Hoe kun je het mooist ronde hoeken in papier snijden?

05-11-2009 11:15 9 berichten
Hoi,

Ik wil graag ronde hoeken snijden in wat dikker papier. Het gaat om kaarten die zelfgemaakt worden. Het moet er wel proffessioneel uitzien. Hoe kan ik dit het beste doen? Als ik knip dan wordt het niet zo mooi, ik wil het het liefst laten snijden. Is het ook mogelijk om deze zo te bestellen dat ze alleen maar uit het papier gedrukt moeten worden (hoop dat jullie weten hoe ik dit bedoel!).

Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
.
Er zijn cirkelsnijders, soort passer/maatvoering en mesje ineen.

Kun je zowel cirkels 'ergens in het vel' uitsnijden maar ook afgeronde hoeken.

Voor veel exemplaren wel bewerkelijk.

Qua gestanst papier (uitdrukken) heb ik zakelijk eens iets laten maken. Erg duur.
Ik weet niet hoe dik het papier is, maar misschien kun je zo'n ponsje aanschaffen?
Kijk anders eens of er geen lege kaarten met ronde hoeken te koop zijn bij de hobbywinkel.

En anders kun je nog proberen een drukker te bellen of die je misschien kan helpen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Gaat het om kleine kaartjes? Je hebt ook van die speciale uitdrukstempels (mini stansen) met hartjes, treintjes, sterretjes, enz. Ik geloof dat daar er ook één bijzat om ronde hoeken te maken.

http://www.kinkerbrug-kre ... 2b48f65df4719281baab4efa2

En anders zoiets:

http://www.marktplaats.nl ... de-hoeken.html%3Fxref%3D1
Kun je niet gewoon een rond voorwerp nemen en daarlangs snijden? Een kopje, of een deksel ofzo. Volgens mij net zo bewerkelijk als knippen.
Ik vind trouwens het maken van ronde hoeken uberhaupt knap!

:-)
quote:diedietje schreef op 05 november 2009 @ 12:11:

Ik vind trouwens het maken van ronde hoeken uberhaupt knap!

:-)

Ik ben dan ook heel knap!

Bedankt voor de tips. Ik zal er eens naar kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven