Hoe zwaar is jouw leven vandaag

28-06-2025 11:47 287 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.

Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
GroenTuintje schreef:
05-07-2025 11:46
Ja mijn moeder kan enorm claimerig zijn, wat ze ook in relaties heeft. Alleen haar partner is overleden ( ouderdom en gewoon op door slechte leefstijl). En nu kan ze niet meer tekeer gaan tegen hem ( want dat ging ze tegen die arme man) en ben ik weer de Sjaak :( . Met mijn vader geen contact want ook moeilijke man die veel ruzies maakt. En met mijn partner is ook een drama momenteel. Blijkbaar zet ik het patroon door in partnerkeuze….

Oh ja, na het overlijden van mijn vader deed mijn moeder ook alsof ze de 1e vrouw op aarde was die jong weduwe was geworden.
Mijn vader was ook haar pispaaltje. En niet zo'n beetje!
Ze was hem verbaal altijd de baas en kon dan vreselijk kleinerend doen.
Na zijn overlijden merkte we echt dat ze nieuwe slachtoffers zocht om op los te gaan. Dat hebben we ons écht niet verbeeld.
En een tik van zo'n malle molen, ontkom je helaas meestal niet aan.
Drinkiz schreef:
05-07-2025 09:09
Tot 6 maanden schijnt het slecht te zijn voor babies (cb gaf dit ook aan en rondje googlen). Naar de afspraken moet ik gaan, verder blijven wij binnen :).

Heb een uv paraplu besteld op temu om even te testen die je ook kan beet houden. Ben benieuwd!
Onzin.
Maar beter is om ze helemaal uit de zon.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ik heb al de hele week een trillend ooglid
Solomio schreef:
05-07-2025 14:13
Onzin.
Want, onderbouw dat eens? Bron?
Solomio schreef:
05-07-2025 14:13
Onzin.
Maar je kan prima een wandelingetje maken met je baby. Op zonnige dagen eventueel niet tussen 12 en 3 gaan, en zoveel mogelijk in de schaduw blijven (met zo’n dooky of parasol), maar het is echt niet direct schadelijk als een baby een keertje wat zonlicht op zich krijgt.
VGM1980 schreef:
05-07-2025 15:01
ik heb al de hele week een trillend ooglid
Veel gelezen of achter de computer geweest?
Maar mensen gaan voorbij
Zwaar.

Gisteren eigenwijs met wat extra pijnstillers op, op het eindfeestje van jongste, rondgestrompeld zonder stok en aan een statafel gehangen. Geen idee waarom ik de stok (of zelfs mijn rolstoel) niet gewoon mee had genomen, schaamte toch ergens denk ik. Stok is soms ook gewoon onhandig, moet ding elke keer ergens kwijt.
Was maar het laatste 1,5 uur van feestje, daarvoor terecht geen ouders toe gestaan, dus was echt maar 1,5 uur en heb ook een deel wel gezeten maar veel te weinig dus.

Ook zijn de meeste stoelen ook niet per se fijn voor mijn lichaam en soort pijn.
ook supergezellig en de ADHD neemt over, kletsend langzaam aan totaal overprikkeld raken van de pijn en sociale aspect.
Ook is voor mij klaarmaken voor zoiets als een totale dagtaak, qua energie en pijn.

Dus zit nu op de bank, ventilator aan en heatpad op mijn benen en eentje op mijn rug en kan weinig, ondanks de recente blokkades en mijn zeer goede zware pijn meds, mijn ADHD meds, het is allemaal te weinig vandaag.

Alles doet zeer, zelfs mijn tanden en wimpers voel ik op een nare manier. Lopen voelt alsof ik op legoblokjes loop. Harde zere plekken overal.
En dit duurt zo een paar dagen als ik pech heb. En dan is er nog veel langere drukke dag met musicals in een echt groot theater en echt afscheid nemen en warme dag.

Vrees dat de eerste week vakantie ik in bed lig met heel veel pijn en nul capaciteit tot echt zorgen voor mij of mijn kinderen. We eten friet.
Hallodaar schreef:
05-07-2025 12:37
Oh ja, na het overlijden van mijn vader deed mijn moeder ook alsof ze de 1e vrouw op aarde was die jong weduwe was geworden.
Mijn vader was ook haar pispaaltje. En niet zo'n beetje!
Ze was hem verbaal altijd de baas en kon dan vreselijk kleinerend doen.
Na zijn overlijden merkte we echt dat ze nieuwe slachtoffers zocht om op los te gaan. Dat hebben we ons écht niet verbeeld.
En een tik van zo'n malle molen, ontkom je helaas meestal niet aan.
Ja precies, enorm dramatisch doen over het overlijden, maar geen traan laten op de begrafenis. Ze heeft het alleen maar gehad over anderen, dat ze te veel speechten over zichzelf blabla.. terwijl ze haar naam vaker hadden moeten noemen. Nee alles was minder erg dan het overlijden van haar vriend, ook toen ik zelf er helemaal doorheen zat ( issues relatie) .Terwijl ik keihard stond te janken, ik moet altijd huilen op dat soort gelegenheden :(
Voor iedereen een groene tuin
Nuada wat krijg jij veel te verduren en wat ontzettend verdrietig vind ik dat voor jou en voor je gezin :hug:
joppie wijzigde dit bericht op 05-07-2025 19:25
Reden: Foutje
4.35% gewijzigd
Maar mensen gaan voorbij
Sterkte missnuada.
Dat relativeert mijn kleine rugpijn en dat ik denk dat iedereen me stom vindt.
Dus bij deze heb ik eigenlijk niet zoveel te klagen meer. :$
__appelbloesem__ schreef:
05-07-2025 15:52
Maar je kan prima een wandelingetje maken met je baby. Op zonnige dagen eventueel niet tussen 12 en 3 gaan, en zoveel mogelijk in de schaduw blijven (met zo’n dooky of parasol), maar het is echt niet direct schadelijk als een baby een keertje wat zonlicht op zich krijgt.
Zoals het ook niet schadelijk is om je baby in te smeren met zonnebrandcreme, want daar ging het om.

David Dunning
Joppie schreef:
05-07-2025 16:33
nee, wel moe
Solomio schreef:
05-07-2025 18:04
Zoals het ook niet schadelijk is om je baby in te smeren met zonnebrandcreme, want daar ging het om.
Niet schadelijk, wel verhoogd risico op huidirritatie en allergische reactie op de crème ivm nog dunne huid onder de 6 maanden.

Dat advies is echt niet uit de lucht gegrepen.
Solomio schreef:
05-07-2025 18:04
Leg dan eens uit waar je dat vandaan haalt? Het valt me op dat jij vaak hoog van de toren blaast, en als men dan om uitleg vraagt je niet thuis geeft.
Mag ik ook meeschrijven? Ik vind mezelf even heel zielig.

Mijn dochtertje is deze week ziek, en een docent is uitgevallen waardoor geen onderwijs. Ik had deze week een belangrijke cursus met een eind presentatie die ik moest geven. Die cursus kostte een paar duizend knaken en heb met enorm veel moeite oppas kunnen vinden.

Super veel moeder schuldgevoel. En daarnaast gewoon fulltime werken, terwijl ik nog op wachtlijsten voor bso sta, dus ik voel me sowieso heel rot naar mijn kind toe als ik tijdens ‘onze tijd’ moet werken achter mn laptop, maar ja hoe ga ik anders 1600 euro huur betalen? Ik zit om 5 uur achter de computer 2 uurtjes voor ze wakker wordt en vaak ‘s avonds ook nog. En dan nu ook maar in het weekend. Man man man.

En tot overmaat van ramp ben ik nu ook ziek aan het worden, aangestoken.

Ik voel me kut en wat een kut dag is dit. Net ook nog naar haar uitgevallen omdat ze een dure pot kappersshampoo leeg heeft gegoten in de douche die ik was vergeten weg te zetten.

Het leven is stom soms

>:-(
Joppie schreef:
05-07-2025 16:33
Of stress.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
VGM1980 schreef:
05-07-2025 18:51
nee, wel moe
Dat kan ook inderdaad. Heb het om de zoveel tijd ook. Bij mij is het stress icm vermoeidheid.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
__appelbloesem__ schreef:
05-07-2025 15:52
Dat zei onze kraamzorg ook, we hadden toen alleen de kap en ze kwam vaak in de zon tijdens de wandeling.

Ik vind het alleen gewoon jammer dat als ze in de reiswieg ligt ze ondanks je de schaduw zoveel mogelijk opzoekt ze regelmatig nog in de zon ligt met zo'n doek. Er zijn zoveel mooie prachtige uitvindingen, maar hiervoor is nog niks geniaals uitgevonden.
Woolovermyeyes goed om hier lekker alles van je af te schrijven, soms zit het allemaal zo flink tegen. Wees niet te streng voor jezelf en weet dat je met schuldgevoel nergens komt. Het moet nu eenmaal en door je schuldig te voelen, verlies je energie.
Juist door je te ontwikkelen doe je het beste voor je kind en haar toekomst.

Beterschap!
Noëlle_ismijnnaam schreef:
05-07-2025 19:04
Leg dan eens uit waar je dat vandaan haalt? Het valt me op dat jij vaak hoog van de toren blaast, en als men dan om uitleg vraagt je niet thuis geeft.
Dus als iemand beweert dat kinderen onder 6 maanden beter niet ingesmeerd kunnen worden hoeft geen bron te worden vermeld, maar als ik beweer dat het onzin is wil je wel een bron?

https://www.consumentenbond.nl/zonnebra ... _jEALw_wcB

David Dunning
Drinkiz schreef:
05-07-2025 22:22
Dat zei onze kraamzorg ook, we hadden toen alleen de kap en ze kwam vaak in de zon tijdens de wandeling.

Ik vind het alleen gewoon jammer dat als ze in de reiswieg ligt ze ondanks je de schaduw zoveel mogelijk opzoekt ze regelmatig nog in de zon ligt met zo'n doek. Er zijn zoveel mooie prachtige uitvindingen, maar hiervoor is nog niks geniaals uitgevonden.
Dooky is verre van perfect, maar na gekloot met een parasolletje was ik ZO blij dat dit uitgevonden werd.
Als Dooky te klein is, pak zo'n reuze hydrofiel en span daar de boel mee af met grote wasknijpers.
Dat deed ik, omdat ik te krenterig was om een Dooky te kopen.
Woolovermyeyes, dat is ook totaal kut zeg. Wat een pittige week.
Ik hoop dat juf weer beter is komende week zodat dochter naar school kan, en dat jij, als je echt ziek wordt, even thuis uit kan zieken.
Je doet het zo goed als je kan mama, meer kan je kind niet van je wensen.
Schuldgevoel is kut, maar niet nodig: je doet wat moet.
Had je een keuze dan zou je je leven vast anders inrichten.
Scooter het begeven op zo’n 4 km van huis, 1,5 uur terug gelopen met de scooter aan de hand.
Such a beautiful place to be with Friends.
GroenTuintje schreef:
05-07-2025 11:30
Herkenbaar helaas. Hier ook zo’n moeder die altijd alle aandacht opeist en ik moet altijd voor haar klaarstaan. Altijd de telefoon opnemen anders spamt ze mij en wie dan ook in mijn omgeving. Altijd controle willen houden ….Problemen liggen nooit bij haar, maar altijd bij een ander.
Jij ook al zo'n moeder.
Het komt echt zo vaak voor.
Vandaag een hele zware dag want we waren gezellig bij vrienden, veel te veel gedronken, pas om 2 uur in bed en ik was om 7 uur alweer klaar wakker :|

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven