moderne tampon slechte kwaliteit?
donderdag 17 december 2009 om 23:35
vrijdag 18 december 2009 om 09:46
Inbrenghulzen vind ik niet nodig. Ik vind het juist wel handig om zo'n klein handzaam tamponnetje te hebben. Als je op je werk zit ofzo dan vis je die makkelijk en subtiel uit je tas en kan 'm gewoon in je handpalm of zak kwijt zonder dat het opvalt dat je iets gaat doen. Maar die cellofaantjes!! Grrrr. Ze worden vaak statisch en plakken dan aan je hand en ze raken telkens kwijt. Ik kom ze vaak een week na mijn menstruatie nog ergens tegen, in de WC, in de badkamer, in mijn slaapkamer. Waarom breken die cellofaantjes dan ook in 3-en?? Een middenstukje, een bodemstukje en een topstukje. Zit je daar te zoeken op je toiletje, waar is het topstukje nou???
Geheid dat je kind of bezoekende schoonmoeder 'm bij het volgende toiletbezoek wél ziet liggen, grrr.
Geheid dat je kind of bezoekende schoonmoeder 'm bij het volgende toiletbezoek wél ziet liggen, grrr.
vrijdag 18 december 2009 om 09:51
quote:Nellebelletje schreef op 18 december 2009 @ 09:39:
Ik gebruik die inbrenghulzen ook, want ik krijg ze er ook niet in! Maar vaak vind ik die inbrenghulzen zelf te glad en dan lukt het niet om ze los te schuiven. Balen hoor.
Kruidvatmerk vind ik trouwens het beste.Ja die hulzen zijn nog wel voor verbetering vatbaar. Het helpt al als je de tampon een klein stukje naar voren schuift voor je hem indoet. En heeft Kruidvat ook tampons met hulzen dan? En gaan die het beste?
Ik gebruik die inbrenghulzen ook, want ik krijg ze er ook niet in! Maar vaak vind ik die inbrenghulzen zelf te glad en dan lukt het niet om ze los te schuiven. Balen hoor.
Kruidvatmerk vind ik trouwens het beste.Ja die hulzen zijn nog wel voor verbetering vatbaar. Het helpt al als je de tampon een klein stukje naar voren schuift voor je hem indoet. En heeft Kruidvat ook tampons met hulzen dan? En gaan die het beste?
.

vrijdag 18 december 2009 om 09:51
quote:Serafina schreef op 18 december 2009 @ 09:46:
Inbrenghulzen vind ik niet nodig. Ik vind het juist wel handig om zo'n klein handzaam tamponnetje te hebben. Als je op je werk zit ofzo dan vis je die makkelijk en subtiel uit je tas en kan 'm gewoon in je handpalm of zak kwijt zonder dat het opvalt dat je iets gaat doen. Maar die cellofaantjes!! Grrrr. Ze worden vaak statisch en plakken dan aan je hand en ze raken telkens kwijt. Ik kom ze vaak een week na mijn menstruatie nog ergens tegen, in de WC, in de badkamer, in mijn slaapkamer. Waarom breken die cellofaantjes dan ook in 3-en?? Een middenstukje, een bodemstukje en een topstukje. Zit je daar te zoeken op je toiletje, waar is het topstukje nou???
Of in je haar......
(selecteren gaat moeilijk met mijn laptop/tiptoetsen) maar inderdaad ze gaan overal plakken die cellofaantjes.
Of in je haar......
(selecteren gaat moeilijk met mijn laptop/tiptoetsen) maar inderdaad ze gaan overal plakken die cellofaantjes.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
vrijdag 18 december 2009 om 09:59
Ik heb trouwens nog een stom tampon probleempje. Tampons mag je eigenlijk niet dumpen in het toilet want de riolering kan dan verstopt raken. Daar heb ik me het gros van mijn menstruerende leven geen enkele zorgen over gemaakt want ik woonde in een huurhuis. Ik dacht nou, dat rioleringsprobleem is een probleem van mijn verhuurder als dat probleem zich voordoet, gelukkig nooit iets mee aan de hand geweest. Maar nu heb ik een koophuis. En ineens ben ik toch bang dat het toch rioleringsproblemen geeft (ja, ik weet het =hypocriet) en durf ik dus niet langer mijn tampons in het toilet te dumpen. Omdat ik kinders thuis heb wil ik liever geen afvalbakje op mijn toilet. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen zo'n bakje open zouden trekken en geconfronteerd worden met de mogelijke inhoud ervan, daarom niet. Maar dat houdt nu dus in dat ik mijn tampon, bebloed en wel, in het toiletpapier wikkel en daarmee naar de afvalbak wandel. Wat een gruwel is dat! Soms heb je net niet genoeg papier eromheen gewikkeld en sijpelt er wat door het papier heen, getver.
Hoe is dat in vredesnaam op te lossen??
Hoe is dat in vredesnaam op te lossen??

vrijdag 18 december 2009 om 10:04
@serafina, misschien verkopen ze in de drogist nog wel van die aparte wegwerpzakjes voor maandverband ed.
Ik spoel ze lekker door, al járen, nooit problemen mee gehad.
Mijn zus deed dat ook maar die heeft een sceptic-tank (?) omdat haar huis niet is aangesloten op de riolering. En toen dat ding werd leeggehaald, hield de uitvoerder een tampon omhoog en vertelde mijn zus, dat "dit"ook niet meer mag!
Mijn zus deed dat ook maar die heeft een sceptic-tank (?) omdat haar huis niet is aangesloten op de riolering. En toen dat ding werd leeggehaald, hield de uitvoerder een tampon omhoog en vertelde mijn zus, dat "dit"ook niet meer mag!
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
vrijdag 18 december 2009 om 10:06
vrijdag 18 december 2009 om 10:07
quote:stratego schreef op 18 december 2009 @ 10:04:
@serafina, misschien verkopen ze in de drogist nog wel van die aparte wegwerpzakjes voor maandverband ed.
vrijdag 18 december 2009 om 10:14
Ja, van die mooie blauwe wegwerpzakjes. Ik ken ze wel. Ik kan me herinneren van vroeger op de middelbare school dat er weleens kinderen waren waarvan de moeder, bij gebrek aan boterhamzakjes, zulke zakjes gebruikte voor het verpakken van de boterhammetjes. Mijn vriendinnetjes en ik bescheurden ons er altijd om. We zaten elke pauze te loeren of er weer zo'n menstruatie-boterhampakketje meegegeven was aan een of ander (sneu) kind.
Maar als ik die zakjes in mijn toilet neerleg dan weet ik het wel hoor. "Mama, waarom liggen er blauwe boterhamzakjes in de WC?" Mijn kinderen zijn nog niet oud genoeg om dat uit te leggen maar wel nieuwsgierig genoeg om eindeloze vragen te stellen over onderwerpen waarvan ze weten dat er een luchtje aan zit... Dus zakjes op het toilet, ik denk niet dat dat 'm gaat worden....
Maar als ik die zakjes in mijn toilet neerleg dan weet ik het wel hoor. "Mama, waarom liggen er blauwe boterhamzakjes in de WC?" Mijn kinderen zijn nog niet oud genoeg om dat uit te leggen maar wel nieuwsgierig genoeg om eindeloze vragen te stellen over onderwerpen waarvan ze weten dat er een luchtje aan zit... Dus zakjes op het toilet, ik denk niet dat dat 'm gaat worden....
vrijdag 18 december 2009 om 10:21
Waarom is het raar als kinderen een cellofaantje zien liggen?
Waarom kan je kinderen niet uitleggen waar afvalzakjes voor zijn?
Waarom kan je geen afvalbakje in het toilet zetten als je kinderen hebt?
Waarom?
Vraag ik me oprecht af, waarom zo moeilijk doen tegenover kinderen over iets wat elke vrouw maandelijks heeft?
Waarom kan je kinderen niet uitleggen waar afvalzakjes voor zijn?
Waarom kan je geen afvalbakje in het toilet zetten als je kinderen hebt?
Waarom?
Vraag ik me oprecht af, waarom zo moeilijk doen tegenover kinderen over iets wat elke vrouw maandelijks heeft?