Irritaties in de wachtkamer

01-09-2019 15:22 116 berichten
In navolging van het topic 'Irritaties in het OV' ook maar een topic over irritaties in de wachtkamer. In diverse topics lees ik weleens over irritaties in de wachtkamer, dus bij deze een topic om ze eens lekker te spuien.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
01-09-2019 18:38
Je moest eens weten ;-)
Zonder gekheid, wat anderen al aangeven: een klant kan je geen uren laten wachten zonder uitleg.
Het is wel heel toevallig dat ik altijd en dan echt altijd 10 tot 15 minuten later dan mijn afspraaktijd pas naar binnen geroepen wordt.
Ik neem aan dat de dokter niet elke keer een spoed heeft?!

Herinner me nu ook iets: sinds dit jaar is er een nieuwe belregel bij mijn HA-praktijk:
Je mag alleen tussen 8.30 en 12u bellen voor afspraken, bij medische spoed druk 1, tussen 10 en 10.30u is de praktijk niet telefonisch te bereiken, want dan is er werkoverleg, bij medische spoed kies 1, voor lab uitslagen mag je alleen tussen 14u en 16u bellen, bij medische spoed druk 1, voor herhaalrecepten druk 2.

Dan bel je en MOET je eerst die riedel afluisteren voor je een andere keuze dan 1 kan maken (2 of 3) en dan zijn ze in gesprek, of je later terug wil bellen.
Ik ben zo wel eens 2 tot 3 uur bezig om een assistente te pakken te krijgen en mijn afspraak te plannen.
En daar is mijn werkgever niet zo blij mee, want ik loop dus aldoor van plek af, daar ik niet in de kantoortuin mijn klachten over de afdeling ga roeptoeteren.

Medicijnen afhalen: kan tussen 8.30 en 10u, tussen 10.30 u en 12u en dan van 13.30u (!!!) tot 17.00u.
Je staat in dezelfde rij als de mensen die zich aanmelden voor afspraken, nieuwe afspraken maken, etc...
Helaas kan ik niet bij een apotheek medicijnen halen, want dan moet ik na een doktersafspraak eerst weer 15km rijden voor de dichtsbijzijnde apotheek. En die is de andere kant uit van mijn werk (wat 35km verderop ligt).
Heb ook rustig wel eens in de rij gestaan vanaf 9.30u waarop ik om 10u het bordje voor mijn neus kreeg dat ze het werkoverleg ingingen, lees: koffiepauze.

Sinds anderhalf jaar zit ik een herhaalrecept routine: heel handig, hoefde ik zelf niets meer bij te houden en zou ik 2 weken voor mijn medicatie op is, een berichtje krijgen dat ik mijn nieuwe voorraad af kon komen halen.
Helaas kunnen ze niet tellen. Ik slik 4 verschillende pillen, die zitten allemaal in afwisselende hoeveelheden in de doosjes, dus 3 maanden precieze aantallen met volle doosjes lukt niet.
Gevolg: ik tel bij ontvangst alles thuis na en moet altijd aangeven dat ik eerder moet komen.
Ik heb zelf maar een excelletje gemaakt waar ik alle voorraad inzet en die uitrekent wanneer ik weer moet halen ongeveer.
Dat zet ik in mijn agenda en ga dan zelf maar mailen en bestellen.
Hihihi, bij ons was het bandje eerst ook zo: maar kreeg je eerst nog even heel pinnig van de assistente die het had ingesproken te horen:

Luister eerst het hele bericht AF!

Woef!

Dat staat er nu niet meer op gelukkig. Je kan nu meteen drukken voor de juiste optie of gewoon aan de lijn blijven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
01-09-2019 18:49
Mijn kind en vele anderen hebben hun lessen gewoon nodig, dus ja, voor schooltijd of daarna. In het weekend of ‘s avonds, helemaal prima. Deze ortho kan in het weekend de hele regio voorzien van hockeybitjes en is ook regelmatig open op bepaalde avonden. Dus zoveel op met 9-5 heeft hij nou ook weer niet.

Daarbij zit mijn kind zeker niet iedere dag tot vier uur op school en begint ze regelmatig pas het derde uur of nog later. En toch is het elke maand een crime om een afspraak te plannen.
Alsof ze echt úren missen. Als je het zo plant dat ze niet elke keer dezelfde lessen missen valt het echt wel mee hoor. Die paar keer per jaar dat ze heen moeten.
Ik werk in het VO en wij doen daar echt niet moeilijk over.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
01-09-2019 20:06
Ik heb een tijd geleden 's ochtends vroeg een ongeluk in huis gehad met flink wat bloedverlies en schade. Naar de SEH per ambulance. Het wachten viel me erg mee, maar ik was dan ook behoorlijk versufd en in shock dus ik had achteraf totaal niet het gevoel dat ik er 5 uur had gelegen.
Maar wat ik dan heel vervelend vind is, dat ik vervolgens met een bebloede pyjama, hersenschudding, bloedklonters in mijn haar en dikke pleisters en gaasverbanden word weggestuurd en maar mag uitzoeken hoe ik thuis kom. De dichtstbijzijnde SEH is 30 km van huis, er is heel slechte aansluiting met het OV (zie je het voor je, oudere dame in pyjama en onder het bloed in de bus of de trein?) en 30 km in een taxi ging mijn budget niet trekken.

Ik verwacht natuurlijk ook weer niet dat het personeel me persoonlijk terug rijdt, maar dit was best even lastig. Ik heb geen partner, iedereen die ik kende met een auto was aan het werk of onbereikbaar. Gelukkig is het na flink wat bellen en een oproep aan mijn Facebookvrienden toch nog gelukt iemand te vinden die een uurtje weg kon van zijn werk.

(het herstel ging gelukkig voorspoedig)
Dat had ik na een bevalling. Hoefde dan niet naar huis maar werd toen alles klaar was zo naakt onder het bloed en smurrie onder een dekje op een kamer gedumpt. Slaap lekker.

Toen ik daar een klacht over indiende heb ik daar niets meer op gehoord.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
winters schreef:
01-09-2019 17:22
Mijn zoon was een keer gevallen en had echt last van zijn arm. Was aan het einde van de middag maar kon nog naar de huisarts en die stuurde ons door naar de spoedeisende hulp. Wij waren de enigste die er zaten maar toch moesten we 3 kwartier wachten. En mannetje had zo'n last van zijn arm die gebroken bleek te zijn.
Troost je, ik viel tijdens mijn motorrijles en brak mijn sleutelbeen...de Ehbo in het ziekenhuis had zes uur nodig voor het maken van een rontgenfoto, een mitella aanleggen en het voorschrijven van iets zwaardere pijnstillers...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar bij een psychiater gelopen en elke keer zat je standaard 1,5 tot 2u te wachten terwijl je een afspraak had. Ik heb absoluut begrip voor artsen en denk zeker niet dat ze met hun duimen zitten te draaien, maar als je een kindje hebt is het echt niet evident om telkens iemand te moeten lastigvallen omdat je weet dat je niet op tijd zult zijn om hem van school te halen.

Spoed idem. Vriend werd aantal jaar geleden opgenomen met wat een darmontsteking bleek. 6u heeft hij daar liggen afzien voor hij een pijnstiller kreeg. Dat het druk is, akkoord, maar kun je dan tenminste niks geven voor de pijn? Mijn grootmoeder idem. Ze had terminale kanker, moest naar spoed wegens complicaties en heeft daar ook uren gelegen. Vind het echt schrijnend, hoewel ik zeker begrip heb en geen stampij ga maken.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en de standaard was dat de eerste afspraak om 8.00 uur ingepland werd. In een huisartsenpraktijk idem.
De dokter kwam steevast om 8.20 binnen. De reden hiervoor was dat als de eerste afspraak niet kwam/te laat kwam de dokter niet hoefde te wachten.
Ik denk dat het in veel ziekenhuizen en/of huisartsenpraktijken zo werkt.

Ik woon nu al 20 jaar in Belgie en hier moet ik ook vaak wachten maar dat komt vooral omdat de dokter gewoon de tijd voor je neemt. En omdat je weet dat hij dat ook bij jou doet accepteer je dat makkelijker.
suzyqfive schreef:
01-09-2019 22:23
Alsof ze echt úren missen. Als je het zo plant dat ze niet elke keer dezelfde lessen missen valt het echt wel mee hoor. Die paar keer per jaar dat ze heen moeten.
Ik werk in het VO en wij doen daar echt niet moeilijk over.
Mijn kind wil zelf ook geen lessen niet missen. De ortho is helaas niet de enige zorgverlener waar mijn kind zich regelmatig moet melden, dus ik plan zeker wel zoveel mogelijk om schooltijden heen. En dat is bij de ortho gek genoeg altijd het lastigste.

We zijn er al 2,5 jaar bezig. Daarbij is het een half uur fietsen vanaf school, dus alleen aan reistijd is het al een uur, midden op de dag heen en weer voor 2 minuten controle. Inmiddels is het dus een bron van irritatie.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
02-09-2019 07:11
Mijn kind wil zelf ook geen lessen niet missen. De ortho is helaas niet de enige zorgverlener waar mijn kind zich regelmatig moet melden, dus ik plan zeker wel zoveel mogelijk om schooltijden heen. En dat is bij de ortho gek genoeg altijd het lastigste.
Wat hebben jullie brave kinderen, die van mij vonden een uurtje missen (soms wel 2) vooral erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
01-09-2019 20:06
Ik heb een tijd geleden 's ochtends vroeg een ongeluk in huis gehad met flink wat bloedverlies en schade. Naar de SEH per ambulance. Het wachten viel me erg mee, maar ik was dan ook behoorlijk versufd en in shock dus ik had achteraf totaal niet het gevoel dat ik er 5 uur had gelegen.
Maar wat ik dan heel vervelend vind is, dat ik vervolgens met een bebloede pyjama, hersenschudding, bloedklonters in mijn haar en dikke pleisters en gaasverbanden word weggestuurd en maar mag uitzoeken hoe ik thuis kom. De dichtstbijzijnde SEH is 30 km van huis, er is heel slechte aansluiting met het OV (zie je het voor je, oudere dame in pyjama en onder het bloed in de bus of de trein?) en 30 km in een taxi ging mijn budget niet trekken.

Ik verwacht natuurlijk ook weer niet dat het personeel me persoonlijk terug rijdt, maar dit was best even lastig. Ik heb geen partner, iedereen die ik kende met een auto was aan het werk of onbereikbaar. Gelukkig is het na flink wat bellen en een oproep aan mijn Facebookvrienden toch nog gelukt iemand te vinden die een uurtje weg kon van zijn werk.

(het herstel ging gelukkig voorspoedig)
oh bah, afhankelijk ben je dan!
Ik zat ook eens bij de neurochirurg in de wachtkamer. Een afspraak die 's ochtends gemaakt was, ik kon diezelfde middag al terecht. Soort van halve spoed.
Er zat een arts in een spreekkamer met de deur open, vanuit de wachtkamer hadden we daar zicht op. Die heeft daar een half uur een beetje zitten tikken op de computer, maakte praatjes met iedereen en leek lekker te genieten van een beetje vrije tijd.
Een half uur later dan de geplande afspraak kwam hij mij nog een keer uit de wachtkamer ophalen. Ik kon toen al amper meer zitten, het was hartstikke druk, er gebeurde nog iets in een andere spreekkamer waar wij letterlijk van konden meegenieten.
Dat was echt niet fijn.

Die arts trouwens ook niet.
lilalinda schreef:
02-09-2019 07:57
oh bah, afhankelijk ben je dan!
Ja. En ik háát het om afhankelijk te zijn van anderen, ik moet vanwege mijn beperkingen al te vaak om hulp vragen :"-(
Alle reacties Link kopieren
Irritaties bij de huisarts, meegenieten met het telefoongesprek die de assistente met patiënten maakt terwijl ik in de wachtkamer zit.

Meest gênante was één van een tweeling (die ik ken) vroeg om de uitslag van de soa test. Naam en toebehoren inclusief uitslagen heb ik mee gekregen.

Regulier spreekuur is bij ons van 8 tot 10. Voor uitslagen bellen tussen 10 en 11 en na 11 is er geen spreekuur meer. Voor het verwijderen van hechtingen moet ook een afspraak gemaakt worden tussen die 8 en 10 uur. Maarja ze boeken dus dubbel en soms zit je daar na 11en nog en word je weggestuurd met de mededeling dat ze sluiten.

Bij de tandarts, ik had mijn eerste gaatje ooit en dat zenuwachtig te wachten. Het was er niet heel druk en er zat nog een oude dame in de wachtkamer. Ze vroeg hoe laat ik mijn afspraak had en hoe lang die zou duren. Dus ik zeg de tijd van mijn afspraak en dat ik een gaatje kom laten boren. Krijg ik heel veel commentaar over mij heen dat ik beter moet poetsen want anders moest ik een kunstgebit. Haalt die vrouw haar gebit eruit en laat zien waar die kapot is. Gelukkig snel bevrijd door de tandartsassistente die mij kwam halen.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
02-09-2019 07:11
We zijn er al 2,5 jaar bezig. Daarbij is het een half uur fietsen vanaf school, dus alleen aan reistijd is het al een uur, midden op de dag heen en weer voor 2 minuten controle. Inmiddels is het dus een bron van irritatie.
Oei, kan me voorstellen dat het irritant is om voor 2 min controle heel die regeling te moeten doen. Hoe vaak moet ze gaan?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
aquake82 schreef:
01-09-2019 23:26


Spoed idem. Vriend werd aantal jaar geleden opgenomen met wat een darmontsteking bleek. 6u heeft hij daar liggen afzien voor hij een pijnstiller kreeg. Dat het druk is, akkoord, maar kun je dan tenminste niks geven voor de pijn?
Pijnstilling kan de diagnose beïnvloeden en sommige mensen kunnen bijwerkingen/allergische reacties krijgen van sommige soorten pijnstilling.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in een wachtkamer in het ziekenhuis gezeten en ik weet er weer één: parkeerautomatenstress. Ik woon op het platteland en daar hebben we die dingen niet dus dat is om te beginnen al even studeren hoe dat werkt. Maar dan zit je dus in de wachtkamer en hoe meer tijd er verstrijkt, hoe nerveuzer ik word. Ga ik het halen binnen de tijd? Ik kan elk moment opgeroepen worden dus ik even teruglopen om er geld bij te gooien voor de zekerheid is er niet bij. Als ik nú opgeroepen word dan haal ik het wel. Zou ik misschien al opgeroepen zijn en heb ik het niet gehoord? Misschien mijn naam verkeerd uitgesproken?

Ik heb altijd meer stress van de parkeerautomaat dan van een uitslag of onderzoek.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Maandagmiddag moest ik bij de bedrijfsarts zijn. Ik vond kwart over 3 al een rottijd, want dat betekende dat ik naar huis in de file zou staan. Maar goed, was niet anders. Ik was er netjes om 5 over 3, lampje was uit, dus er was niemand anders bij hem binnen.

Ik hoorde dat ie aan de telefoon zat, dus hij was er wel. Om 5 voor half 4 gaat de deur open, dus ik pak mijn spullen. Ik kon nog niet binnen komen, want hij was nog aan het inloggen. 10 Minuten (20 minuten te laat dus) mocht ik dan binnenkomen. Hij was nog steeds bezig met inloggen. Hij was voor het eerst bij ons bedrijf en het ging niet goed. Daar kan hij niks aan doen natuurlijk.

Hij ging weer bellen met de helpdesk, de wachtrij was flink en hij legde de telefoon opzij. Tijdens het gesprek dus constant 'er zijn nog zoveel wachtenden voor u'. Erg irritant. En na 10 minuten was er iemand vrij op de helpdesk en heeft hij weer een kwartier met de helpdesk aan te telefoon gezeten. En al die tijd zat ik maar een beetje voor me uit te staren. Het was niet zijn schuld, maar vond het wel irritant.
Hij was er zo van in de war, dat het voorstel om 3 dagen 3 uur te gaan werken in iedere opgeschoven kreeg naar volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven