hoeveel uren slaap je per nacht?
zondag 17 januari 2010 om 20:14
Zojuist las ik in een ander topic dat wanneer iemand een paar nachten maar 7 uur per nacht slaapt, dat ze dan toch wel moe is. Ik moest eigenlijk een beetje grinniken, want sinds mijn zwangerschap functioneer ik prima op 6 uur slaap per nacht, en vaak wel minder. Zoon is nu 9 weken, en met hem is niet zoveel gedoe. Onze peuter is wat onrustiger op het moment en ik moet er vaak wel 3x voor hem uit. Op dit moment zou ik dus wat geven voor die 7 uren.
Hoeveel slapen jullie per nacht?
Hoeveel slapen jullie per nacht?
zondag 17 januari 2010 om 20:17
Over een week genomen gemiddeld 60 uur. Niet dagelijks nachtelijks acht uur maar als ik een nachtje van zes heb, haal ik die twee uur de nacht erop in. Heb ik ook echt nodig. In het weekend slaap ik meestal tien uur per nacht. En het gebeurt ook best regelmatig dat ik op zaterdag- en/of zondagmiddag een middagdutje doe. En in de trein van en naar m'n werk (half uur per reis) wil ik ook nog wel eens indutten.
zondag 17 januari 2010 om 20:22
een uur of 5; (veel) minder kan ik wel een paar keer hebben, maar moet ik niet te vaak doen. Te lang slapen vind ik onprettig; word dan ook vaak moeier wakker dan voor het slapen gaan. Vind hele lange nachte zond van mijn tijd ook (klinkt stom, maar is echt zo) ik zit 's avonds graag nog wat te rommelen in huis.
In t weekend slaap ik langer dan slaap ik uit, maar heb dan vervolgens wel erg veel moeite met de maandag (en weekend doe ik sowieso bijna niks dus das dubbel op brak zijn)
In t weekend slaap ik langer dan slaap ik uit, maar heb dan vervolgens wel erg veel moeite met de maandag (en weekend doe ik sowieso bijna niks dus das dubbel op brak zijn)
zondag 17 januari 2010 om 20:26
Meestal een uur of 7. Moet zeggen dat ik de laatste weken wat mindere nachten heb gehad omdat onze dochters allebei in de baan waren. En dan heb ik het niet over één keer, maar meerdere keren per nacht (4x). De ene keer gaan ze zo weer slapen en de andere keer niet. Dat is wel is frustrerend.
Normaal gesproken doen manlief en ik het samen behalve als hij vroege dienst heeft en ik vrij ben. Net dit weekend natuurlijk heeft hij vroege dienst en zijn onze dames vreselijk veel wakker geweest.
Maar je raakt er aan gewend. Moet wel zeggen dat ik erg uitkijk naar ons weekendje weg zonder kinderen..... Heerlijk.
Normaal gesproken doen manlief en ik het samen behalve als hij vroege dienst heeft en ik vrij ben. Net dit weekend natuurlijk heeft hij vroege dienst en zijn onze dames vreselijk veel wakker geweest.
Maar je raakt er aan gewend. Moet wel zeggen dat ik erg uitkijk naar ons weekendje weg zonder kinderen..... Heerlijk.

zondag 17 januari 2010 om 20:53
Ik heb echt minimaal 7 uur slaap per nacht nodig. Liefst 9-10 uur, daar voel ik me het best bij. Als ik minder dan 7 uur slaap voel ik me lichamelijk echt niet top; misselijk, hoofdpijn etc.
In het weekend (of op een vrije dag) als ik per ongeluk de wekker niet heb gezet, slaap ik gerust 12 uur achter elkaar aan één stuk door. Slaapmuts ben ik
In het weekend (of op een vrije dag) als ik per ongeluk de wekker niet heb gezet, slaap ik gerust 12 uur achter elkaar aan één stuk door. Slaapmuts ben ik
zondag 17 januari 2010 om 21:50
Ik slaap gemiddeld zo'n 6 uur per nacht doordeweeks en dan ben ik best moe als ik thuis kom van mijn werk.
In de weekenden slaap ik 12 a 13 uur.
Mijn wekker gaat om 5.20 uur en eigenlijk zou ik om 21.00 uur al in bed moeten liggen (om de volgende dag niet moe te zijn) maar ik wil ook nog een beetje avond hebben.
In de weekenden slaap ik 12 a 13 uur.
Mijn wekker gaat om 5.20 uur en eigenlijk zou ik om 21.00 uur al in bed moeten liggen (om de volgende dag niet moe te zijn) maar ik wil ook nog een beetje avond hebben.

maandag 18 januari 2010 om 14:06
Ik slaap gemiddeld 6 uur per nacht. Vaak ook minder. Ik zou wel meer willen slapen, maar het komt er niet van. Heel af en toe gun ik mezelf een slaappilletje, zodat ik eens kan bijtanken, maar oha slaap ik bagger. Veel stress ( gehad) wat ik meeneem naar bed. Lange werkdagen, waarbij ik vaak savonds ineens opleef en nog van alles wil ( en moet) doen. Kinderen die wakker worden omdat ze moeten plassen het warm koud of weet ik veel wat hebben. En dan gaat smorgens de wekker weer gezellig tussen 6 en half 7.
Sja, alles went. Ik zou wel 7 uur vol willen maken. Maar meer hoeft niet persé, dan krijg ik alleen maar koppijn. En bovendien vind ik uitslapen zonde van mijn dag. Ik ben het in zijn geheel verleerd. Zonde eigenlijk wel...
Sja, alles went. Ik zou wel 7 uur vol willen maken. Maar meer hoeft niet persé, dan krijg ik alleen maar koppijn. En bovendien vind ik uitslapen zonde van mijn dag. Ik ben het in zijn geheel verleerd. Zonde eigenlijk wel...