Ik voel me angstig...

14-11-2015 10:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
door de aanslagen in Parijs. Al wist ik al langer dat het niet goed ging komen. Zeker na 11/9. Ik zal hierin niet de enigste zijn. Alleen Parijs is dichterbij. Dat het hier ook gaat gebeuren.

Ik voel me ook angstig omdat ik geadopteerd ben. Ik spreek de taal, volg de gebruiken en gewoonten van hier,.. toch heb ik een buitenlands uiterlijk. Dat er op een dag daardoor iemand of verschillende mijn dochter en mij iets aandoen.

Nee ik kom niet uit een moslimland maar hoelang zal het duren eer de haat en het racisme naar alle vreemdelingen (ook de geïntegreerden) is overgeslagen.

Ik hoop dat ik overdrijf in mijn angst en dat het nooit zo ver komt.
Ik vind dat je overdrijft

Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Waarom zouden jij en je dochter gevaar lopen dan volgens jou?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je overdrijft inderdaad.

Ik sluit niet uit dat hier ook IS aanslagen gaan volgen maar extreem rechts geweld tegen individuen komt hier nauwelijks voor. De kans daarop is in Duitsland een stuk groter.
Misschien overdrijf je, maar dat is je gevoel. Dat begrijp ik best.
Nu maar afwachten wat voor wending dit topic neemt...

Verder moet je gewoon realistisch door het leven gaan en je gezonde verstand gebruiken.

En wat je vooral niet moet doen is jouw angst op je dochter projecteren.
Inderdaad rationeel denken hierin, laat je emoties niet de overhand nemen. Het is vreselijk wat er is gebeurt, maar ik zie het in Nederland ook niet snel gebeuren, ik voel me heel veilig en weet dat de veiligheidsdiensten hun werk doen.
Vervelend voor je, die angst
Het is heel naar, ik herken het wel een beetje. Daarom volg ik sinds een tijdje alleen nog maar de hoofdlijnen van het nieuws, geen details.

Zo ben je toch een beetje op de hoogte, want je kan niet alles buitensluiten, maar alle details heb je niks aan en maakt je dus alleen maar bang.

Zoals nu weet ik dat er iets gebeurd is in Parijs, in een theater en met kalashnicovs. Ook iets met een voetbalstadion, en ontploffingen. Gijzeling, aantal doden.

Verder weet ik niks en op dit moment vind ik bovenstaande ook voldoende om te weten.

Iemand kan dat dom, niet meelevend of struisvogelachtig noemen, maar vroeger zat ik juist bovenop het nieuws, de hele dag nieuwssites en twitter te f5-en bij een gebeurtenis, en wat heb je daar uiteindelijk aan?

Dit heeft mij wat rust gegeven.
Ik vind niet dat je overdrijft, je gevoel is je gevoel. Ik denk niet dat het een hele reële gedachte is, maar het we weten het nooit.

Er is niet iets wat je kunt doen om te ontsnappen aan mensen die zó gek zijn in hun hoofd dat ze dit soort barbaarse dingen gaan doen.
Het was niet bepaald onverwacht die aanslag en het zal ook niet de laatste zijn, zeker niet gezien waar Europa nu helemaal mee bezig is. Nostradamus voorspelde het al: een grote instroom moslims in Europa gevolgd door burgeroorlogachtige toestanden in Parijs en Rome uitmondend in 'n wereldoorlog. Zou er persoonlijk niet van staan te kijken als dat gaat uitkomen.
Shoot first, ask questions later!
Ik snap best wel dat je bang bent, maar met bang zijn schiet je niks op. Het is een cliché, maar ook een waarheid: een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

Probeer je gedachten te verzetten, iets leuks te doen, afleiding te zoeken. Mocht er ooit iets ergs gebeuren, zorg er dan in ieder geval voor dat je er tot die tijd het beste van hebt gemaakt.
Ja dat ook Ibbeltje. Stel over 10 jaar breekt de oorlog uit. Dan kun je nu nog 10 leuke jaren hebben, of 10 jaar bang in een hoekje zitten wachten op al het onheil.

Probeer gewoon je leven te leven, en te genieten. Je loopt ook niet de hele dag met een paraplu open rond omdat het wel eens kan gaan regenen toch.
Ik doe verder met mijn leven en projecteer het niet op mijn dochter.

Ik weet niet waarvan dat dit gevoel vandaan komt want veel met racisme heb ik eigenlijk niet te maken. Misschien omdat het een paar jaar geleden hier in België gebeurde.
Zolang je je niet in grote steden ophoudt (geliefde doelwitten van terroristen) zal het nog niet gelijk zo'n vaart lopen.
Shoot first, ask questions later!
En niet teveel lezen op forums waar stemmingmakerij heerst.
Nostradamus

http://youtu.be/sOgu0rjCdnM
quote:JollyJ schreef op 14 november 2015 @ 11:11:

Nostradamus Ja, die ene met die groene(?) broek.
quote:ana_isabel schreef op 14 november 2015 @ 11:09:

En niet teveel lezen op forums waar stemmingmakerij heerst.

Inderdaad.

En ik snap ergens je gevoel wel, want de kans dat zoiets in Nederland gaat gebeuren lijkt me reëel. Maar met volkomen ongerichte aanslagen als deze (zoveel mogelijk onschuldige mensen raken die er niks mee te maken hebben) kun je verder niks. Daarom voel ik denk ik geen angst voor aanslagen, er is toch niks dat je kunt doen, je hebt er geen enkele invloed op. Leef je leven, wees goed voor jezelf en de mensen om je heen, dan krijgt je leven waarde. Zonde om in angst te blijven hangen.
Tjezus, wat vals
quote:JollyJ schreef op 14 november 2015 @ 11:11:

Nostradamus

http://youtu.be/sOgu0rjCdnMPrachtig metrum in dat liedje
Tjezus, wat vals
Ik denk juist dat mensen zoals 'wij', afkomstig uit 2 werelden, nu hard nodig zijn. Zie je afkomst als kracht.

Ik vind het heel prettig nergens bij te horen. Helemaal in tijden als deze.
Ik voel me heel erg angstig maar ik voel me ook angstig voor de marokkaanse buurvrouw die een hoofdoek op heeft. Wat zal er met haar gebeuren ze is een moslim. En dit zet de gemoederen tegen over elkaar.
quote:MevrouwJack schreef op 14 november 2015 @ 11:15:

[...]

Prachtig metrum in dat liedje Toch weer even een grappig momentje tijdens een "zwaar" gesprek. Leuk
quote:vruchtgebruik schreef op 14 november 2015 @ 11:16:

Ik denk juist dat mensen zoals 'wij', afkomstig uit 2 werelden, nu hard nodig zijn. Zie je afkomst als kracht.

Ik vind het heel prettig nergens bij te horen. Helemaal in tijden als deze.Hoezo nergens bij horen? Je hebt toch gewoon een Nederlands paspoort? Dan ben je gewoon Nederlandse hoor.
quote:ana_isabel schreef op 14 november 2015 @ 11:22:

[...]

Toch weer even een grappig momentje tijdens een "zwaar" gesprek. Leuk Ja en nu zit ik dus Najib Amhali filmpjes te kijken in plaats van de afwas te doen
Tjezus, wat vals
quote:vruchtgebruik schreef op 14 november 2015 @ 11:16:

Ik vind het heel prettig nergens bij te horen. Helemaal in tijden als deze.Hoe moet ik dat zien als kracht? Als ik zie en hoor hoe sommige collega's, kennissen, familie,.... zich (extreem) racistisch uit voel ik me niet krachtig maar eerder iemand die hen niet kan overtuigen dat niet elke "vreemdeling" zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven