Leuke auto voor vlot stel

15-10-2009 23:44 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik gaan binnenkort een nieuwe auto kopen maar zijn nog erg aan het zoeken. We hebben tot de 15.000 te besteden en zijn op zoek naar een occasion. We zoeken een leuke vlotte auto en aangezien we vaak maar met z'n tweeën in de auto zitten is een 2 zits geen probleem. We zitten nu te denken aan een Audi TT cabrio (een vriend van ons heeft deze ook gekocht voor deze prijs en hij ziet er super uit) maar nou ben ik toch nog benieuwd of jullie misschien nog suggesties hebben?!

Groetjes!
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 00:41:

[...]

Duur. Onnodig dat is ie echt niet waard duur.

Ik heb ook een stel collega's met waanzinnig dure auto's (in mijn ogen), allemaal lease auto's (mijne ook) maar die niet prive gereden worden (mijne wel) omdat ze de bijtelling niet kunnen trekken.

Mijn collega's maken wel eens denigrerende grapjes over mijn auto, maar ik zeg dan altijd maar dat ze alleen recht van spreken hebben als ze die bak ook prive rijden, anders zijn ze niets anders dan een taxichauffeur.
Puk, je weet toch wel dat die vraag in 10 jaar forum zo gigantisch afgesleten is dat ie de term dooddoener niet meer kan waarmaken
quote:Vl43inder schreef op 16 oktober 2009 @ 00:46:

[...]

Ik heb ook een stel collega's met waanzinnig dure auto's (in mijn ogen), allemaal lease auto's (mijne ook) maar die niet prive gereden worden (mijne wel) omdat ze de bijtelling niet kunnen trekken.

Mijn collega's maken wel eens denigrerende grapjes over mijn auto, maar ik zeg dan altijd maar dat ze alleen recht van spreken hebben als ze die bak ook prive rijden, anders zijn ze niets anders dan een taxichauffeur.Ghe, ja die ken ik ook idd. Overdag stoer rondrijden, 's avonds met de trein. En maar stoer doen, onder werktijd.
Ik kan echt geen reden bedenken waarom ik 15.000 euro uit zou geven aan een auto. Hoe super ik auto's ook vind. Dat is gewoon heel veel geld voor een stuk speelgoed. Wat het in mijn geval zou zijn, want ik hoef voor mijn werk niet te rijden.

Ik heb wel heel veel afleveringen van Top Gear op dvd. Dat dan weer wel.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Vl43inder schreef op 16 oktober 2009 @ 00:22:auto van drie jaar terug ziet er nou nog steeds wel leuk uit? Krijg dan toch de Seat Leon niet uit mijn gedachten. Maar ja, als je een Audi hebt nu dan ga je geen Seat rijden (zo denk ik dan he).Een Seat Leon, da's toch zo'n paarse broeken auto?

Oh nee, laat maar, te veel op GeenStijl gezeten, daar hebben ze het altijd over een paarse broek in een Seat Leon en nu is dat een soort vaste associatie voor mij geworden
Paarse broeken? Ken ik nog niet. Ken wel de rode broeken associatie, maar die kiezen dan voor een groot model Skoda.

Vertel eens over de paarse broeken.
*klik* Etymologie van 'paarse broek'
Een Alfa ?
ik zou persoonlijk gaan voor een lada.
Ik voor een leuk geadopteerd kindje gaan met de fietsriksja er nog aan vast. Dat is pas hip! Hollywood en praktisch gecombineerd, hoe vlot wil je het hebben?
Sja minny maar das een fiets hoor! To vraagt naar een auto.
Een leuke (semi) SUV?

Veel stoerder dan 'n laag cabriootje.

Wat doen Nissan Qashqai's 2e hands?

Of 'n Hyunda Tucson!
ik zou toch ook even verder kijken dan het uiterlijk van de auto. Of vinden jullie verbruiks- en onderhoudskosten niet van belang?

Ook recensies van rijders kan je enorm helpen een keuze te maken. Wie weet heeft een (oudere) Audi TT wel kans op heel vervelende kwaaltjes. Kijk eens op autoweek.nl, daar vind je veel info.
BMW een proletenmerk noemen en vervolgens een toledo aanraden?

Anyway, wat TT betreft, hou er rekening mee dat het oude model vrij simpel en spartaans is van binnen. Verder gaan met dit soort auto's de banden niet echt lang mee. Een collega van me reed een TT en die stond echt elke 20k bij de dealer voor nieuwe banden.

Verder denk ik dat "leuk" net zo subjectief is als "vlot". Ik bedoel, de een is helemaal weg van een TT, een ander wil liever zo'n nieuwe fiat 500
Misschien is het handig om te vertellen wat je eisen zijn. Ga je bijvoorbeeld veel snelweg km's rijden of veel stadsverkeer. En hoeveel ga je rijden. Wat wil je kwijt zijn aan onderhoud een vaste maandelijkse lasten.

Als je een vlotte auto wilt en meer in de stad rijdt dan op de weg is de Fiat 500 Abarth een goede keuze. De Grande Punto Abarth is ook prima en weer wel geschikt voor de snelweg.

Maar ook Alfa's zijn erg leuk. Onderscheidend is bijvoorbeeld de MiTo. Is momenteel minder zichtbaar dan de TT. De TT vind ik echt een vrouwenauto. Daarnaast is een TT onder de EUR 15.000 vragen om problemen.

MIjn advies: Ga een uitgebreide testrit maken met de auto die jij op het oog hebt. Dus niet 10 minuten het straatje om, maar toch minimaal een uur (liever een hele dag). Rijdt dan niet alleen op snelwegen, maar ook door de stad, over plattelands wegen e.d.. Een auto kopen op uiterlijk is vragen op problemen. Daarnaast heb je diverse websites waar je aankoopadviezen kunt vinden.
saab 900 turbo cabrio jaren '91-'95, staat je man ook beter.

of mazda mx-5, maar dat is toch wel weer vrouwen-auto.

Of Lotus elise!!
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 16 oktober 2009 @ 10:09:

saab 900 turbo cabrio jaren '91-'95, staat je man ook beter.

Die staat mijn vriend ook geweldig! (en die heeft ie dan ook )

of mazda mx-5, maar dat is toch wel weer vrouwen-auto.

Of Lotus elise!!Serieus: een Saab is gewoon een enorm stijlvolle auto. Altijd goed!
Wil je echt persé een cabrio? Dan is de Alfa Spider (916) een leuke auto. Mooie lijnen, je ziet ze niet vaak, niet verouderd. Alleen een goed vinden is dan wel lastig, maar dat geldt voor de TT net zo.

Maar wil je echt een cabrio? Heb je hier al eens langdurig mee gereden met de kap dicht?
Puk85 ben je van plan om met de auto op vakantie te gaan? Of om binnen een aantal jaar aan kinderen te beginnen? Dan raad ik je toch een iets grotere auto aan. Ook als je een keer een Ikea kast oid wilt meenemen is het wel handig om een 'gewone' auto te hebben waar evt de achterbanken van plat kunnen zodat je de ruimte hebt.

Ik vind 15.000 toch wel erg veel voor een auto die je alleen koopt op uiterlijk...
Audi a3? Seat Ibiza..
quote:wijnands schreef op 16 oktober 2009 @ 07:35:

Anyway, wat TT betreft, hou er rekening mee dat het oude model vrij simpel en spartaans is van binnen. Verder gaan met dit soort auto's de banden niet echt lang mee. Een collega van me reed een TT en die stond echt elke 20k bij de dealer voor nieuwe banden.

Ik zat het me net ook al af te vragen: een TT van 15 mille? Dat zal een oud bakkie zijn en al vast helemaal geen quattro uitvoering. (laat dan maar helemaal, als het om een TT gaat). Stugge vering, hoge slijtage... nah.

Ik vind een SportKA dan weer helemaal leuk, als je het over een twoseater roadster hebt. En daar gaat vast en zeker een ander weer van over zijn nek.

Of een Triumph Spitfire, of een oude Alfa, of een nieuwe Mini Cooper S, of....
quote:Noorke schreef op 16 oktober 2009 @ 02:09:

Sja minny maar das een fiets hoor! To vraagt naar een auto.Nou, maar die fietsriksja met dat adoptiekindje is anders veel vriendelijker voor het milieu en bovendien heb je dan kans dat je vriendjes wordt met Brangelina. En dat is toch wel het ideaal van elk vlot stel?!
Voor en 'vlot stel' (50+, Ecco's, golden retriever) lijkt een Opel Astra of een VW Passat me wel iets.

Maar het moet dus een cabrio van 15.000 euro zijn? Zo'n Peugeootje 206 cabrio vind ik wel een leuk dingetje, of een Megane Coupé cabrio. Die kun je nog redelijk nieuw kopen voor die prijs.

Een TT vind ik persoonlijk net niks. Koop dan meteen een echte oude Porsche 911. Een Saab cabrio is ook wel leuk.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:wijnands schreef op 16 oktober 2009 @ 07:35:

BMW een proletenmerk noemen en vervolgens een toledo aanraden?

Verder denk ik dat "leuk" net zo subjectief is als "vlot". Ik bedoel, de een is helemaal weg van een TT, een ander wil liever zo'n nieuwe fiat 500Zo waar dit, haha. Dat sociaal klimmen van mij wordt echt niks.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Owww TO zoekt een vlotte sportieve auto.....nou dat kan.....van het ultra-sportieve merk Peugeot natuurlijk....en heel praktisch met zo'n hoge instap......en schuifdeuren! Megacool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven