Ideale weersomstandigheden

01-07-2025 12:39 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zijn voor jullie de ideale weersomstandigheden?

Ik trek het vandaag echt niet. Sowieso trek ik de hitte niet. Ik word er serieus een beetje ziek van. Ik word ontregeld, sloom, misselijk, algehele malaise is het. En toch lijkt het wel de norm om van zonnig weer te houden. Hoe vaak ik wel niet mensen hoor zeggen dat het weekend prachtig wordt met "die heerlijke zon" en op de radio hoor ik ook zo vaak: "het wordt een mooi vooruitzicht, morgen 28 graden zonder bewolking!"

Voor mij is dat allemaal al veel te warm.

Oh en de hooikoorts helpt er niet bij! :cry:
25 graden met een klein beetje wind.
TO trapt af.

16 graden met een klein windje en lichtbewolkt.
Max 20 graden, bewolkt met af en toe een bui :) dit geldt natuurlijk voor de zomer.
Voor de winter: vrieskou met een zonnetje en anders kou, met sneeuw :heart:
Pluviofiel
Ik begrijp je helemaal! Ik voel me ook niet lekker met dit weer. Sloom, misselijk, nergens zin in, etc.

Voor mij is 20 graden met een zonnetje ideaal.
Kidneybean schreef:
01-07-2025 12:42
Max 20 graden, bewolkt met af en toe een bui :) dit geldt natuurlijk voor de zomer.
Voor de winter: vrieskou met een zonnetje en anders kou, met sneeuw :heart:
Heerlijk. De regen hoeft voor mij dan niet, maar wel als daarmee de temperatuur daalt.

Heerlijk zoals je het omschrijft in de winter. Je kan je er tenminste op kleden en ik functioneer dan tenminste.
Voor mij het hele jaar door 25° . Hou niet van de kou en ook niet van de hitte
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Zon :sun: , niet te hoge luchtvochtigheid, tussen de 18 en 22 graden, windkracht 2.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Tussen de 25 en de 30 graden. En als ik niet hoef te werken vind ik 30+ ook niet erg.
18 graden, zonnetje met een briesje en snachts regen.
19 tot 22 graden met afwisselend wolken en zon. Windkracht 2 of 3. Tussen 22:00 en 7:00 mag het regenen :)

Ohja, in de winter vind ik vrieskou met blauwe lucht en zon ook heerlijk. Kan ook erg genieten van wat hardere wind kracht 5 ofzo, maar dan wel droog en niet te koud.
milestone wijzigde dit bericht op 01-07-2025 13:00
43.98% gewijzigd
huismuis
Veel zon! Liefst elke dag de hele dag.
Graad of 22-25. In de nacht regen.
Ik kan vooral niet tegen de zon. Ik verbrand in april al als het zonnetje net schijnt. Voor mij is dus het perfecte weer bewolkt zonder regen, bij een graad of 18-22.
Serengeti schreef:
01-07-2025 12:49
Zon :sun: , niet te hoge luchtvochtigheid, tussen de 18 en 22 graden, windkracht 2.
Dit is ook mijn ideaal.

Sinds kort vind ik warm weer (boven 25 graden) maar niks. Ik slaap dan slechter, constant te warm, loom en mijn lijf doet raar.
rond de 22 -24 graden met een briesje en 's avonds afkoelend
daar word ik persoonlijk het gelukkigst van
ik red me nu ook wel, omdat ik gelukkig een koel huis heb en airco op kantoor, maar prettig vind ik het allerminst en activiteiten ondernemen wordt ook lastig - zo heb ik vrijdag een festival en ben ik blij dat de vooruitzichten zijn dat het dan een beetje af gaat qua temperatuur
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
25-26 graden! :-)

Bij hogere temperaturen probeer ik zoveel mogelijk mediterraans te leven. Tranquilo, en vooral niet Hollands doen.
Een graad of 23, zon, briesje en 's nachts regen.
In de zomer max 25 graden in de zon, maar liefst wat koeler zodat ik nog wat kan doen buiten. Koele nachten en 1x per week flink wat regen voor de natuur.

In de winter het liefst zonnig met temperaturen rond het vriespunt. Heerlijk om te wandelen. Mooi zacht licht. En een paar keer een paar dagen een pak sneeuw :heart:
Tussen 15 en 25 graden. Als we moeten hockeyen mag 10 graden ook of wat miezer.
Zebra tussen de paarden
Janice schreef:
01-07-2025 13:05
Een graad of 23, zon, briesje en 's nachts regen.
Nou dit inderdaad.
Ik heb een vreselijke hekel aan van die regendagen. Maar zo warm als vandaag, is ook niet bepaald lekker te noemen.
Catco schreef:
01-07-2025 12:51
18 graden, zonnetje met een briesje en snachts regen.

Oeh ja, deze! En dan in de winter een droge vrieskou overdag en 's avonds laat sneeuw, om door het raam naar te kijken.

@TO Ik vind het ook ergerlijk hoe positief de weerberichten altijd spreken over de warmte, of wanneer er hoge cijfers bij staan. Nee weer-app, deze temperatuur verdient geen 8 en het is geen 'prima zomerweer'.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Vooral seizoenen vind ik erg fijn. Dat gezegd hebbende, ik hou niet van extreem weer, al kan ik heel koud wel aan.
Si abra la puerta hay lobos.
Rond de 17 graden, wisselvallig..soms zon, soms grauw en dan weer wat regen.
Met de zomer max 23 graden..

Maar alles vanaf 23 graden, nee bedankt.

Inderdaad word er ziekerig van, niet blij en totaal blegh.
In de zomer 23-30 graden, zonnig met af en toe een stapelwolkje en een klein briesje.

In de winter lekker koud vriesweer, met een zonnetje.

A.u.b. geen regen, ik heb echt een hekel aan regen (en ook aan miezer/motregen).
Tussen -10 en +18, windkracht 2, af en toe bewolkt, hier en daar wat regen, soms strak blauw en in de winter veel sneeuw.
Ook een Pluviofiel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven