Jouw grootste verkeersergernis?

10-10-2008 18:54 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het voor de derde opeenvolgende dag weer eens zo dat ik bij een rotonde stond en er weer een paar auto's geen richting aangaven.

Hierdoor sta je te wachten op een auto die helemaal niet de rotonde rond gaat maar gewoon de eerste afslag neemt.

Er zijn ergere dingen uiteraard, maar dit is in het verkeer wel een van mijn grootste irritatiepunten. Uberhaupt het niet aangeven van richting eigenlijk.

Hoe zit dat bij jullie? Wat vinden jullie het vervelendst in het verkeer?
van die idioten die te langzaam rijden! ik zeg: afnemen dat rijbewijs ga maar lopen!
.
ohjee, waar was die rotonde whahahahahahhahhaaa Wassenaar?
quote:Festen schreef op 10 oktober 2008 @ 18:57:

ohjee, waar was die rotonde whahahahahahhahhaaa Wassenaar? Je gelooft het niet maar het is nog zo ook. Was jij daar??
Geen richting aangeven

Door rood rijden

Snijden

Bumperkleven

Vrachtwagens die gaan inhalen

Niet willen ritsen

Fietsers die hun hand niet uitsteken als ze afslaan

Fietsers in het donker zonder verlichting

Brommertjes die (standaard) te hard rijden

Scheurende, scheefhangende lulletjes met petjes in zwarte Golfjes

best veel eigenlijk
Dat mensen hun hand naar links uitsteken als je ze wilt inhalen op de fiets.

Een vlieg in iemands oog, waardoor diegene als een ongeleid projectiel een kant opfietst.

Zomaar gaan stoppen op het fietspad.

Toeristen!

Bus die wel erg dichtbij je langs komt rijden

Taxi's

Met groot licht achter je rijdt (als je in de auto zit) en je met groot licht tegemoed komt rijden als je op de fiets je begeeft op een donkere plek.
- bumperkleven

- geen richting aangeven

- geen richting aangeven op rotonde

- twijfelend rijgedrag

- niet kijken en dus zo uit een uitrit knallen

- hard rijden in een woonerf
Oeh ik zie nog veel meer dingen die ik heel irritant vind
mensen die 25 gaan rijden omdat ze de weg niet weten en dan ieder straatbordje gaan lezen... damn! stop gewoon ff langs de kant van de weg en kijk op een kaart ofzo...

mensen die dubbel parkeren waardoor jij er niet door kan..

invoegen met 65 km per uur..

verder alles wat missiauga8888 ook schrijft!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
idd geen richting aan geven...maar ook geen richting aangeven en zich voor mij wurmen, bumperkleven en daarbij seinen met lichten...fietsers die gewoon doorfietsen terwijl ik voorrang heb...mensen in auto die fietsers voorrang geven die geen voorrang hebben en zo de hele rotonde ophouden.
Mensen die voor een miniwagen 3 parkeerplaatsen innemen
Mensen die onverantwoord inhalen. Vorige week reed ik op een 100 km tweebaansweg. Door een idioot reden we op een gegeven moment met zijn drietjes naast elkaar. Gelukkig konden ik en mijn tegenligger anticiperen, want die stomme actie zagen we allebei al aankomen, waardoor wij zo rechts mogelijk gingen rijden. Maar tjemig hoe stupide kun je zijn.
Sanmi, dat heb ik laatst ook gehad. Schrikken!!!

Rechts inhalen

Bumperkleven

Afsnijden

Geen richting aangeven bij afslaan

'Breeduit' geparkeerde auto's

Te langzaam invoegen
Vrachtwagens die gaan inhalen op de snelweg, die vind ik het ergste.

Dan ook nog die sufferds die ineens je gaan inhalen en dan vlak voor je neus de afrit opschieten, dit allemaal bij 120 ks per uur, alsof zo iemand niet van tevoren weet dat hij die afrit moet hebben.
het meest vervelende in t verkeer vind ik oudere dames die al steppend proberen op hun fiets te stappen, zwalkend over het halve fietspad, uiteindelijk opstappen en dan tergend langzaam over t midden van de weg/t fietspad fietsen en te doof zijn om je bel te horen als je ze voorbij wil.
Wanneer het erg druk is op de weg, dus niemand harder dan bv 100 kan zelfs niet op de linkerbaan en degene achter je toch de hele tijd zo dreigend aan het kleven is... pff kan er ook niets aan doen dat we niet harder kunnen.

Van die slome mensen die volgens mij in slaap vallen als ze bij een stoplicht staan, en wanneer het groen wordt en na 10 seconden niet nog aanrijden boos worden wanneer je toetert.

En idd mensen die geen richting aangeven bij rotonde waardoor je als een idioot voor niks staat te wachten.
-mensen die te langzaam rijden overall

-mensen die te langzaam invoegen zodat je zelf ook moeite krijgt om je er nog tussen te persen voor het einde van de invoegstrook

-angsthazen die geen tractor durven inhalen

-vrachtwagens op de linkerbaan

-fietsers die voorrang nemen van links

-fietsers die midden op de weg blijven rijden ipv netjes achter elkaar

te langzaam rijdend verkeer is in elk geval wel hetgeen voor mijn belangrijkste ergernissen zorgt
Mensen ( meestal ouwe kerels) die 70 rijden op een 80 km weg, en 90 op de snelweg, waar je 120 moet.

Mensen die te weinig afstand houden. Hebben ze niet in de gaten dat het er ook zo sneu uitziet?
quote:lindy schreef op 10 oktober 2008 @ 18:56:

-bumperkleven en afsnijden

-te langzaam invoegen; levensgevaarlijk

-geen richting aangeven

-asociaal hard rijden

-asociaal traag rijdenDat zijn OOK mijn grootste ergenissen. Bij dat asociaal rijden bedoel ik dan het rijden op de linkerbaan met 100 waar je 120 mag en dan niet naar rechts gaan ondanks dat er een stoet achter zit. Maar ook op een 80 km weg 70 rijden....pfffff.
Oja...sorry maar ik haal dus wel rechts in als ik niet links kan inhalen omdat er een creepy daar zo nodig 100 wil rijden en niet naar rechts gaat terwijl de rechterbaan leeg is. Als hij ondanks dat ik toeter of met lichtsignalen niet naar rechts ga, haal ik zelf wel rechts in.

Ik KAN dus ook asociaal zijn. Een asociaal die een asociaal inhaalt
Al het voorgaande en daarnaast voetgangers die met hun mp3-oordopjes in en dus niets horend en zonder uit te kijken het fietspad oplopen. De volgende fiets ik raak.
Ik doe gewoon een slalom om dat soort gasten, Bosaapje!
quote:bosaapje schreef op 10 oktober 2008 @ 19:35:

Oja...sorry maar ik haal dus wel rechts in als ik niet links kan inhalen omdat er een creepy daar zo nodig 100 wil rijden en niet naar rechts gaat terwijl de rechterbaan leeg is. Als hij ondanks dat ik toeter of met lichtsignalen niet naar rechts ga, haal ik zelf wel rechts in.

Ik KAN dus ook asociaal zijn. Een asociaal die een asociaal inhaalt Doe ik ook weleens en dan ben ik niet asociaal maar dan is die eeuwige linkse l*l asociaal.
Als je op een voorrangsfietspad de weg wilt oversteken en een automobilist niet geleidelijk remmend je tegemoed komt, maar scheurend hard en echt 10 meter daarvan af als een bezetene gaat remmen. Waarom, waarom? Je schiet er niks mee op.

Oh ja, en autobilisten die van stoplicht naar stoplicht zo hard rijden dat ze totaal de 'groene golf' missen - moet stiekum bekennen dat het op zijn tijd ook wel een kick geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven