NaNoWriMo (2020)

04-10-2020 20:52 103 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een kleine maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic.

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2020 om 00.00

Eind: 30 november 2020 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie schrijft ook mee? Wellicht de nieuwe (post)apocalyptische bestseller? :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Elf_ schreef:
08-11-2020 13:13

Hier gaat het nog lekker, hoewel ik de afgelopen dagen erg veel bezig ben geweest met de verkiezingen in de US. Maar nu daar goed nieuws uit gekomen is kan ik me hopelijk weer wat meer focussen!

Hier ook! Blij dat dat achter ons ligt. Merk dat het schrijven nu ook wat gemakkelijker wordt, maar dit zal nooit mijn favoriete nano worden. Ik loop wel nog voor (ondanks weekendje weg waarin ik dus niks geschreven heb). Ik zit nu op ruim 20.000.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hiiii!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het redelijk, nog geen mega 'bursts' van inspiratie gehad, maar ik floeber alle dagen een beetje rond het dagdoel. Soms iets eronder, soms iets erboven, maar wel netjes op schema :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
femmelotje schreef:
11-11-2020 18:47
Hiiii!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het redelijk, nog geen mega 'bursts' van inspiratie gehad, maar ik floeber alle dagen een beetje rond het dagdoel. Soms iets eronder, soms iets erboven, maar wel netjes op schema :)
Hier ook netjes op schema.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Halverwege de maand! We zouden nu dus op 25k moeten zitten. Hoe gaat het bij jullie?

Ik zit nu op 21k, dus ik heb nog wat in te halen.

Afbeelding
Hier gaat het goed. Ik zit nu op 26.715 woorden.
Maar opzich als je achterloopt, maakt dat niets uit. Het gaat erom dat je gewoon schrijft. Goede afbeelding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op 35.000 woorden maar het is wel een gevecht, zeg. Niet mijn favoriete nano-jaar. Ik kan niet zo goed omgaan met achterstanden dus dwing mezelf elke dag minstens 2000 woorden te schrijven en dat gaat goed tijdens mijn forenstijd (ik moet 40 minuten met dezelfde trein, dus dan kan ik meters maken) maar op dagen dat ik niet werk is het een worsteling.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het hier met iedereen?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op 36k, dus ik loop langzaam in. Nog 2000 woorden achter. Het schrijven gaat me een stuk makkelijker af momenteel moet ik zeggen. In het begin was het echt een megastrijd. Gelukkig is dat nu wat minder!

Hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels weer bij op 45k! :cheer2:

Hoe gaat het met iedereen? Er zullen vast al mensen de 50.000 bereikt hebben, als ik zag hoe voorspoedig sommigen van start gingen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al een week klaar :hyper:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maechtje schreef:
29-11-2020 13:02
Ik ben al een week klaar :hyper:
Gefeliciteerd!

Ik ben sinds vanmorgen ook klaar! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, doet er nog iemand mee dit jaar? :)

Ik zit dit jaar wederom niet echt lekker in de NaNo-voorpret, moet ik zeggen. :P
Ik heb ooit eens in een ver duister verleden een paar keer meegedaan, maar ik strandde steeds ver voor het einde :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik twijfel nog!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik twijfel ook nog!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit elk jaar vol goede voornemens en faal elk jaar weer. Dit jaar maar eens iets met een ezel en een steen hoop ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga het doen. Is dit een extreem slecht idee?
Jazeker. Maar ik ga het toch doen.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
femmelotje schreef:
31-10-2021 21:58
Ik ga het doen. Is dit een extreem slecht idee?
Jazeker. Maar ik ga het toch doen.
:P
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes, montblanc en femmelotje!

Heb je al een keuze gemaakt, Flashy?

En Tamsyn, jij? Ga je er weer voor dit jaar?

Ondertussen ga ik weer om 12 uur beginnen (zo meteen), maar het is - net als vorig jaar - niet met mijn normale enthousiasme voor NaNo. Die coronaperiode maakt het echt allemaal anders. Heel irritant. Hopelijk dat het volgend jaar anders is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie dit topic nu pas. Wel een uitdaging. Morgen dus beginnen... Dan slaap ik er - letterlijk - een nachtje over.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
femmelotje schreef:
31-10-2021 21:58
Ik ga het doen. Is dit een extreem slecht idee?
Jazeker. Maar ik ga het toch doen.

Herkenbaar. Al loopt het tot nu toe wel lekker. Ik zit op precies 20.000 woorden.

Ik had er 20.001 maar heb er ééntje weggehaald.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja,ik doe een poging!
Zit rond de 8000 woorden nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daaaaaaaamn, goed bezig! Ik heb gisteren geen tijd gehad om te schrijven en vandaag nog geen zin, dus ik ben blijven steken op iets meer dan 5000. Oeps. Ik ga zo even wat te drinken pakken en weer verder :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een drukke werkweek en loop ook achter. Ik zit nu op 5700. Ik ga nu aan de slag voor vandaag. Ik denk dat ik mijn achterstand inhaal door de komende week elke dag een klein beetje meer te schrijven maar misschien ga ik in mijn vrije week gewoon een keer 1 inhaalslag maken. Komende week wil ik wel op schema blijven door het dagelijkse target te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maechtje, jij bent lekker bezig geweest, zeg!

Flashy, jij zit mooi op schema.

:cheer: :cheer: :cheer:

Moon-Alisa, ben je van start gegaan? :)

:hello: Femmelotje. Is het nog gelukt met schrijven gisteravond?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven