Ideeen voor Halloweenfeest
zondag 25 oktober 2009 om 14:22
Ik wil volgende week een Halloweenfeest geven. En een aantal ingredienten zijn al aanwezig. Horrorfilms, kostuums, versiering voor het huis. Alles in het zwart en oranje: pompoenen, spinnen, enz.
Ik heb alleen geen idee wat ik moet koken. Ik zat te denken aan pompoensoep... En wat voor een hapjes kan ik maken voor tijdens de films? Ik kom niet heel veel verder dan popcorn en muffins.
Daarnaast ben ik niet de beste in het uitzoeken van horrorfilms, want ik ben zelf nogal een watje. Ik heb Psycho. Wat zijn jullie favoriete titels?
En horen er nog andere activiteiten bij Halloween, behalve eten en film kijken? Ik hoor het graag van jullie als jullie orriginele of aanvullende ideeen hebben.
Ik heb alleen geen idee wat ik moet koken. Ik zat te denken aan pompoensoep... En wat voor een hapjes kan ik maken voor tijdens de films? Ik kom niet heel veel verder dan popcorn en muffins.
Daarnaast ben ik niet de beste in het uitzoeken van horrorfilms, want ik ben zelf nogal een watje. Ik heb Psycho. Wat zijn jullie favoriete titels?
En horen er nog andere activiteiten bij Halloween, behalve eten en film kijken? Ik hoor het graag van jullie als jullie orriginele of aanvullende ideeen hebben.
zondag 25 oktober 2009 om 14:32
Ik heb vorig jaar een helloweenfeestje gegeven: van dropsleutels en dropveters maakte ik griezelige spinnen, van marsepein heb ik spookjes gemaakt, je hebt van die witte chocoladecups...veranderd in ogen en ik had ook afgehakte vingers maar dat waren dan lange vingers met een amandel als nagel in de jam gedoopt. Ik ga ff kijken of ik er een foto van kan plaatsen.

zondag 25 oktober 2009 om 14:42
quote:JackintheBox schreef op 25 oktober 2009 @ 14:32:
Heeft iemand toevallig ook verstand van goede horrorfilms?
Shaun of the dead.
Lachen en griezelen tegelijk.
http://www.imdb.com/title/tt0365748/
Heeft iemand toevallig ook verstand van goede horrorfilms?
Shaun of the dead.
Lachen en griezelen tegelijk.
http://www.imdb.com/title/tt0365748/
zondag 25 oktober 2009 om 14:54
Saszzje en AE wat creatief! Ik krijg steeds meer zin in dat feestje! En bedankt voor de filmtip, de combi van lachen en griezelen staat me wel aan. Ik ben namelijk nogal een watje
En Saszzje, jij hebt vorig jaar ook een Halloweenfeestje gegeven. Klopt het dat het om eten en griezelen draait? Ik ga daar eigenlijk zomaar vanuit (misschien omdat het een Amerikaans feest is). Had jij vorig jaar nog andere activiteiten?
En Saszzje, jij hebt vorig jaar ook een Halloweenfeestje gegeven. Klopt het dat het om eten en griezelen draait? Ik ga daar eigenlijk zomaar vanuit (misschien omdat het een Amerikaans feest is). Had jij vorig jaar nog andere activiteiten?
zondag 25 oktober 2009 om 14:59
quote:wild_at_heart schreef op 25 oktober 2009 @ 14:52:
Screams en andere enge geluiden downloaden of er een afspeellijst op youtube van maken. Gecombineerd met wat themaliedjes heb je een leuk achtergrondmuziekje.Goed idee WAH. Wij hadden wel al een afspeellijst gemaakt, met heel veel orgelmuziek, maar een paar goede screams tussendoor zal onze party flink opluisteren.
Screams en andere enge geluiden downloaden of er een afspeellijst op youtube van maken. Gecombineerd met wat themaliedjes heb je een leuk achtergrondmuziekje.Goed idee WAH. Wij hadden wel al een afspeellijst gemaakt, met heel veel orgelmuziek, maar een paar goede screams tussendoor zal onze party flink opluisteren.
zondag 25 oktober 2009 om 15:42
Als het goed is, verkopen ze bij Jamin snoep in de vorm van oogballen. Ook leuk
Leuke films voor Halloween:
Nightmare on Elmstreet (deel 1, de rest is prut)
Friday the 13th (ook deel 1, de rest is prut)
Halloween (uiteraard!!! wederom deel 1 de rest is prut, haha)
Hellraiser
It (of andere films naar boeken van Stephen King)
Vraag desnoods in de videotheek of ze nog leuke film tips hebben...
Leuk zo'n Halloween party, zou ik ook willen doen, maar vind m'n kids (of eigenlijk de jongste) nog te klein, voor wat betreft enge films dan, al vindt ze Eddie de Clown (die nu in Walibi speelt) wel heel erg grappig
Leuke films voor Halloween:
Nightmare on Elmstreet (deel 1, de rest is prut)
Friday the 13th (ook deel 1, de rest is prut)
Halloween (uiteraard!!! wederom deel 1 de rest is prut, haha)
Hellraiser
It (of andere films naar boeken van Stephen King)
Vraag desnoods in de videotheek of ze nog leuke film tips hebben...
Leuk zo'n Halloween party, zou ik ook willen doen, maar vind m'n kids (of eigenlijk de jongste) nog te klein, voor wat betreft enge films dan, al vindt ze Eddie de Clown (die nu in Walibi speelt) wel heel erg grappig
zondag 25 oktober 2009 om 15:45

zondag 25 oktober 2009 om 15:55
Meer eettips (gejat van mijn britse vriendinnen)
Heksenprut:
zwarte pasta met pesto
Spinnenpizza: met diezelfde - gekookte - zwarte tagliatelle spinnetjes versieren op een pizza
Spinnenweb (witte suikerspin)
Of je pakt het groot aan en rijgt popcorn op he;le lange draden en maakt daar een mega-spinnenweb van. Eventueel kan je van drop een spin in elkaar knutselen, en kleine dropjes erin doen als gevangen insecten.
Of een oranje soep, of een groene (spinazie/broccoli) het liefst serveren in een grote zwarte soeppan.
Veel plezier!
Heksenprut:
zwarte pasta met pesto
Spinnenpizza: met diezelfde - gekookte - zwarte tagliatelle spinnetjes versieren op een pizza
Spinnenweb (witte suikerspin)
Of je pakt het groot aan en rijgt popcorn op he;le lange draden en maakt daar een mega-spinnenweb van. Eventueel kan je van drop een spin in elkaar knutselen, en kleine dropjes erin doen als gevangen insecten.
Of een oranje soep, of een groene (spinazie/broccoli) het liefst serveren in een grote zwarte soeppan.
Veel plezier!
zondag 25 oktober 2009 om 16:10
Goede ideeen!
Ik wil inderdaad ook wat te eten op tafel toveren en ik had nooit gedacht aan zwarte pasta. Top idee. Ook lekker goor met rode saus.
En snoep op tafel, oogballen? Verkopen ze die echt bij Jamin? Ik ga er morgen gelijk even kijken...
Oh, dit wordt een topfeestje!
Hoe hebben jullie trouwens jullie gasten uitgenodigd? Ook op een speciale manier? Of gewoon een mailtje?
Ik wil inderdaad ook wat te eten op tafel toveren en ik had nooit gedacht aan zwarte pasta. Top idee. Ook lekker goor met rode saus.
En snoep op tafel, oogballen? Verkopen ze die echt bij Jamin? Ik ga er morgen gelijk even kijken...
Oh, dit wordt een topfeestje!
Hoe hebben jullie trouwens jullie gasten uitgenodigd? Ook op een speciale manier? Of gewoon een mailtje?
zondag 25 oktober 2009 om 16:33
Uit de Allerhande haalde ik eens:
Jellypudding met enge beesten.
Jelly is gewoon te koop bij de supermarkt. De pudding is doorzichtig en rood of groen (geloof ik) Zeer simpel te maken. Op het moment dat je het in vormpjes giet, zorg je dat er een plastic beest inzit.. erg leuk om te zien.
Jellypudding met enge beesten.
Jelly is gewoon te koop bij de supermarkt. De pudding is doorzichtig en rood of groen (geloof ik) Zeer simpel te maken. Op het moment dat je het in vormpjes giet, zorg je dat er een plastic beest inzit.. erg leuk om te zien.
Later is nu
zondag 25 oktober 2009 om 18:26