Hoeveel tijd 500m zwemmen? (Amateur triatlon)

18-09-2019 17:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een regelmatige zwemmer, maar puur recreatief, op mezelf.

Aanstaande zondag doe ik mee met een (amateur) triatlon, waarbij ik het zwemgedeelte van 500m. Op mij neem.
Ik heb eens gekeken en doe ongeveer 12minuten over die 20 lengtes.
Nu vraag ik mij af of deze tijd wat oke is?
Ik zit er wat mee in dat ik hopeloos de laatste zal zijn?

Groetjes!
En dan ben je laatste, wat maakt dat nou uit?
Alle reacties Link kopieren
er is altijd hoop
Alle reacties Link kopieren
Google eens op triatlon uitslagen en kijk dan eens voor een paar triatlons waar jij in het veld valt. Dan kun je ook nog specifiek vergelijken met jouw categorie (leeftijd/ geslacht). Let ook op het totale aantal deelnemers.
.
Alle reacties Link kopieren
Zwem je binnen of buiten? Als je buiten gaat zwemmen, is je tijd binnen niet representatief.
Alle reacties Link kopieren
Binnen :)
Ik wil gerust de laatste zijn hoor, daar maak ik niet van
Maar ik wil niet superveel achterliggen... + voor mijn team...
Alle reacties Link kopieren
alwayshope schreef:
18-09-2019 18:03
Binnen :)
Ik wil gerust de laatste zijn hoor, daar maak ik niet van
Maar ik wil niet superveel achterliggen... + voor mijn team...

Waarom zoek je dat niet uit voor je je inschrijft dan? Het maakt ook nogal uit wat voor triatlon het is. Bij een massaal gebeuren zal je niet snel de laatste zijn, bij een kleinschalig iets waar vooral goed getrainde/ ervaren amateurs aan mee doen eerder.
.
Dat ligt toch helemaal aan het niveau van de wedstrijd en de sporters?
12 minuten doen over 500 meter is in mijn ogen niet heel snel, maar dat zegt natuurlijk erg weinig.

Ik dacht trouwens dat een triatlon eem combinatie van drie sporten is (door één persoon) maar ik begrijp dat jij alleen het zwemmen doet?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
18-09-2019 18:27
Dat ligt toch helemaal aan het niveau van de wedstrijd en de sporters?
12 minuten doen over 500 meter is in mijn ogen niet heel snel, maar dat zegt natuurlijk erg weinig.

Ik dacht trouwens dat een triatlon eem combinatie van drie sporten is (door één persoon) maar ik begrijp dat jij alleen het zwemmen doet?

Kan ook als team.
.
Dat blijkt.
Maar wist ik dus niet.
Mijn collega had bijna 12 uur gedaan over haar triatlon. Je hebt altijd een zwakker onderdeel, zij moet het van het rennen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een lengte ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de zomer een achtste gedaan en maakte me ook zorgen over mijn snelheid. Totaal overbodig bleek achteraf. Echt het verbaasde me hoe veel mensen er langzaam zwommen. Ik ben echt geen snelle zwemmer (ook12 minuten over 500m) maar ik zat in het midden met 60 mensen voor me en een stuk of 60 achter me.
Heel jammer dat ik die voorsprong heb weggegeven met fietsen...

Succes en vooral veel plezier! Ik vond het super tof!
Alle reacties Link kopieren
Een lengte is 25meter

Het is een triatlon met verschillende niveaus, oa familie, individuen en teams

Georganiseerd van stad uit
Alle reacties Link kopieren
alwayshope schreef:
18-09-2019 18:03
Binnen :)
Ik wil gerust de laatste zijn hoor, daar maak ik niet van
Maar ik wil niet superveel achterliggen... + voor mijn team...
Hou rekening met dat het heel anders is om buiten te zwemmen. Start lekker een beetje achteraan. Ik had een kleine paniekaanval, door de wedstrijdspanning, al die mensen en het klotsende water (vooral als iedereen tegelijk gaat zwemmen, dat is echt heel raar). Na focussen op mijn ademhaling ging het zwemmen vanzelf en begon ik mensen in te halen. Gewoon relaxed je eigen tempo zwemmen, ik weet zeker dat je echt niet als laatste eindigt.

Is het een triathlon in gelderland? Ik zou met die in de bisonbaai meedoen, maar kon geen vrij krijgen van werk. Jammer, leek me super leuke locatie.
Alle reacties Link kopieren
@viennas,

Dankjewel voor je hoopgevende reactie ;)
Alle reacties Link kopieren
@viennas,

Ik vermoed dat jij van Nederland bent? Want ik ken die plaats niet.

Het is in mijn thuisstad, Diksmuide in West-Vlaanderen.
MIVOS-triatlon noemt het :)

Ik ben eerlijk gezegd ook wat bang van de stress die ik zal hebben, als je begrijpt wat ik bedoel...
Maar ik wil niet dat dit mij tegenhoud om deze ervaring eens mee te maken.
Ik zwem al jaren wekelijks en ben eens benieuwd hoe ik het er in een wedstrijd vanaf zal brengen. Was mijn idee eigenlijk niet om ons in te schrijven hihi.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt super leuk! En je grote voordeel is dat je alles kunt geven,want het is maar een kwartier en daarna ben je klaar (ik moest nog fietsen en rennen, heb ook bewust niet alles gegeven met zwemmen omdat het een relatief klein onderdeel is)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even terug gezocht, ik deed ruim 15 minuten erover en dan nog was ik 60e van de 110 deelnemers.
Ik lees op internet alles gaande van 1,5 minuut per 100 meter tot 3 à 4 minuten per 100 meter. (Doe dat x 5 en je weet ongeveer wat het geeft voor 500 meter)

Als er niet teveel doorwinterde ervaren rotten meedoen zal het wel lukken dus.
Je zal niet als eerste uit 't water zijn, maar dat lijkt me weinig uit te maken.
Joh TO, het is een achtste triathlon, dus het zullen echt niet allemaal topsporters zijn die meedoen.
Komt vast goed, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
http://uitslagen.3athlon.be/pdffiles/20 ... egorie.pdf
.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog tamelijk goed verlopen hoor ;) was niet de állerlaatste uit het water

Tijd was 11.46
Alle reacties Link kopieren
alwayshope schreef:
03-10-2019 14:50
Het is nog tamelijk goed verlopen hoor ;) was niet de állerlaatste uit het water

Tijd was 11.46

:thumbsup:
Voor herhaling vatbaar?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven