Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
lollypopje schreef:
02-05-2019 20:44
Pfffff zit ik keihard te boenen op de binnenkant van een ovenschaal. Blijkt het geen aangekoekt eten, maar het logo :facepalm: Nouja de schaal is nu wel schoon :P
:rofl: Zou ook echt iets voor mij zijn.
Blond, eigenlijk nog niet echt gevierd nee, moet ook bekennen dat dat denk ik komt doordat er een verhuizing bij komt kijken en mijn hoofd dus vooral bezig is met de dingen die ik daarvoor moet regelen. Mijn lief wilt dat ik al een dag per doos ga inpakken, maar iets in mij verzet zich daartegen totdat hij stappen heeft ondernomen om een nieuw huis voor de katten te zoeken (en don't get me wrong ik snap echt dat dat niet makkelijk voor hem is, maar ergens een gevoel dat ik straks een hoop dozen heb ingepakt en wellicht al zijn kant op heb gebracht en hij dan zegt ja schat ik kan ze toch niet wegdoen (dat gevoel moet ik nog bespreekbaar maken maar dat doe ik liever niet per app/telefonisch en ik zie hem morgen pas)).

Lolly, voor mij werkt het beste om echt afgemeten en afgewogen porties te koken, en dan met name de pasta/rijst/aardappels. Saus en vlees lukt altijd wel om in te vriezen en te verdelen over meerdere dagen, maar zodra ik op de gok pasta/rijst ga koken is het standaard te veel en eet ik dus ook te veel.

Oh Bubbels, dat lijkt mij eigenlijk best wel eens gezellig als er knusselaars komen eten. Toch wel nieuwsgierig naar de gezichten achter de nick namen.
Eat glitter for breakfast and shine all day
@Glitter Ik verdeel het dus meteen in porties na het koken en dan eet ik nooit meer dan die portie.
Ook omdat ik niet elke dag wil hoeven koken en dus over wil houden daarvoor.

En :hug: snap je onzekerheid, maar komt vast goed 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dat doe ik met saus ed ook, alleen vind ik dus opgewarmde pasta/rijst niet lekker dus die kook ik er dan altijd vers bij, maar dat moet ik dan dus goed afwegen.

Ik heb er ook vertrouwen in dat het goed komt, maar vind het wel lastig om te bespreken, omdat ik heel goed snap dat het voor hem lastig is om zijn katten weg te doen, maar samen met ze in 1 huis wonen is voor mij geen optie.

Oh en Blond om nog even antwoord te geven op je vraag over mijn huidige werk, ja die zijn op de hoogte, ik heb namelijk een opzegtermijn van 28 kalenderdagen en moest dus maandag meteen opzeggen, om de 27e bij mijn nieuwe baan te beginnen. Mijn directe collega wist van mijn sollicitatie dus die was niet verrast en oprecht blij voor mij, qua werk is het wel vervelend voor haar want ze hebben nog geen vervanger voor mij en momenteel ziet het er nog niet naar uit dat die er gaan zijn op het moment dat ik mijn laatste dag daar werk en als ze er wel eentje magisch te voorschijn toveren dan is deze nog niet ingewerkt voor ik wegga, dus directe collega voorziet een hoop stress (die ze er eigenlijk niet bij kan hebben want privé heeft ze al heel veel op haar bord (zoon in het ziekenhuis, zieke zus die steeds meer verzorging nodig heeft en een schoonmoeder die ook regelmatig naar het ziekenhuis moet). De coördinator leek lichtelijk verbaasd toen ik het haar vertelde, zij ging er samen met de teammanager geloof ik vanuit dat ik tot einde contract (30 juni) wel zou blijven, maar kon wel een felicitatie van af.
Ahhhh ik snap je. Ik maak zelden pasta of rijst, maar opgewarmde pasta vind ik ook echt heel vies

Lastig voor je collega, maar wel fijn dat ze op je werk blij voor je zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Glitter: 😃🙃
Ik vraag me dat ook vaak af hoor, wie zou er achter zitten.

Goedemorgen!
Dat heb ik dus ook. Van een enkele weet ik het, dus mijn verwachtingen zijn hoog: in mijn hoofd zijn jullie allemaal supermooi ;-D

Gisterenmiddag weer een migraine-aanval gehad, dus ik heb vandaag een heel lekker rustig nietsdoendagje. Lekker knusselen met de knuffels op de bank en een boek en zo :proud:
Leuk om te weten dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is :D

He bah vervelend van die migraine Nanny, geniet van je lekker nietsdoendag! Ik moet nog 2 uurtjes op kantoor doorbrengen en dan heb ik ook weekend :)
@Nanny je begrijpt dat die opmerking heel goed is voor mijn ego :proud:
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
03-05-2019 10:14
Dat heb ik dus ook. Van een enkele weet ik het, dus mijn verwachtingen zijn hoog: in mijn hoofd zijn jullie allemaal supermooi ;-D
Grappig, ik vind de inhoud van mijn hoofd ook best mooi :proud:

De verpakking not so much
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-05-2019 10:37

Daar sluit ik me (noodgedwongen) bij aan want ik heb zeer weinig verpakking :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
03-05-2019 11:24
Daar sluit ik me (noodgedwongen) bij aan want ik heb zeer weinig verpakking :proud:
Je hebt geen hoofd?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-05-2019 11:26
Je hebt geen hoofd?
Een blond hoofd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
lollypopje schreef:
02-05-2019 22:28
Ahhhh ik snap je. Ik maak zelden pasta of rijst, maar opgewarmde pasta vind ik ook echt heel vies

Lastig voor je collega, maar wel fijn dat ze op je werk blij voor je zijn.
Opgewarmde pasta is het goud onder het eten. Onopgewarmd ook helemaal prima ;-D
GenieInABottle schreef:
03-05-2019 11:33
Opgewarmde pasta is het goud onder het eten. Onopgewarmd ook helemaal prima ;-D
brrrr pasta is dan zo melig
Oudblond schreef:
03-05-2019 11:27
Een blond hoofd.
Correctie: een Oud Blond hoofd :proud:
lollypopje schreef:
03-05-2019 11:34
brrrr pasta is dan zo melig
Dat maakt niet uit hoor. Opgewarmde pasta is als erwtensoep / zoërvleëisj: hoe langer die staat, hoe lekkerder :-9
GenieInABottle schreef:
03-05-2019 11:36
Dat maakt niet uit hoor. Opgewarmde pasta is als erwtensoep / zoërvleëisj: hoe langer die staat, hoe lekkerder :-9
brrrrrr
JollyRider schreef:
03-05-2019 10:37

Niks mis met die verpakking. :)
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
GenieInABottle schreef:
03-05-2019 11:36
Voor wat betreft erwtensoep en zoërvleëisj ben ik het met je eens, maar opgewarmde pasta brrr geef mijn portie dan maar aan fikkie..

Koude pasta dan weer wel, lekker een pasta salade :kwijl:
GlitterBep schreef:
03-05-2019 12:08
Voor wat betreft erwtensoep en zoërvleëisj ben ik het met je eens, maar opgewarmde pasta brrr geef mijn portie dan maar aan fikkie..

Koude pasta dan weer wel, lekker een pasta salade :kwijl:
Mijn woef zegt Tnx, ondertussen glittert haar tong ;-)

Oh en pastasalade, jammie. Met tonijn, mais, erwtjes, rucola, avocado, ei, rode kidneybonen en wat crème fraiche :heart:
lollypopje schreef:
03-05-2019 10:32
@Nanny je begrijpt dat die opmerking heel goed is voor mijn ego :proud:
Voor mij ook, mijn dank is dus groot Nanny ;-D
Wat naar van je migraine! Toen ik jonger was heb ik dat ook een paar keer gehad, verschrikkelijk.
(Nu heb ik enkel hele lichte aanvallen, mag geen naam hebben. Heb overigens het idee dat de pil positief bijgedragen heeft aan het feit dat ik nooit meer zware aanvallen heb, maar ik ben geen medicus. Ff afkloppen trouwens)
Hoop dat het weer een beetje gaat, of voel je je nog erg sloom?

Zo, bubbels is helemaal zen en chill, vanmorgen een heerlijke yogales meegepakt.
(Normaal kan ik niet op vrijdag want dan moet ik werken maar ben lekker vrij vandaag dus kon ik meedoen met een les waar ik normaal nooit tijd voor heb maar wel een keer mee wilde doen)

:rofl: Jullie hebben de hele week al over eten, het nou vooruit, wie gaat er vandaag voor me koken? :proud:
Sorry niet :P

Ben wel benieuwd wat voor yoga je hebt gedaan
lollypopje schreef:
03-05-2019 12:46
Sorry niet :P

Ben wel benieuwd wat voor yoga je hebt gedaan
Yin yang yoga!
We begonnen met yang oefeningen, die waren vrij pittig, maar toen ik op het punt kwam dat ik dacht 'AUWW IK WIL DIT NIET MEER' gingen we over naar yin, dat zijn hele relaxde zittende en liggende houdingen.
Hele fijne combi, ben blij dat ik het gedaan heb.
Enige probleem is dat ik nog boodschappen moet doen en daar weinig zin in heb.
Ik stuur mn katten wel ;-D
Gezien een k** gebeurtenis recent ligt mijn koelkast wel vol met vers eten, maar is koken er al ruim een week niet van gekomen. Bedenk me nu dat ik me vorige week zou gaan wegen. (Voor de duidelijkheid, mijn eten ligt niet al een week vers te zijn in de koelkast :P) Mmmm, die uitslag gaat dus hartstikke meevallen :facepalm:

Eten en ik zijn een bijzondere combi. Als het minder goed met mij gaat, dan stop ik simpelweg met eten en snoepen en moet ik mezelf er heel regelmatig aan herinneren iets te maken. Warm eten krijg ik dan amper weg. Koken vind ik een noodzakelijk kwaad (gelukkig kan ik wel heel goed koken als ik er zin in heb). Dus Pheebs, de ingrediënten zijn er, als jij ze klaar maakt, mag je hier komen eten ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven