Ik hou niet van feestjes

06-12-2011 20:15 51 berichten
Ik heb vanaf mijn 13e mijn verjaardag niet meer gevierd. Dit jaar kom ik er echt niet onderuit. Ik heb een paar vrienden gemaild of ze vrijdagavond zin hadden om een kop koffie te komen drinken.

Niks aan de hand, zul je denken, maar ik heb er zo'n hekel aan om zelf een feestje te organiseren. Zelfs onder het mom van 'een kop koffie komen drinken' droom ik toch elke nacht dat ik te weinig eten/drinken heb, dat ik te laat bij de gasten kom, dat het huis te klein is, dat ik helemaal niet leuk ben en dat ze mijn vrienden zich dood zullen vervelen.

Ik heb er echt een hekel aan, hopelijk wordt het snel vrijdagavond en ben ik er vanaf. Ben ik de enige die dit heeft? Heb er maar een poll van gemaakt.

Ohja, neem dit topic vooral niet te serieus: Ik ben ontzettend studieontwijkend gedrag aan het vertonen.

Feestjes organiseren

Totaal aantal stemmen: 25

Mijn grootste angst (4%)
Jij bent echt raar, stel je niet aan (20%)
Ik heb precies hetzelfde (76%)
Heel herkenbaar! En als t eenmaal onvermijdelijk zo ver is, vermaak ik me meestal prima
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het juist andersom. Ik vind het niet erg om een feestje te geven, want dan kan ik ook zelf de muziek bepalen, en wie er komt, enz. Maar ik heb er een hartgrondige hekel aan om naar feestjes bij anderen thuis te gaan. Om bovenstaande redenen dus; muziek die ik niet leuk vindt, verplicht om moeten gaan met mensen die ik niet ken of waar ik anders nooit mee om zou gaan, enz.
Feestjes bij anderen zou ik t allerliefste vermijden. Behalve bij hele goede vrienden, dan is t prima. Maar bij anderen zit je toch regelmatig met slechte muziek, dronken ouders en kettingrokende gasten. Hmmm, niet mijn ding...
Oh nee niet herkenbaar, ik hou van feestjes
Internagelaktisch
Oh, nee dat maakt me echt niets uit als het bij anderen is. Vermaak me altijd prima bij een ander! Heb nooit last van stress tijdens studie of werk, ben heel erg nuchter, maar als ik zelf een feestje moet organiseren... Beuuhh, nahh, laat maar!
Heel herkenbaar, vooral de angst dat je te weinig te eten hebt of dat niemand het leuk vindt. Meestal valt het uiteindelijk wel mee, maar ik zie er ook altijd vreselijk tegenop. Sterkte en veel plezier!
..
Geen koffie drinken! Wijn zuipen! Wordt het zo gezellig..
Heel herkenbaar. Ik ben dol op feestjes, maar ik ben een gastvrouw from hell, want ik vergeet gewoon iedereen van hapjes en drankjes te voorzien óf ik duw het ze zo ongeveer hun mond in.
quote:Nastik schreef op 06 december 2011 @ 20:23:

Geen koffie drinken! Wijn zuipen! Wordt het zo gezellig.. Stel je voor dat ik het verkeerde merk koop of te weinig in huis heb!!!!!
Je hebt vanaf je 13e je verjaardag niet meer gevierd dus hoe weet je dan dat je er een hekel aan hebt? Chill, het zijn je vrienden. Bedenk hoeveel mensen er komen, koop daar drinken voor, haal wat zakken chips in huis en zet een muziekje op.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2011 22:31
Reden: provocatie/grap ten koste van een ander
% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En inderdaad; sla de koffie over. Ik nodig mijn gasten altijd na 21.00 h uit, hoef ik tenminste niet met koffie/thee te slepen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2011 22:32
Reden: reactie op provocatie/grap ten koste van een ander
% gewijzigd
Ik heb een hekel aan alle feestjes. Vooral themafeestje, gruwel. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik ook alleen ga als ik er echt niet onderuit kan. Gelukkig is mijn vriend ook geen feestjes liefhebber. Wij vieren om die reden verjaardagen ook niet. Kan me je stress helemaal voorstellen. Heel veel sterkte en plezier!
quote:nessemeisje schreef op 06 december 2011 @ 20:27:

Je hebt vanaf je 13e je verjaardag niet meer gevierd dus hoe weet je dan dat je er een hekel aan hebt? Chill, het zijn je vrienden. Bedenk hoeveel mensen er komen, koop daar drinken voor, haal wat zakken chips in huis en zet een muziekje op.Meegeholpen organiseren verjaardag vriend. Dat vond ik al erg genoeg....En ik heb nu al rare dromen, ik vind mezelf echt raar!
Ik kan ook echt tegen verjaardagen op kijken.

Als ik er ben is het eigenlijk altijd gezellig, maar toch heb ik nooit zin in zo'n feestje bij iemand thuis.

Maar een feestje geven vind ik juist wel weer leuk.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2011 22:32
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2011 22:33
% gewijzigd
Ik ben juist altijd heel bang dat ik een feestje geef en dat er dan niemand komt... En dat mensen het stom vinden, of ongezellig..

En als mensen weer naar huis zijn lig ik altijd in ben te analyzeren of mensen wel genoeg te drinken/eten aangeboden hebben gekregen en of ik wel gastvrij genoeg ben geweest..

Maar de meeste mensen komen gewoon weer als ik ze weer eens uitnodig.. Dus het zal allemaal wel meevallen :-)
Maar het leven is toch 1 groot feest?
quote:zammm schreef op 06 december 2011 @ 20:41:

Maar het leven is toch 1 groot feest?Dat is natuurlijk helemaal waar
Ik hou ook niet zo van feestjes. Vier mijn eigen verjaardag al jaren met alleen de mensen die ik echt graag wil zien, dat bevalt goed. Dan maar geen knalfeest. Feestjes van anderen kunnen leuk zijn, maar alleen als er leuke mensen zijn en er gedanst wordt ofzo (ik haat in een kring zitten met een bordje taart op schoot). Een vriend van me zei ooit: "Een feest is niet geslaagd als mensen er niet minstens een week over napraten", daar sluit ik me bij aan. Alleen niet als het mijn eigen feest is.
quote:zammm schreef op 06 december 2011 @ 20:41:

Maar het leven is toch 1 groot feest?

Zou je denken hè?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2011 22:33
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven