.
Dan zeg ik wel degelijk huh of watte uit irritatie, helpt dat niet zeg ik toch echt: ik ga ophangen, ik hoor alleen maar gekraak wát een slechte verbinding. Ik mail je nog of we bellen morgen, dahag.
Als er gezegd word nee, ik zit even wat te eten zeg ik: wat een vies geluid, bel zo maar terug als je uitgegeten ben hier krijg ik de kriebels van.
Dat is ook zo, mijn nekhaar gaat overeind staan van irritatie op zo'n moment. Zó onbeschoft vind ik, meer mensen die dat niet trekken?

Hetzelfde bij mensen die heel binnensmonds en zachtjes praten, ik vraag 2x of ze wat duidelijker willen praten en anders: huh, wat, hè :lol:

Ik hoor zelden huh tenzij het verbazing uitdrukt.
Bv: gescheiden vriendin gaat het weer proberen met haar ex. Dan is 'huh' wel passend vind ik, je zit dan gewoon even zonder woorden maar wil laten weten dat je het gehoord hebt en kan alleen nog maar HUH uitbrengen :)
Bloody_Mary schreef:
18-12-2018 23:52
Typisch gevalletje van generation snowflake
Huh???
Ik vind ‘sorry?’ Echt ver-schrik-ke-lijk. Daar gaan mijn nekharen nou recht van overeind staan. ‘Huh’ vind ik minder erg, meer een soort van verbazing of onoplettendheid. ‘Wat zei/zeg je?’ het vind ik het beste.
Alle reacties Link kopieren
Wazeggie?
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
RogerPriddy schreef:
19-12-2018 00:54
Ik vind ‘sorry?’ Echt ver-schrik-ke-lijk. Daar gaan mijn nekharen nou recht van overeind staan. ‘Huh’ vind ik minder erg, meer een soort van verbazing of onoplettendheid. ‘Wat zei/zeg je?’ het vind ik het beste.
Deze vind ik juist weer heel beschaafd :thumbsup:

En ik denk dat met generatie snowflake wordt bedoeld, generatie special snowflake... alle prinsen en prinsessen die de afgelopen decennia zijn opgevoed, en die daardoor zichzelf als middelpunt van het universum zien. Die zich ernstig tekort gedaan voelen als ze een andere snowflake tegenkomen die dezelfde instelling heeft als zijzelf :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven