Jumbo en vierde persoon gratis

17-10-2013 15:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was ik bij de Jumbo en stond daar als vierde in de rij. Bij de andere kassa stonden ook vier mensen. Vlakbij de kassa staat een bord als je de vierde bent, je de boodschappen gratis krijgt. Ik heb het nageteld, en ja, bij beide kassa's stonden vier mensen. De kassiere had het in de gaten, en riep er een kassa bij.

Het gaat mij niet om gratis boodschappen, maar ik verwacht wel dat als ze er reclame mee maken, dat ze het dan ook doen. Het was mijn woord tegen haar woord, maar ik weet dat als ze het nagekeken hadden op de camera, ze twee mensen gratis boodschappen hadden moeten meegeven.

En nu ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Heb je het wel eens meegemaakt en deden ze toen ook moeilijk? Of kreeg je vlot je boodschappen mee?

En heeft het consequenties voor de kassieres als ze niet snel genoeg een kassa erbij oproepen?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:Goldielocks schreef op 18 oktober 2013 @ 15:54:

[...]

Wat voor actie is dat?

Als je fruit/groente niet vers is. Ik heb een keer puur voor de vriendelijkheid de cassière erop gewezen dat er een bakje aardbeien tussen stond waarvan één aardbeitje de haren erop had staan.

Kreeg prompt een zak zelf uitgekozen groente en fruit mee.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Je bent de 5e in de rij in princiepen he.

De klant die geholpen wordt telt niet mee want die wacht niet. En dan staan er 4 mensen in de rij. 1 word geholpen en dan staan er 3 mensen te wachten. kom jij als 5e aangelopen.

Maar je bent dan de 4e wachtende.

Goed ik heb gewerkt bij de jumbo als bijbaan en ik gaf het altijd mee. Op de mensen na die het er om deden en het iedere week probeerde.

Zelfs bij twijfel gaf ik boodschappen mee. Caissières zijn altijd bang dat ze op hun donder krijgen ofzo. Omdat zij te laat een kassa bij roepen. Dat hadden ze eerder beter moeten in schatten. Maar je mag een x aantal keer in de week een 4e klant hebben.

Wij maakte er zelfs een soort van 'feestje' van gaven ook een bosbloemen. Mensen verbaasd dat het echt gebeurd. Uiteindelijk alleen maar positieve reclame.
Nou bij mijn Jumbo is men niet zo klantvriendelijk.

Laatst stond er bij een kassa een bordje 'kassa defect'. Ja de overige 4 kassa's waren natuurlijk zo vol en dan geldt de actie van 4 in de rij niet aangezien alle kassa's open zijn... Echter, de week erna waren wéér 2 kassa's kapot... Bijna elke week is er wel een kassa defect (en het is ook steeds een andere!).
Wat heeft een kapotte kassa nou in godsnaam met klantvriendelijkheid te maken... Ik denk niet dat ze elke avond bij een willekeurige kassa met een hamer erop zitten te rammen om 'm maar kapot te maken hoor.

Ik werd als cassière een keer klantonvriendelijk genoemd omdat ik niet genoeg geld in mijn kassa had en mevrouw 50 euro wilde bijpinnen. Ze meende dat ik wel gewoon geld mocht bijvragen voor dat soort zaakjes (50jes worden overigens grotendeels afgestort). Te bedenken dat er ongeveer 100 meter verderop een rabobank lag.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Nee bij die reclame's gaat het altijd om 4 mensen in de rij die allemaal een VOLLE kar hebben, dat is t trucje
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven