Overig
alle pijlers
Laten liggen of meenemen?
vrijdag 9 augustus 2024 20:16
Het is mooi weer en ik zie regelmatig rondslingerende blikjes en flesjes waar statiegeld op zit. Als ik op weg ben naar huis of toch langs de supermarkt kom en een apart tasje bij heb dan neem ik die blikjes en flesjes mee om in te leveren bij de supermarkt. En al is het maar 15 cent per blikje het tikt toch best aan
Rapen jullie ook blikjes en flesjes op of laat je ze liggen voor een ander?
Rapen jullie ook blikjes en flesjes op of laat je ze liggen voor een ander?
vrijdag 9 augustus 2024 20:30
vrijdag 9 augustus 2024 20:53
Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
Wat ik overigens wel vreselijk irritant vind is wanneer ik bij de supermarkt mijn tasje flessen wil terugbrengen en er staat zo’n dakloze voor 50 euro aan lege flessen en blikjes in het automaat te duwen. Vreselijk asociaal ook.
Wat ik overigens wel vreselijk irritant vind is wanneer ik bij de supermarkt mijn tasje flessen wil terugbrengen en er staat zo’n dakloze voor 50 euro aan lege flessen en blikjes in het automaat te duwen. Vreselijk asociaal ook.
vrijdag 9 augustus 2024 20:55
Wat is daar asociaal aan ? Dat jij niet tussendoor mag ?Desipardesi schreef: ↑09-08-2024 20:53Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 9 augustus 2024 20:57
Nou, dit vind ik wel heel onsympathiek zeg. Wat is er asociaal aan? Omdat het jou niet uitkomt? Wat moet een dakloze dan doen? Telkens tussendoor even langs de supermarkt zodat hij geen last is voor de niet-dakloze medemens? Voor een dakloze is 50 euro heel veel geld, veel meer dan iemand die wel een dak boven het hoofd heeft.Desipardesi schreef: ↑09-08-2024 20:53Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
vrijdag 9 augustus 2024 20:58
Of je geeft die dakloze jouw tassie met flessen cadeau, als het je echt teveel moeite is om even te wachten. Echt, wat een gezeik dit.Desipardesi schreef: ↑09-08-2024 20:53Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
vrijdag 9 augustus 2024 21:01
Als je zo nobel bent om ze te laten liggen voor iemand die het harder nodig heeft en in de supermarkt een dakloze aantreft, dan is dat toch juist iemand die het harder nodig heeft?Desipardesi schreef: ↑09-08-2024 20:53Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
vrijdag 9 augustus 2024 21:03
Nee ik ga geen blikjes of flesjes oprapen om in te leveren.
Ondanks dat ik het prima vind dat daklozen zo een klein bedragje kunnen sparen hoop ik dat die ellende met statiegeld snel weer wordt afgeschaft. Bij mijn winkel is het personeel regelmatig aan het schoonmaken om de apparaten dat er toch veel restjes nog lekken.
En ik vind het gewoon gezeik. Moet je die blikjes gaan verzamelen en dan later inleveren, terwijl ik begreep dat deze prima tijdens het recycle-proces eruit gevist worden.
Het gezeik met die doppen die vast moeten zitten mag wat mij betreft ook wel weer afgeschaft worden
Ondanks dat ik het prima vind dat daklozen zo een klein bedragje kunnen sparen hoop ik dat die ellende met statiegeld snel weer wordt afgeschaft. Bij mijn winkel is het personeel regelmatig aan het schoonmaken om de apparaten dat er toch veel restjes nog lekken.
En ik vind het gewoon gezeik. Moet je die blikjes gaan verzamelen en dan later inleveren, terwijl ik begreep dat deze prima tijdens het recycle-proces eruit gevist worden.
Het gezeik met die doppen die vast moeten zitten mag wat mij betreft ook wel weer afgeschaft worden
vrijdag 9 augustus 2024 21:04
Jouw reactie is vreselijk asociaal en irritant.Desipardesi schreef: ↑09-08-2024 20:53Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
vrijdag 9 augustus 2024 21:04
Desipardesi schreef: ↑09-08-2024 20:53Ik zie zelden lege blikjes en flesjes liggen op straat. Er zijn hier (hoofdstad) teveel kapers op de kust. Meestal daklozen die dan alle vuilnisbakken overhoop halen. Maar als ik ze zie liggen laat ik ze liggen voor iemand die het harder nodig heeft.
vrijdag 9 augustus 2024 21:06
Ik ga maar even uit van het beste en denken dat je bedoelt: zoveel tegelijkertijd wegbrengen.
Ik denk dat hij niet vaker mag van de winkelier.
Toen ik vroeger in een winkel werkte mochten bedelaars ook maar 1x per dag hun kleingeld komen wisselen voor briefjes.
Wij hadden het kleingeld nodig en de dealers nemen geen zakken muntjes aan, dus win win, maar de hele dag zo'n bedelaar aan je kassa wilde de baas ook niet.
vrijdag 9 augustus 2024 21:06
Je wil echt niet weten hoeveel losse doppen we opraapten tijdens een half uurtje “ plandelen “ .Coniglio schreef: ↑09-08-2024 21:03Nee ik ga geen blikjes of flesjes oprapen om in te leveren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 9 augustus 2024 21:09
Ja.Coniglio schreef: ↑09-08-2024 21:03Nee ik ga geen blikjes of flesjes oprapen om in te leveren.
vrijdag 9 augustus 2024 21:28
Ik zag laatst ook iemand met 2 hele grote zakken de AH inlopen en meteen weer naar buiten want de automaat was kapot. Ach soms willen mensen wel die zakken op een andere manier inleveren voor statiegeld maar dat kan niet altijd of de winkel wil niet meewerken.
Wat ik wel vervelend is, sta je je flessen en blikjes in te leveren geeft die automaat halverwege een storing aan en dan staat er een hele rij achter je. Dat had ik deze week. Had niet heel veel, 5 euro aan statiegeld.
Wat ik wel vervelend is, sta je je flessen en blikjes in te leveren geeft die automaat halverwege een storing aan en dan staat er een hele rij achter je. Dat had ik deze week. Had niet heel veel, 5 euro aan statiegeld.
vrijdag 9 augustus 2024 22:10
vanille-ijs schreef: ↑09-08-2024 20:57Nou, dit vind ik wel heel onsympathiek zeg. Wat is er asociaal aan? Omdat het jou niet uitkomt? Wat moet een dakloze dan doen? Telkens tussendoor even langs de supermarkt zodat hij geen last is voor de niet-dakloze medemens? Voor een dakloze is 50 euro heel veel geld, veel meer dan iemand die wel een dak boven het hoofd heeft.
Heb je enig idee hoeveel blikjes en flesjes dat zijn? En ik gun die mensen uiteraard het geld, maar als ik flessen wil inleveren, er al iemand staat, vervolgens uitgebreid boodschappen ga doen en vervolgens terugga en die persoon nog niet eens halverwege is, dan vind ik dat wel asociaal ja. Het is echt niet nodig om zo lang/veel op te sparen. Ik geef overigens vaak mijn tasje aan een dakloze dus het is niet dat ik het ze niet gun.
vrijdag 9 augustus 2024 22:13
Ja ik ook hoor!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in