melkopschuimer brandt aan!!
vrijdag 22 oktober 2010 om 09:40
Wie heeft er een tip zodat mijn melkopschuimer niet meer aanbrandt. Ik heb er nu een van espressions. Is inmiddels de 3e, andere 2 van ander merk. Iedere keer na een aantal maanden gaat de bodem aanbranden en dat krijg ik er niet meer uit. Je mag nl. geen schuursponsje gebruiken. Ik spoel het apparaat na iedere beurt uit met warm water,. Wie heeft goede tip, heb geen zin er weer mee terug te gaan..
vrijdag 22 oktober 2010 om 10:01
Laag vuur en kannetje af en toe even `bewegen`. De melk gaat `plakken` aan het kannetje tijdens te snel opwarmen, had het ook altijd en las toen een keer een `wetenschappelijke` verhandeling in de krant over het waarom en hoe het te voorkomen.
Ik heb die van de hema, dat is een rvs kannetje met handvat en ik pak het dus tijdens het warmen 1 of 2 keer op en laat de melk `rollen` (rondjes draaien met het het kannetje) en lager vuur (=meer geduld), lukt bij mij prima! (als ik geen geduld heb doe ik trouwens wel hoog vuur en een beetje rollen, soms gaat het goed en soms niet
Ik heb die van de hema, dat is een rvs kannetje met handvat en ik pak het dus tijdens het warmen 1 of 2 keer op en laat de melk `rollen` (rondjes draaien met het het kannetje) en lager vuur (=meer geduld), lukt bij mij prima! (als ik geen geduld heb doe ik trouwens wel hoog vuur en een beetje rollen, soms gaat het goed en soms niet
vrijdag 22 oktober 2010 om 10:35
Ik had er eerst ook een die dit probleem had. Heb een jaar lang lopen balen van dat ding (na het opschuimen deed ik er wat water met soda in, even opwarmen zodat ik hem makkelijker schoon kon maken). De anti-aanbaklaag was bij mij al na een paar maanden beschadigd en de winkel vond dat dat geen probleem was. Daardoor brandde de opschuimer natuurlijk nog meer aan, maar geen enkele service vanuit de winkel hoor. Alleen het advies om het ding dan maar met een schuursponsje (..!) schoon te maken.
Nu heb ik een Nespresso op aanraden van een aantal mensen en die doet het perfect! Hierbij geen enkel probleem met aanbranden of wat dan ook. Even een investering, maar wel elke dag lekkere melkschuim op mijn kopje koffie
Nu heb ik een Nespresso op aanraden van een aantal mensen en die doet het perfect! Hierbij geen enkel probleem met aanbranden of wat dan ook. Even een investering, maar wel elke dag lekkere melkschuim op mijn kopje koffie
vrijdag 22 oktober 2010 om 10:39
vrijdag 22 oktober 2010 om 10:41
quote:provinciaaltje schreef op 22 oktober 2010 @ 10:10:
Dank voor deze informatie maar het is een elektrisch apparaat, de... suggestie van tussentijds draaien kan dus niet. Ik spoel het apparaat al van tevoren met water werkt helaas ook niet.... doe ik een keer mijn best. Mijn moeder heeft trouwens ook die van nespresso en daar is echt nog nooit iets aangebrand (ik had het dus ook niet kunnen verzinnen dat dit kan als je het niet op het `vuur` zet, maar dat was al duidelijk geloof ik
Dank voor deze informatie maar het is een elektrisch apparaat, de... suggestie van tussentijds draaien kan dus niet. Ik spoel het apparaat al van tevoren met water werkt helaas ook niet.... doe ik een keer mijn best. Mijn moeder heeft trouwens ook die van nespresso en daar is echt nog nooit iets aangebrand (ik had het dus ook niet kunnen verzinnen dat dit kan als je het niet op het `vuur` zet, maar dat was al duidelijk geloof ik