Hoeveel recente telefoonnummers ken jij uit je hoofd?

20-05-2025 22:34 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Anno 2025 gebruikt bijna iedereen een smartphone.
Met alle telefoonnummers opgeslagen erin.

Hoeveel telefoonnummers - van bijvoorbeeld geliefden - ken jij uit je hoofd?

Wat doe je als morgen je telefoon uitvalt en je hebt dringend je partner nodig? Lukt het jou toch hem telefonisch te bereiken? En ook je moeder, nichtje, zus, je kapper?

Ik heb het wel degelijk over actuele telefoonnummers, niet over het oude niet meer bestaande nummer van je grootmoeder.

Nevenvraag:
Hoe denk je dat het in jouw omgeving zit? Kan je partner, je kind of je moeder jou ook bereiken?

Hoeveel recente telefoonnummers ken jij uit je hoofd?

Totaal aantal stemmen: 163

0 (20%)
1 (29%)
2 à 3 (35%)
4 à 6 (12%)
7 à 10 (3%)
10 à 20 (2%)
20+ Geen stemmen
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Helaas maar 1 plus die van mezelf. Eigenlijk zou ik de nummers van de kinderen wel uit mijn hoofd moeten leren. Aangezien ik van iedereen de BSN weet, zou dit toch niet lastig moeten zijn.
Ik stem 4 à 6, maar het zijn er precies 6.

Mijn ouders, mijn ene zus, mijn schoonouders, de huisarts en een tante. Allemaal vaste lijn. Die tante bel ik zelden maar die heeft het nummer van mijn ouders -1. Dus dat vergeet ik nooit.

Mijn man mobiel, het enige 06-nummer dat ik ken.
Ik ken het nummer van mijn partner uit mijn hoofd. Hij heeft een nummer uit de tijd dat je nog een nummer zelf mocht uitkiezen en zijn telefoonnummer is zijn geboortedatum. Super handig!

Verder ken ik geen nummers uit m’n hoofd. Ik heb heel een lang een lijstje met nummers van familie in m’n tas gehad, maar die is inmiddels ook verdwenen. Misschien toch maar een nieuwe maken.
Niet veel inderdaad :(
Sinds mijn vader van mobiel nummer is gewisseld alleen die van mijn man nog. En het vaste nummer van mijn ouders maar die overwegen ze op te zeggen.

Ik heb mijn kinderen wel onze nummers uit hun hoofd laten leren, ze hebben de leeftijd dat ze regelmatig ergens alleen heen gaan zonder dat ze een telefoon bij zich hebben.
2.
Van mijn ouder.
Van mijn grote liefde.

En als mijn kind later een telefoon krijgt, zal ik die ook uit mijn hoofd leren.

De rest vind ik niet boeiend.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Ik ken alleen de mobiele nummers van mezelf en van mijn man uit mijn hoofd.
Ik stelde zelf overigens vast dat ik zo'n beetje geen enkel nummer meer ken.

Dat van man kende ik ooit tot hij een paar jaar geleden van nummer wisselde.
De eerste 4 cijfers kan ik vertellen en daar stopt het.

Het mobiel nummer van mijn moeder kon ik 20 jaar geleden zo'n beetje blind intypen, maar aangezien ik dat nooit meer doe omdat ik gewoon op mijn telefoon "mam" aanklik ben ik het intussen ook vergeten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alleen mijn eigen nummer en dat van mijn broer als ik heel diep graaf in mijn geheugen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
4: mijn vader vast en mobiel, die van oma (al vervalt die binnenkort :-( )en die van mijn vriend. Ow en de mobiels van mijzelf (werk en prive), maar weet niet of ik die mag meetellen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Oh en trouwens ook het nummer van mijn kapper, mijn huisarts en de dierenarts maar dat zijn geen mobiele nummers en ik kom bij alle drie ook al meer dan 20 jaar.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Met mijn vaste lijn moest ik alle nummers intoetsen want had niemand in het adresboek staan. Nu de vaste lijn weg is, die ik dat niet vaak meer, waardoor ik nog meer nummers ga vergeten.

Of die mensen doen hun vaste lijn weg, waardoor het niet meer nodig is te onthouden.

Ik kende er veel meer uit mijn hoofd, maar die nummers bestaan dus al langer niet meer.
Mijn moeder op de vaste telefoon.
Mijn ex / vader van mijn kinderen.

En mijn eigen.

En het nummer van mijn werk.
En zodoende ook het nummer van de plaatselijke Jumbo, want daar zitten 2 cijfers omgewisseld en wij worden regelmatig gebeld door mensen die de Jumbo moeten hebben.
Gewoon _melon met login problemen
Ik ken (naast m’n eigen nummer) alleen die van m’n moeder en enkel omdat het zo’n makkelijk nummer is. Het was ooit het zakelijke nummer van m’n vader, die heeft destijds bijbetaald voor een simpel nummer omdat klanten (idd, back in the days) makkelijk het nummer even moesten kunnen noteren/onthouden.
amby wijzigde dit bericht op 20-05-2025 22:52
4.55% gewijzigd
Alleen 112
TAFKAPML
Nummer van man weet ik (heeft hij ook al 25 jaar of langer), nummer van kinderen niet. Ik kom wel in de buurt met hun nrs (want probeer het wel maar zakt steeds weer weg) dus wie weet lukt het op de gok. Kinderen kennen mijn nr wel, heb ik erin geramd. Soms bellen ze mij met tel van een vriend bv wanneer hun telefoon leeg is.
Het telefoonnummer van man (en natuurlijk van mijzelf). Verder niks. Ook niet vd kinderen. Maar dat heeft meer te maken met wisselingen van nummers.
Pijnlijk, ik ken alleen het nummer van mijn ex-man uit mijn hoofd, en niet dat van mijn dochter (die ik veel vaker bel, maar vraag me niet naar cijfers :facepalm: )
050-3188288 natuurlijk.
Alle vaste nummers van mensen in de familie. Mobiele nummer van man, vaste telefoon van werk, huisarts, tandarts.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Ik ken mijn eigen nummer en dat van mijn man uit mijn hoofd. We hebben nog steeds een vast nummer maar gebruiken dat niet, dat ken ik ook niet uit mijn hoofd. Het vaste nummer van mijn moeder ken ik uit mijn hoofd en nog een oud telefoonnummer dat ik vroeger jaren had. En dat is het, de nummers van mijn kinderen ken ik ook niet uit mijn hoofd.

Toen de kinderen kleiner waren stopte ik altijd een briefje met de telefoonnummers van mij en mijn man erop in hun zak, als ze bijvoorbeeld op schoolreis gingen of als we naar een pretpark gingen, je weet maar nooit. Ik heb geprobeerd hen onze nummers uit het hoofd te laten leren, maar desondanks gaf ik ze zo'n briefje mee want of ze de nummers in een stress-situatie nog zouden weten...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Best veel eigenlijk.
-Mijn man
- Mijn drie zoons
-Mijn broer
-Mijn werk
- De tandarts
-De huisarts
-De plaatselijke pizzeria
- De vaste lijn van mijn vader
- Vaste lijn van mijn moeder
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Ik heb ingevuld 2 à 3, maar het zijn er 4.
Echtgenoot, moeder, schoonvader, huisarts. Die van de kinderen niet.
NightNurse schreef:
20-05-2025 23:10
Best veel eigenlijk.
-Mijn man
- Mijn drie zoons
-Mijn broer
-Mijn werk
- De tandarts
-De huisarts
-De plaatselijke pizzeria
- De vaste lijn van mijn vader
- Vaste lijn van mijn moeder
:-D
Heal the world, make it a better place.
Ik ken nummer van huisarts, tandarts, zus, ex, vader mobiel, ouders thuis. En werkgever.
Heal the world, make it a better place.
Laatst mijn telefoon stuk laten vallen en zat anderhalve dag zonder. Heb wel een telefoon van mijn werk, maar daar geen nummers van privémensen opgeslagen. Ik had bijna paniek, want ik wist enkel het huisnummer van mijn ouders, vaste lijn van mijn kantoor en van mijn (overleden) man. Heb me gewoon gehandicapt gevoeld die dag. Dus daarna meteen maar een lijstje gemaakt met belangrijke nummers erop, en die zit inmiddels in portemonnee èn sommige opgeslagen in mijn werktelefoon. Gebeurt me nooit weer. Nummers uit mijn hoofd leren gaat niet werken

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven