- Iiiieks - naaktslakken ....
donderdag 5 juni 2008 om 22:25
Al een tijdje worden mijn gang en toilet ' s nachts geteisterd door naaktslakken. 's ochtends zit alles onder de slijmerige slakkensporen. Daarnaast ben ik bij nachtelijk toiletbezoek altijd bang dat ik met mijn blote voeten op een naaktslak trap.
Ik wil van ze af!
Ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Ze blijven ook alleen in de gang en in het toilet, verder gaan ze niet.
Wie weet een goed, werkend middeltje dat niet giftig is voor katten en kinderen? Misschien weet iemand ook waarom ze mijn gang en toilet zo aantrekkelijk vinden?
Ik wil van ze af!
Ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Ze blijven ook alleen in de gang en in het toilet, verder gaan ze niet.
Wie weet een goed, werkend middeltje dat niet giftig is voor katten en kinderen? Misschien weet iemand ook waarom ze mijn gang en toilet zo aantrekkelijk vinden?

donderdag 5 juni 2008 om 22:29
Komen ze misschien uit de kruipruimte (of hoe het heet) die bij de voordeur zit? Afschuwelijke beesten... ik heb wel eens een kapotte tussen mijn tenen gekregen toen ik op een camping 's nachts mijn teenslippers aanschoot om naar het wc-blok te strompelen. Krijg er nog rillingen van als ik er aan denk...

donderdag 5 juni 2008 om 22:33
Zout. Ga al je plinten en kieren, zoals bij het luik van je kruipruimte, na en strooi zout in iedere millimeter ruimte die je ziet. Ze komen werkelijk door de kleinste gaatjes binnen. Ik heb zo'n gaatje bij mijn achterdeur, en door de sporen te volgen heb ik dat gevonden. Zout er in, en nu geen last meer van. Zout kun je in kleine gaatjes laten lopen door een toetertje te rollen van papier, en aan het einde een kleine opening over te houden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 5 juni 2008 om 22:44
Escargots de Strasbourg
Ingredienten
24 slakken
80 gram boter
1/2 ui
1 teentje knoflook
2 sjalotjes
1 eetlepel gehakte peterselie
peper,zout
Bereiding
Slakken voorkoken in weinig water, 5 minuutjes.
De huisjes van de slakken in heet water wassen en laten uitlekken.Ieder huisje vullen met een 1/2 theelepel slakkevocht,de slakken erin stoppen.De boter smeuig roeren.Het teentje knoflook en sjalotjes pellen en fijnsnipperen en met de peterselie aan de boter toevoegen en goed vermengen.De boter met peper en zout op smaak brengen.De gevulde slakkehuisjes met de kruidenboter dichtstrijken en in een platte,vuurvast schaaltje zetten.Het schaaltje op het rooster in een op 225-250C voorverwarmde oven schuiven.De slakken ondeveer 20 min.bakken.
Lekker met stokbrood.
Ingredienten
24 slakken
80 gram boter
1/2 ui
1 teentje knoflook
2 sjalotjes
1 eetlepel gehakte peterselie
peper,zout
Bereiding
Slakken voorkoken in weinig water, 5 minuutjes.
De huisjes van de slakken in heet water wassen en laten uitlekken.Ieder huisje vullen met een 1/2 theelepel slakkevocht,de slakken erin stoppen.De boter smeuig roeren.Het teentje knoflook en sjalotjes pellen en fijnsnipperen en met de peterselie aan de boter toevoegen en goed vermengen.De boter met peper en zout op smaak brengen.De gevulde slakkehuisjes met de kruidenboter dichtstrijken en in een platte,vuurvast schaaltje zetten.Het schaaltje op het rooster in een op 225-250C voorverwarmde oven schuiven.De slakken ondeveer 20 min.bakken.
Lekker met stokbrood.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 5 juni 2008 om 22:50
Dat heb ik ook gehad! In mijn woonkamer dan wel. Ik heb alle slakkenmiddeltjes geprobeerd en ook bier en zout en zo nog wat trucs, niets hielp. Ik heb geschreven naar de vragenrubriek van de VK en die zeiden dat ze inderdaad uit een vochtige ruimte komen en de enige optie is die doorgang dicht te stoppen. Wij hebben een oud huis met een vloer met kieren en gaten, die had ik al dichtgestopt met keukenpapier, maar dat eten ze volgens de VK-meneer, dus nu zitten er stukken plastic in (opgepropte diepvrieszakjes e.d.). Geen slak meer gezien! Kijk dus of er ergens gaten zitten waar vroeger buizen doorliepen bijvoorbeeld, of misschien het toiletraampje? 's nachts dichtdoen dan dus.. Succes!
donderdag 5 juni 2008 om 22:55
hmmm, dat wilde ik natuurlijk niet horen... dat niets werkt! hmmmm Ik weet ook wel dat de enige echte oplossing is om onze kruipruimte wat minder vochtig te maken (ik dacht door lava-steentjes of id) en door alle kieren te dichten. En uiteindelijk zullen we dat ook wel een keer doen, maar ik hoopte eigenlijk op een wat eenvoudiger oplossing.
Enne toiletraampje? Hoezo, kruipen ze daardoorheen dan?
Enne toiletraampje? Hoezo, kruipen ze daardoorheen dan?
donderdag 5 juni 2008 om 23:46
donderdag 5 juni 2008 om 23:47
donderdag 5 juni 2008 om 23:53
Zout is zeker goed. Heb je wel eens zout gestrooid op een levende slak?
Om mijn huis stikt het ook van de (naakt)slakken. Gelukkig komen ze niet binnen maar ze kunnen heel goed tegen de muur opkruipen hoor!
Je kunt ook een touwtje door een zoutbadje halen en dat over het kozijn spannen. Of rond een bloempot knopen als de slakken naar je planten komen
Om mijn huis stikt het ook van de (naakt)slakken. Gelukkig komen ze niet binnen maar ze kunnen heel goed tegen de muur opkruipen hoor!
Je kunt ook een touwtje door een zoutbadje halen en dat over het kozijn spannen. Of rond een bloempot knopen als de slakken naar je planten komen