Ideale weersomstandigheden

01-07-2025 12:39 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zijn voor jullie de ideale weersomstandigheden?

Ik trek het vandaag echt niet. Sowieso trek ik de hitte niet. Ik word er serieus een beetje ziek van. Ik word ontregeld, sloom, misselijk, algehele malaise is het. En toch lijkt het wel de norm om van zonnig weer te houden. Hoe vaak ik wel niet mensen hoor zeggen dat het weekend prachtig wordt met "die heerlijke zon" en op de radio hoor ik ook zo vaak: "het wordt een mooi vooruitzicht, morgen 28 graden zonder bewolking!"

Voor mij is dat allemaal al veel te warm.

Oh en de hooikoorts helpt er niet bij! :cry:
Tussen de 10 en 15 graden. Met een fris windje. Liefst bewolkt, maar af en toe zon mag. En liefst droog, maar af en toe regen mag ook.

Het is vandaag dus zo'n 20 graden warmer dan mijn ideale temperatuur. :nut:
In de zomer 25-30 graden. Zonnig met af en toe een wolkje en een briesje.
Hoewel ik iets warmer ook niet zo erg vind. Wij hebben het geluk dat het in huis vrij lang redelijk koel blijft, we hebben airco op de slaapkamers en ik doe geen fysiek zwaar werk. Dus ik kan het prima hebben. Ik vind het ook niet zo erg dat ik nu leeg loop zodra ik even iets moet doen. Douche mezelf wel weer fris.

In de winter lichte vorst (-5 tot -1 graden) en overdag een zonnetje. Af en toe 's nachts een sneeuwbui en ik ben ben blij.
Djessy schreef:
01-07-2025 14:06
Tussen -10 en +18, windkracht 2, af en toe bewolkt, hier en daar wat regen, soms strak blauw en in de winter veel sneeuw.
Precies dit. Scheelt mij weer typen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Dit weer❤️
Ik bloei helemaal op, dit zijn echt mijn temperaturen. 30 graden en warmer en ik ben blij
lonelycat schreef:
01-07-2025 14:22
Dit weer❤️
Ik bloei helemaal op, dit zijn echt mijn temperaturen. 30 graden en warmer en ik ben blij
Ik ook. Heerlijk, ik ben helemaal lekker warm en ik heb zoveel minder pijn..
24 graden, enkel wolkje en klein beetje wind

Min 10 met sneeuw of juist kraakhelder

Alles ertussenin hoef ik niet.
Kidneybean schreef:
01-07-2025 12:42
Max 20 graden, bewolkt met af en toe een bui :) dit geldt natuurlijk voor de zomer.
Voor de winter: vrieskou met een zonnetje en anders kou, met sneeuw :heart:
Hier sluit ik me graag bij aan! :jump:
To the end of my days; I will follow.
Ik houd op zich wel van de afwisseling, maar niet in deze extremen.

Zomer 25 graden
Herfst 5-15 graden
Winter -5-5 graden
Lente 10-15 graden

Is wat ik ideaal vind.
Voor mij; 18-22 graden en zon, of 22-26 graden met schapenwolkjes en een briesje. Twee keer per week 's nachts regen.

Ow en in de winter; -5 tot 0 graden met eerst een week lekker schaatsen en dan nog een week een dik pak sneeuw :heart:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Een graad of 10 en bewolkt. Lekker gewoon frisse lucht. Af en toe een buitje

Maar dat kan vast niet het hele jaar door. Dus in de lente mag het dan wel 15 graden zijn. En in de zomer 20. Omdat het moet.

In ieder geval allesbehalve dit. Hier voel ik me slecht bij
Wat ik in elk geval níet wil is: het hele jaar door hetzelfde. Ook niet als dat 15 graden zou zijn. En al helemaal niet als het 25 graden zou zijn. Ik moet de verschillen voelen. Dan nog liever +35 in de zomer en -20 in de winter. Maar liever dus iets minder extreem.
Ik heb geen problemen met de hitte overdag maar het moet geen weken duren.
Maar ik heb makkelijk praten. Ik werk veel thuis (in de airco) en op kantoor is ook airco. Al is die minder goed dan de airco's die we thuis hebben.
Maar voor de mensen die buiten werken of op locaties zonder goede klimaatbeheersing is dit vreselijk.
Ooit, in het jaar kruik, werkte ik in een winkel waar het echt vreselijk was met hitte. Ik heb meerdere keren collega's zien bezwijken aan een soort hitte beroerte. Echt heel naar. Ze gingen echt van hun stokje. De productie lag hoog en je moest alsnog heel hard werken.
Tussen de 18 en 25 graden met een zacht briesje is ideaal. 25 tot 30+ vind ik ook prima. Doe ik niks en hang wat rond ik de tuin en in huis. Ik houd van een aangenaam warme temperatuur. Mijn stemming is dan ook beter. De winter is niks voor mij.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Mijn ideaal is dat we seizoenen hebben 🙂steeds wat anders vind ik wel leuk. Ik hou niet van kou icm nattigheid of sneeuw. Maar mooi winters weer vind ik prima. Ook de herfst vind ik prachtig met al die kleuren en weer gezellig wat vroeger donker, lekker binnen met de kaarsjes aan.
Lente of zomer vind ik heerlijk met een zonnetje wat wolken en tussen de 20-25 graden.
Mijn favoriete mooie weer is de Indian Summer: overdag zonnig en lekker warm (graadje of 25, 28 mag ook) en relatief lange avonden zodat het 's nachts lekker afkoelt ter bevordering van de slaap.

En verder ben ik dol op noodweer. Laat de sneeuwstormen, de orkanen en de wolkbreuken maar komen, ik geniet me echt helemaal suf. En sowieso hou ik van seizoensgebonden weer. Dus sneeuw in de winter, zon in de zomer en onbestendig gedoe met veel mooie wolkenluchten in voor- en najaar. Regen mag van mij altijd want goed voor de plantjes, maar 's zomers wel liefst in de nachten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Kou en guur.
Daarna 10 graden met een slap zonnetje, herfst dus.
MissNuada schreef:
01-07-2025 16:15
Kou en guur.
Daarna 10 graden met een slap zonnetje, herfst dus.
Laat in de herfst dan. Begin herfst kan het nog heerlijk warm zijn. Het is maar goed dat we niet 1 weertype hebben wat men zelf kan bepalen. Dat werd oorlog.
johanna wijzigde dit bericht op 01-07-2025 17:00
Reden: verduidelijking
4.38% gewijzigd
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Regen kan ik in de zomer (mits niet té vaak) ook nog wel overdag verdragen maar ik haat regen in de winter. Van die koude drekkige druppels waarvan je weet: als het wat kouder was geweest was het sneeuw.

In de lente is oké maar ook niet te vaak. Ik wil de jonglui naar buiten kunnen schoppen. ;-)
Johanna schreef:
01-07-2025 16:17
Laat in de herfst dan. Begin herfst kan het nog heerlijk warm zijn. Het is maar goed dat we niet 1 weertype hebben. Dat werd oorlog.
Huh?
MissNuada schreef:
01-07-2025 16:21
Huh?
In de herfst kan het toch ook nog warm zijn? Of bedoel jij dat je de herfst met 10 graden en wat zon het fijnste vindt? Ik ben niet zo heel helder vandaag.
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2025 16:10
Mijn favoriete mooie weer is de Indian Summer: overdag zonnig en lekker warm (graadje of 25, 28 mag ook) en relatief lange avonden zodat het 's nachts lekker afkoelt ter bevordering van de slaap.

En verder ben ik dol op noodweer. Laat de sneeuwstormen, de orkanen en de wolkbreuken maar komen, ik geniet me echt helemaal suf. En sowieso hou ik van seizoensgebonden weer. Dus sneeuw in de winter, zon in de zomer en onbestendig gedoe met veel mooie wolkenluchten in voor- en najaar. Regen mag van mij altijd want goed voor de plantjes, maar 's zomers wel liefst in de nachten.
Dit weer ja! Meestal heb je dit met oostenwind en koelt het ‘s nachts dan lekker af. Wij hebben een bootje en op het water voelt het vaak wat koeler. Vandaar dat ik ook richting de 25 graden met een zonnetje neig!
In de zomer vind ik 25 graden wel genoeg, iets eronder vind ik fijner, liefst 17-23 graden. Ik hou ook niet van zonnen of aan het zwembad hangen. Als ik vrij ben heb ik het juist liever koeler, op mijn werk merk ik minder van de hitte, pas als ik naar huis ga. De temperatuur van vandaag vind ik echt tien keer niks. Ik kijk ook echt tegen die hete dagen op als ze worden voorspeld en ik tel af tot het weer koel wordt. Ik voel me dan echt minder lekker in mijn vel.

Het stomste vind ik mensen die zeggen "het is ook nooit goed" als je niet van hitte houdt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zonnig rond het vriespunt. Hoe kouder, hoe beter ik me voel.
Tjezus, wat vals
Johanna schreef:
01-07-2025 16:24
In de herfst kan het toch ook nog warm zijn? Of bedoel jij dat je de herfst met 10 graden en wat zon het fijnste vindt? Ik ben niet zo heel helder vandaag.
Ik denk de: Het is maar goed dat we niet 1 weertype hebben. Dat werd oorlog.
Volgens mij is het vooral goed dat wij niet bepalen. Dan werd het oorlog
Maar bij 1 weertype valt er nog steeds weinig oorlog te maken
Liv8 schreef:
01-07-2025 16:57
Ik denk de: Het is maar goed dat we niet 1 weertype hebben. Dat werd oorlog.
Volgens mij is het vooral goed dat wij niet bepalen.
Dan werd het oorlog
Maar bij 1 weertype valt er nog steeds weinig oorlog te maken
Ohhh dat kan natuurlijk ook. Dat is wat ik bedoelde te zeggen, dat als wij het weer zouden kunnen bepalen.
Excuses, mijn fout.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven