Hoe doe jij boodschappen?

19-06-2015 00:31 211 berichten

Ik had deze van de week na het boodschappen doen willen openen, maar toen frustratie naar achtergrond verdwenen. Nu frustatieloos alsnog het topic

Zoals de titel hem al zegt: hoe doen jullie boodschappen. En dan ben ik vooral benieuwd naar:

*Welke supermarkten

*Op welke dag doe je meestal boodschappen en voor hoeveel dagen doe je meestal boodschappen?

* Gebruik je een lijstje?

*Let je op de aanbiedingen?

*Heb je een bepaald systeem om je boodschappen te doen Dus een looproute oid. Loop je de paden 1 voor 1 af, adhv boodschappenlijstje etc etc.

* Hoelang doe je over boodschappen doen?

*Heel belangrijk, hoeveel geef je uit met en wat is de grootte van je huishouden

*En last but not least: wat vind je van boodschappen doen?

N.B. Hoef niet per se volgens dit lijstje antwoord te geven, je mag ook een leuk verhaal ervan breien
Alle reacties Link kopieren
Twee volwassen, één pre-puber.

Op zaterdagochtend kind naar de scouting, ik naar de Lidl. Eventueel nog naar de AH voor geitenmelk en kauwgom.

Doordeweeks groente/vlees aanvullen bij De Groene Weg en Jumbo.

Snoezekind gaat gráág naar de Jumbo, hij scoort vaak een gratis tas met groente en fruit.

(Benieuwd wanneer Jumbo de familie Snoes een winkelverbod geeft )
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:hiltje schreef op 19 juni 2015 @ 02:42:

Leuk topic.

Ik shop zonder lijstje maar denk wel van te voren na wat ik nodig heb. Ik ben altijd aan de lijn en dus sla ik groot in bij de groenten en fruit, neem 4 bakken magere kwark, mager broodbeleg, ongezoute noten en sla de rijen met snoep en snaai over. Ik ben vaak trots op de inhoud van mijn karretje en wat ik opde band leg. Super verantwoord en gezond. Mijn te hoge gewicht houd ik vervolgens in stand met impulsaankopen bij het benzine station. De Lidl kan ik echter niet verantwoorddelijk houden voor mijn obesitas. herkenbaar. En dat word nog eens versterkt als degene voor of achter me een ongezond karretje heeft.
quote:matroesjka_ schreef op 19 juni 2015 @ 08:24:

[...]

herkenbaar. En dat word nog eens versterkt als degene voor of achter me een ongezond karretje heeft.Diegene voor of achter je denkt waarschijnlijk net zo over jou, trots op zijn/haar karretje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kijken in andermans karretje vind ik ook altijd leuk, ik zie soms dingen die ik echt niet ken. Wij eten met heel basic producten. Pakje gezeefde tomaten is al heel erg 'kant en klaar'. Dus ik zie producten waarvan ik echt niet weet wat ik ermee zou moeten.
wij doen 1x per maand de echt grote inkopen, zoals frisdrank e.d. (dit komt eigenlijk meer omdat we geen auto hebben en die dus wel makkelijk 1x per maand kunnen lenen) dit doen we bij de lidl en aldi.

dan tussendoor nog ongeveer 1x per week voor de minder houdbare dingen, groenten en melk enzo.. hiervoor gaan we vaak naar de aldi en anders jumbo/AH

ons budget voor de maand is ongeveer 200 euro, soms wat meer en soms wat minder..

ons gezin bestaat nu uit partner en mijzelf (zwanger). onze 3 katten worden niet in deze berekening meegenomen omdat hun voer niet bij de supermarkt vandaan komt, maar bij de dierenzaak.

voor dingen als wasmiddel, deo en andere verzorgingsproducten (zo ook wc papier) ga ik naar de Kruidvat, trekpleister of de op=op winkel.. sla dan vaak goed in als er wat in de aanbieding is. shampoo haal ik bij de action, werkt naar mijn weten net zo goed als die van de andrelon.

ik maak mijn lijstje lekker chaotisch en ga dus vaak de hele winkel door. voor de uitgebreide boodschappen nemen we ongeveer een uur (dan gaan we naar beide winkels) en voor de wekelijkse boodschappen vaak 15-30 minuten. ik hou er absoluut niet van om me te haasten en vind het heerlijk om boodschappen te doen.
anoniem_221925 wijzigde dit bericht op 19-06-2015 08:52
Reden: aanvulling
% gewijzigd
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Meestal ga ik 3 of 4 keer per week: 1x naar de Lidl voor o.a. groenten, fruit en yoghurt, 1x naar de Appie voor de bonusaanbiedingen (als ze me bevallen) en standaard voor de melk en de paté die vriend daar het lekkerst vindt. De andere keer ga ik naar de Colruyt, een soort mix van een Aldi en een Jumbo (denk ik) met de laagste prijsgarantie. Die zit ook het dichtste bij, dus daar haal ik zo'n beetje alles: (stads)vuilniszakken, water (we drinken geen frisdranken), houdbare melk, pasta/rijst enz. Ongeveer 1x per maand ga ik naar de Action voor douchegel, zeep, schoonmaakproducten, deo, aluminiumfolie, bakpapier enz. Ook ga ik sporadisch naar de biologische grootgrutter, die hebben een lekker (maar best duur) brood waar ik echt dol op ben.

Meestal ga ik maandag/dinsdag en vrijdag en/of zaterdag. Zondag halen we (alleen dan gaat vriend mee) brood, luxer beleg en groenten op de vroegmarkt, vooral zodat de konijnen verse groenten hebben (die zeker een week goed blijven). Voor hen bestel ik duurdere brokken/pellets via het internet, voor de kat haal ik zijn brokken en natvoer waar het op dat moment in de aanbieding is.

Ik ga eigenlijk altijd alleen naar de supermarkt, als vriend meegaat ligt er binnen de kortste keren een berg chips of ijs in wat we eigenlijk niet nodig hebben, als hij alleen gaat neemt hij altijd het verkeerde mee Hoeveel ik uitgeeft weet ik niet, maar als ik een beetje zuinig aan doe (en het geluk heb dat ik nog veel voorraad heb) red ik het met 180 euro per maand. Dierenvoer en markt niet meegerekend.
2x is iets te veel :-)
Ik woon samen met vriend en kat.

Ik doe op zaterdag eind van de ochtend boodschappen en ga dan naar de lidl en voor wat ze daar niet hebben naar de ah. Ik doe dan aan de hand van een lijstje weekboodschappen waar ik me vrij streng aan houd ivm financien momenteel.

Ik ga gewoon gangpad na gangpad af en geef rond de 50-60 uit in totaal. Met losse dingetjes door de weeks komt het op 70.

Ik ga meestal alleen en hou weinig rekening met aanbiedingen
anoniem_219491 wijzigde dit bericht op 19-06-2015 08:47
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Heel verschillend. Er zijn een paar dingen die ik bij Lidl haal (espresso koffiebonen, kleine bakjes tiramisu, volkorentoastjes en de blauwe wasverzachter), groenten en fruit halen we op de markt, net als boerenkaas en vis, vlees van de poelier of een goede slager en de rest bij AH of Jumbo, net hoe het uitkomt alhoewel de Jumbo een veel groter assortiment heeft.
verba volant, scripta manent.
Mijn man doet de wekelijkse boodschappen op zaterdag. Samen maken we het lijstje. Op woensdag haal ik brood (bij de bakker) en nog wat groentes, fruit (ik eet meer en gevarieerder groente en fruit en vind het prettig dat zelf elke week uit te kiezen) en dingen die we vergeten zijn op het lijstje te zetten

Aanvulling: hij haalt de grootste boodschappen bij de Lidl en vult aan bij de AH.

Ik koop hondenvoer bij de dierenwinkel
Later is nu
Oh.. en we zijn met z'n 4-en. Twee volwassenen en twee pubers.
Later is nu
We zijn met z'n drietjes thuis. Zoon is 2,5.

Ik doe elke maandag boodschappen bij de Plus. Nadat ik eerst op zondag een weekmenu heb gemaakt aan de hand van hun folder en met wat ik nog thuis heb, maak ik een lijstje.

Ik ben elke week ca 50¤ kwijt.

Eens in de twee weken ga ik ook naar de Turkse winkel om daar in te slaan met pasta, kruiden, Turkse kaas en worst.

En groentes zoals Turkse pepers enz, die bij de Plus niet te krijgen zijn.

Eens in de maand haal ik vlees bij de Turkse slager, lamsbouten gehakt en voornamelijk kipbouten en vleugels. In totaal vaak een kilo of 10/15. Dat portioneer ik thuis en vries ik in. De maand erop kijk ik wat op is en haal ik erbij. Voor zo'n grote hoeveelheid betaal ik 50¤.

Brood neem ik meestal van mijn werk mee, werk bij een bakker, Turkse broodjes haal ik eens in de 2 weken en elke zondag maak ik zelf nog verse broodjes.

Cola en energydrank halen we groot bij de Lidl, een tray of sixpack per keer en dat ook meestal elke 2 weken.

Voor een snel snel vergeten boodschap ga ik naar AH.

Ik vind boodschappen doen leuk en heb er dus een redelijk systeem in.
we zijn met zijn vieren. Ik heb echt een schurfthekel aan boodschappen doen. Vind het een enorme tijdsverspilling en het feit dat je alles 4 keer in je handen hebt voordat het in de kast staat vind ik zo niet efficient!

Dus ik bestel alles bij de Jumbo. Ik bestel het op vrijdag en mijn man haalt het op zaterdag op. Kost het maar een kwartiertje aan tijd.

Op donderdag ga ik nog wel eens naar de Dirk of Plus voor wat verse dingen voor donderdag en vrijdag.

Ik geef per week ongeveer 120-150 euro uit aan boodschappen, ook afhankelijk van wat we aan extra's moeten hebben ( vaatwastabletten, wasmiddel, schoonmaakmiddel etc)

Het voordeel van het bestellen is ook nog eens dat je boodschappen in een distributiecentrum worden gepakt, en je dus vaak versere dingen hebt dan in de winkel + dat het aanbod groter is online.

Ideaal!

Mijn systeem: ik bedenk per dag wat we gaan eten, en vul dan aan met overige dingen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij zijn met z'n tweeën.

Op zaterdag even naar de AH op de hoek voor de "weekboodschappen". Ben ik in een half uurtje heen en weer. Door de week stap ik op weg naar huis bij die AH nog even van mijn fiets voor wat verse dingetjes voor het avondeten, kost me per keer misschien 10 minuten.

Lijstjes maak ik nooit, ik weet wat ik nodig heb en ik ken de winkel als mijn broekzak (kom er al 20 jaar), dus weet waar alles staat.

Let in die zin op de aanbiedingen, dat al bepaalde producten die ik altijd gebruik in de bonus zijn, ik er wat extra van meeneem.

Heb aan het boodschappen doen op zich geen hekel, het minst leuke ervan vind ik thuis de boodschappen uitpakken en opruimen. Komt gewoon omdat ik dan alles al tig keer in mijn handen heb gehad (in de kar doen, op de band leggen, van de band weer in de kar, bij de inpaktafel in mijn tassen) en dan vind ik het wel welletjes... maar doe het toch altijd braaf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben een boodschappen/ aanbiedings hoer.

Maak (week)menu's met wat er in de aanbieding is, ik loop en fiets met gemak een paar winkels af.

Ik doe meestel de grootste boodschappen bij de Deen en de rest komt van Lidl, Jumbo, Plus en Vomar en heel soms de AH

Ik hamster wel bij de AH.
Hondenvoer komt sinds een half jaar van de dierenarts, het is dieetvoer dat niet in winkels wordt verkocht. Voorheen haalde ik het waar ik toevallig boodschappen deed.
verba volant, scripta manent.
Huishouden ik en 14 valkjes+ 1baby valkje

1x in de week boodschappen bij de lidl

1x in de 2wkn ah vuilniszakken, Daar hebben ze die ik goed vindt

Gisteren action geweest 26 euro 16pakken keukenrollen, 2x wc papier. dweil.

dierenwinkel 1xin de 2maanden 20kilo voer

1xper maand 20 kilo schelpzand. Ik doe het liefste boodschappen om 8u lekker rustig
Ons huishouden bestaat uit mijn vriend en ik, een hond en een kat.

We doen één keer per week boodschappen bij de AH XL, meestal op zaterdag. Vorige week kwamen we erachter dat het op zaterdagavond heel rustig is, dus dat gaan we vaker doen. Van tevoren maak ik een lijstje en ik heb ook een vaste route door de supermarkt heen. Daar pas ik het lijstje op aan.

Per week geven we ongeveer 100 euro uit aan boodschappen. Dat is avondeten voor 6 dagen, we houden graag 1 dag speling voor het geval we bij vrienden eten, ontzettende zin krijgen in frietjes, of geen zin hebben om te koken en een blik soep opentrekken.

Ik let niet op folders voor aanbiedingen, maar als ik langs een schap loop en niet-bederfelijke producten zoals wasmiddel, vaatwastabletten of shampoo in de aanbieding zijn, dan neem ik weer een voorraadje mee.

Eigenlijk vind ik boodschappen doen wel leuk. Oh, en ook ik ben trots op de inhoud van mijn karretje bij de kassa. Ik hoop dan ook stiekem altijd dat de kassière ook onder de indruk is, ook al weet ik best dat het haar geen klap kan schelen wat ze scant.
@lux, oh ik ga juist naar de lidl voor het groente en fruit omdat ik dat aanzienlijk beter vind dan dat bij de andere supermarkten. Groenteboer lukt bijna nooit omdat ik meestal pas bij de winkel kom als die al gesloten is.
*Welke supermarkten

Appie Happie wekelijks (veel AH Basic producten), slager, bakker, groenteboer, kaasboer, dierenwinkel, Action voor toiletartikelen, schoonmaakspullen en wasmiddel.

*Op welke dag doe je meestal boodschappen en voor hoeveel dagen doe je meestal boodschappen? Dinsdag voor de hele week en eventueel zondagochtend voor de zondag als er niet is. Maandag is algehele restjesdag. Koelkast is dus dinsdag leeg.

* Gebruik je een lijstje?

Ja, ik verzin 5 maaltijden voor de week en maak aan de hand daarvan een lijstje. Ook standaard vanaf dinsdag een grote pan soep aangezien puber om 8 uur s'avonds nog een hongerklop krijgt.

*Let je op de aanbiedingen?

Ja. Ik check de bonus op zondag voor de volgende week.

*Heb je een bepaald systeem om je boodschappen te doen Dus een looproute oid. Loop je de paden 1 voor 1 af, adhv boodschappenlijstje etc etc.

Ik heb een looproute.

* Hoelang doe je over boodschappen doen?

1,5 uur

*Heel belangrijk, hoeveel geef je uit met en wat is de grootte van je huishouden

120 euro per week. Ik en puber en mijn vriend eet 4 x per week mee. (+ kat)

*En last but not least: wat vind je van boodschappen doen?

Ik hou van boodschappen doen. Heb ook een favoriete cassiere bij de AH. Ook al is de rij nog zo lang, ik ga dan bij haar in de rij staan Ook bij de kleine bedrijven ken ik de eigenaars of personeel na zoveel jaar. De reden waarom ik naar speciaalzaken ga is omdat ik ze het gun en het zonde zou vinden als de kennis van de producten zou verdwijnen. Mijn groenteboer kan mij alles vertellen over een bepaalde soort aardbei en de groeten die in het seizoen zijn. Mijn kaasboer kan gepassioneerd praten over de Friese blauwe geitenkaas en dan heb ik het nog niet over de slager die zijn eigen koeien uitkiest.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Snoesje666 schreef op 19 juni 2015 @ 08:26:

[...]

Diegene voor of achter je denkt waarschijnlijk net zo over jou, trots op zijn/haar karretje. Nou, iedereen blij.
Boodschappen doe ik donderdags of vrijdags. Vriend en kind laat ik thuis, beide worden ze 'lastig' als ik ze meeneem. Ook zijn we dan altijd veel duurder uit want er word vanalles in het karretje gegooid wat we helemaal niet hoeven.

Ga naar de AH. Eens per maand ga ik naar de Lidl en Aldi en sla daar spullen in die we daar vandaan willen hebben.

Ik ga naar de AH vanwege de zelfscan-kassa's en het online bestellen.

Brood eten we van de bakker. Bakker heeft elke donderdag een aanbieding. Mijn standaard boodschappen rondje is dan ook AH en Bakker.

Mijn eens per maand rondje is; Dierenwinkel.[ hebben een hond die een kg per dag eet. Bestel zijn eten in grootverpakkingen =goedkoper.] Etos/DA , liddl, Aldi, AH en bakker.

Normaal zijn we ¤70.- per week kwijt. Bij mijn maandelijkse boodschappen varieert het van tussen de ¤150 tot ¤250.- moet altijd ¤100.- neertellen voor het eten van de hond.

Dit is van 2 volwassenen, 5-jarige, hond en kat. Dinsdag is er een baby bijgekomen.

Word meer dus, baby gaat aan de flesvoeding.
2 volwassenen, 3 kinderen (6,5,2) en een kat

1 keer per week komt AH.nl de weekboodschappen brengen. Daarnaast ga ik nog ongeveer 1 keer per week naar de buurt AH voor de vergeten dingen, wat extra brood etc.

1 keer in de week naar de markt voor groente en fruit.

Ik ben dol op aanbiedingen, pas mijn weekmenu ook aan op de bonusaanbiedingen en koop verzorgings en huishoudelijke producten groot in als ze in de aanbieding zijn.

Totaal boodschappenbudget ligt rond de 150 euro per week.
Vriend en ik doen altijd samen de boodschappen ( we hebben een huishouden met 2 personen) vaak direct vanuit ons werk op dinsdag of woensdag. Op vrijdag halen we dan snel nog wat kleinere boodschappen voor het weekend of wat verse groente, die we op die maandag erna nog kunnen gebruiken.

Eerste halte is de Lidl, waar we zuivel, groente, fruit, crackers en sapjes inslaan. Ik vind de groente en het fruit bij de Lidl prima. Heel af en toe struin ik de markt af op zaterdagmiddag, voor de laatste aanbiedingen in fruit.

Daarna gaan we door naar de Jumbo, voor de overige producten ( waar we A-merk van willen hebben of wat ze gewoon echt niet verkopen bij de Lidl).

Het vlees halen we vaak bij de slager, ook aan de hand van aanbiedingen. Makkelijk in te vriezen.

Af en toe wordt het de Supercoop of Emte omdat daar net wat leukere aanbiedingen zijn dan bij de Jumbo. De AH slaan we eigenlijk altijd over, de winkel zit hier op een niet zo fijne plek en we kunnen onze weg beter vinden in de Jumbo ( of van huis uit, de Plus die ze hier jammer genoeg niet hebben..)

Al met al zijn we vaak binnen een half uur klaar. Sinds enige tijd letten we op aanbiedingen en ik moet zeggen dat ik het een sport vind worden om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, zonder dat het afbreuk doet aan hoe gezond onze maaltijden zijn. Ik lees nu eerst de aanbiedingen door, zoek daar het menu op uit, ipv bedenken wat we lekker vinden en daar de boodschappen voor halen. Eigenlijk altijd vers, nooit uit een pakje oid.

Ik maak, in overleg met vriend, een lijstje met boodschappen en daar houden we ons aan. Af en toe wordt er iets extra's in de kar gegooid. Ik vind het handig, een lijstje!

Verzorging en- schoonmaakproducten kopen we eens in de zoveel tijd bij de Action of in de aanbieding bij Kruidvat/Etos.

Al met al zijn de gemiddelde uitgaven per week voor de boodschappen 60,-. De ene week geven we meer uit dan de andere, vaak heeft dat te maken met hoe groot onze voorraad is.
Bij mij ligt het er qua gezondheid aan, in welke winkel je in m'n karretje kijkt, trouwens.

Bij de Lidl haal ik voornamelijk de groente en fruit. Daar loop ik trots en met een gezonde 'air' de winkel uit, een tas zwaar en vol met louter gezond. En dan stap ik naar de AH voor de minder gezonde zaken. Da's dan toch weer jammer
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven